Windows 2000 eller Windows XP?

Permalänk

Windows 2000 eller Windows XP?

Jag har just nu Windows Xp Pro men ska gå tillbaka till Windows 2000 Pro eftersom jag inte gillar XP.
Så vad tycker ni Windows XP eller Windows 2000? Vad är det som gäller?
Ha de

Visa signatur

Chieftec Dragon Medium Tower Blå, MSI MS-694T Moderkort, Intel Pentium III 1.4 GHz, Original SDRAM PC133 512MB, Maxtor 120GB 8MB, Gainward AGP GeForce3 Ti/500TV 128MB, Creative Soundblaster Audigy 2

Permalänk
Medlem

inte en sån tråd till...

själv tycker jag 2k men men....

(tråden kommer urarta)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Det finns hur många såna här trådar som helst. Sök, så hittar du garanterat.

Win2000 tycker jag är bäst. Gillar du inte XP så är väl valet ganska enkelt.

Permalänk

Jag älskar såna här trådar.

Är såklart en smaksak, själv föredrar jag XP kanske mest för att det bootar betydligt snabbare...

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk

WIN 2000 skälvklart. Som jag och mina kompisar ser det så är XP bara en prestandard dragande bugg. Men om man tycker att snygga menyer och många delvis onödiga effekter och funktioner är roligt. Så tycker jag att XP är det bästa. Men om man som jag preoreterar prestandard och funktionaletet så tycker jag 2000 är det bästa operativet genom tiderna förutom DOS.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om man prioterar uptime så håller jag nog till 2000 min xp pro dator dog efter bara fyra veckors stressande medan jag vet folk som har haft igång sina 2000 burkar i mer än 10 veckor. Min 2000 burk är på 2 veckor 2 dar och jag spelar spel på den och spelar film surfar chattar har ftp server på den så den är belastad vi får väl se hur länge den överlever.
PS vill man ha prestanda i xp stäng av alla grafiska effekter så blir ungefär som 2000

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

XP = Ser ut som en färglad pekbok från lekis.
2000 = rock solid. Jag bootar aldrig om.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

pappy hur hög uptime har du?

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk

Jag tycker att du ska ta Windows server 2003, men om du "måste" välja mellan 2000 och xp så tycker jag att du ska ta 2000

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle säga XP, nog är 2000 bra också men förbättringar som gjorts i XP som uppstarten osv.
Om killen startar sin datorn flera gånger per dag så är XP bra val.
Ingen som sagt om han (p3_inside) har sin dator på 24/7.
Instabilitet beror ofta på hårdvaran och drivrutiner. För endel kan ha månader med uptime med XP medans andra bara BSOD:ar. Men samma sak händer för en del med 2000 också.
Själv så stänger jag av datorn över natten och det är inte alltid den är igång hela dagar heller så långtidsuptime vet jag inte hur det skulle kunna vara för mig.
Jag har lyckats få min spel/workstation installation av WS2003 att hänga sig nån gång på hela tiden jag haft det installerat, men ju mer man kluttrar in saker så ökar risken för fel.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

win2k pro *engelsk* ska du välja
winxp ser ju ut att komma från leksaksaffären hehe

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

winxp är mysigt om man stänger av _ALLT_ lull-lull, sen att det är en nyare plattform är ju bara ett plus jag kör nog XP mest för att 2000 och min hårdvara inte trivs ihop...

men jag rekommenderar XP över 2000.. mitt xp är stabilt som en kattunge i spinn

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

XP är för andvändar vänligt. Skit-tråkigt ju. Nä 2000pro ska det vara

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Varför antar alla(flesta) att "användarvänligt" är synonymt med "mindre avancerat/funktionellt"?

Sätter man Xp till det gamla utseendet så har man ju i princip w2k fast uppdaterat. Jag har aldrig använt w2k, men jag kan ju anta att xp pro har alla funktioner som w2k har, fast på andra ställen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte tycker folk ska dömma operativsystemen om de inte har testat båda två på en och samma dator? T.ex. "Min kompis dator har XP och den är jäääte seg och instabil" Är man då säker på att det är operativsystemet som gör den seg och instabil?

Permalänk
Medlem

Win server 2003 alltid Om du har möjligheterna att skaffa det iofs

Visa signatur

Intel P4 2.8@Massa NW Malaysia
226w Peltier Idel: -16 Full: +3
ATI 9800Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Sätter man Xp till det gamla utseendet så har man ju i princip w2k fast uppdaterat.

Uppdaterat med vad? Det finns vad jag vet inga revolutionerande nya funktioner i XP som jag bara måste ha. Imho är XP ett Win2k med en massa guider, lull-lull och skräp. Tar man bort dessa så har man i princip ett Win2k kvar.
Som sagt är det en smaksak vad man väljer av Win2k/XP, de är likadana i grunden.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Nu när SP4 finns, är det ännu en anledning att välja w2k, eller hur?

Permalänk
Medlem

Det är en sak jag saknar i w2k som finns i XP. Och det är att låsa Aktivitetsfältet.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Win2000 är ju mkt bättre tycker jag..... xp är ett barnprogram med fina färger ock krångliga menyer

Visa signatur

Athlon64 3200+, MSI K8T800 NEO-FIS2R, 512MB TwinMOS DDR400, Radeon 9600XT, Maxtor 120GB S-ATA

Permalänk

Efter att ha kört både 2000 samt xp sedan deras release kom till, så tycker jag att Win2000 är så mycket bättre operativsystem. då jag kör tungt med både mycke rippningar och konverteringar så vet jag att så är fallet. har använt server 2003 genom deras beta period, sedan har jag nu FINAL Code och jag må säga att Server 2003 är så J**vla grym och STABIL under hårda extrema jobb samt långa uppetider,

iofs så krångalde de första betan jag körde. men nu är det ok. När man väl instalerat 2003 så vill man inte byta tillbaka, den saken är klar. Men byter man från 2000 till XP så förstår jag att 90% av alla som kört både och byter tillbaka, hehe

Det bästa av allt är att 80% av all lull lull ( färger till förbannelse som i XP) är nu borta. Nu är gränsnittet som gamla 2000 i stort sett. Så om ni skall välja OS så följer min ranking i denna ordning när det gäller windows ( linux en klass för sig )

1.) Server 2003
2.) 2000 Pro
3.) XP Pro

Permalänk
Medlem

Juckpuck: Min uptime 24/7 x 52... x2 burk.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

Självklart ska du välja Windows Server 2003 Enterprise Edittion.

Permalänk
Avstängd

jag kör inte på något av de nu, men kört win2kPro ett par år, det är stabilt, XP har man självklart bara kört på andras datorer(dock alla bättre än burkarna jag kört Win2kPro på), försökte installera igår men blev något fel i installationen(yay XP ), får se hur det blir om man testar Windows Server 2003

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

XP går att få att se likadant ut som 2000, för er som säger att XP är som ett "barnprogram" så kan jag säga att alla Windows är det jämfört med andra operativsystem.

Släng in QNX eller nått

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Stör mig på att XP inte ger mig några nya funktioner jag behöver. Det skapar bara problem, jag får sitta och "tvätta bort" allt skit dom lagt in för att slösa upp min dators resurser till diverse dynga.
Sen har dom kommit till sp1 (vilket tydligen kan ställa till problem) medans 2k har kommit till sp4.
Och droppen som får bägaren att rinna över är XP`s aktiverings trams, vilket man helt slipper i 2k.

Permalänk
Medlem

mhe: kanske för att xp inte funnits lika länge? aktiveringen är ju inga problem sålänge du har köpt xp, vilket jag verkligen hoppas du har gjort

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Självklart ska du välja Windows Server 2003 Enterprise Edittion.

bra motivering

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

smaksak..
stör mig somfan på allt som tillkommit i xp. "mina delade dokument".
det ska va så lätt allt, men jag tycker det blir krångligt bara med alla guider.

Visa signatur

K#