Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Black Friday/Week handlar ju mest om att rensa äldre varor för att göra plats för nytt.
Man får ju också ta i beräkningen att det som är populärt och som man vill se på rean också är det som är slut, alternativ har lång leveranstid. Blir märkligt att ha rea där allt har leveranstid på 2-3 månader....

Permalänk
Medlem

Det har varit så ganska länge.

Första åren var det litet och fokuserat, en dag, några butiker, några extrema erbjudanden...

Nu när det är större och alla typer av affärer är med blir det som alltid mer utvattnat och svårt att hitta de bra erbjudandena, men de finns fortfarande bra saker att köpa (de gömmer sig bakom alla 10% rabatt-grejer)

Men många saker som ’borde’ vara billigt är inte det. Kolla till exempel LG C9 förra året som gick under 10k på BF, i år gick CX bara till 14K.

Anledningen tror jag är att alla köper sakerna redan för lägre rabatt under veckan innan så att lagrena sinar redan innan, då behöver de inte gå lika lågt för att sälja slut... alla litar på prisgarantin, men om alla köper för högre pris så har de inte ens råd att sänka ifall alla tar ut sina mellanskillnader.

Vi skjuter oss själva i fötterna genom vårat beteende, men det är såklart utstuderat av butikerna och nya strategier kommer fram varje dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Vad har du köpt och hur mycket rea var det? Om man får fråga.

Omen 15 med 3000kr rea, Matebook 14 med 4000 kr och ett par Huawei Freebuds som var 800kr billigare. Åteförsäljarna kan ju omöjligen ha några marginaler att tala om, Inet måste praktiskt taget gått back på varenda artikel på swec-rean.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Meantek:

Det är samma resa varje år. Bra deals kommer och går, men eftersom folk inte hittar just precis det de vill ha, i rätt färg och storlek, är hela rean en bluff och allt är skräp.

Slutar man anse att det är en mänsklig rättighet att göra jättefynd tror jag man blir en lyckligare människa. Tänker på både höstens grafikkortslanseringar och Black Friday.

Mitt RX 6800 kommer idag! Kul för mig!

Skämt åsido. Håller med, jag tror det är exakt därför det blir en bevikelse för denna REA:n. Jag har också hittat rätt många produkter som aldrig varit billigare tidigare; t.ex. Sonos Beam, Athom Homey Pro m.m.

Sen har jag väl inte hittat några sådana där sjuka erbjudanden men Inet slängde ju upp en del som gick rätt fort bara för Sweclockers.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

En RT-AC86U router för 990:- istället för 1800+ och en 970 EVO PLUS 1TB NVMe-disk för 1190:- istället för 2090:- skulle jag säga är helt okay ändå.

Men allt beror väl lite vad man är ute efter, ”allt” är ju inte på rea liksom.

Fanns helt klart många bra guldkorn om man var "snabb" och visste vad man ville ha. Typ 1979:- för en 10600K på Dustin. Jag köpte G.Skill minnen för 1749:- som legat runt 2200:- tidigare. 970 EVO på Inet. PC-O11 var 200:- billigare än normal rea/erbjudande. Har sparat in en hel del på det jag ville ha

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med denna Black Friday, vi har gjort följande fynd:

LG 65CX för 18 000 istället för 25 000
Samsung S20 för 5 400 istället för 7 200
AMD 5900X för 5 700 istället för 6 100
Eltandborste för 900 istället för ~1 500
Sabrent Rocket 2TB för 3 000 istället för ~ 4 000
Asus B550-F för 1500 istället för ~ 2 000

Dock missade jag Proshops rabatt på ram för 1 800 istället för 2 200.

Allt som allt väldigt nöjd riktigt glad att jag väntade med att uppgradera datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag har sett erbjudanden och rabatter som är bättre än traditionella REA dagar.

Jag har sett bättre ordinarie pris än black friday priser...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Jag har sett bättre ordinarie pris än black friday priser...

Det är ju något extra.
Varan nedsänkt med 1000kr, men vänta lite nu det är ju fortfarande ordinarie pris. Kul rea

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det var bra rea när de började med Black Friday, men nu när fåren är samlade behöver de inte göra mycket för att folk ska bli helt galna framför sina skärmar. Om jag ska handla något nu så köper jag det på sommaren, ingen mening att vänta till November längre.

Håller med dig

Permalänk
Inaktiv

Tycker det varit helt okej i år, bättre än förra året men inte nödvändigtvis bättre än året innan dess. Mycket beror på vad man är på jakt efter och vilka förväntningar man har.

Inte gjort något superfynd personligen, men shoppat lite mer än planerat. Inte riktigt klar, blir lite kläder efter jag gjort kväll.

Dock måste handeln skärpa sig med vad de kallar Black Friday. Friday betyder fredag på svenska. Dvs specifikt en dag. Kalla det Black Week, Black Month eller vad som är relevant för den reaperiod man vill använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

En RT-AC86U router för 990:- istället för 1800+ och en 970 EVO PLUS 1TB NVMe-disk för 1190:- istället för 2090:- skulle jag säga är helt okay ändå.

Men allt beror väl lite vad man är ute efter, ”allt” är ju inte på rea liksom.

Det där minnet till det priset såg ju intressant ut! Jag lyckas inte hitta vart dock grrr.

Vart kan man hitta det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Det där minnet till det priset såg ju intressant ut! Jag lyckas inte hitta vart dock grrr.

Vart kan man hitta det?

Var Inets SweC BF-20-rea som var i veckan. De hade 500st men tog slut på ca timmen så man fick var snabb.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Saker jag handlat är saker som typiskt reas under BF och/eller mellandagarna och kanske ett par dagar under resten av året men inte säkert. Ingen förvåning, varken negativ eller positiv. Objektiv och stativhögtalare.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)