Permalänk
Medlem

Skärm som inte startar

Hejsan, jag har en skärm som ibland inte startar med datorn, men oftast gör det. Det är en asus vg27qr 165hz. När jag startar datorn så börjar tangentbordet att lysa först sedan efter 15 sek så startar musen att lysa och då startar skärmen. Jag har prövat att koppla i och ut kablarna men får oftast starta om datorn 2-3 gånger om den inte startar. Skärmen är i perfekt skick så jag vet inte vad problemet är.
Tack i förhand😃

Tråd flyttad till "Skärmar och TV-apparater" /Vzano, Mod
Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Isac0sju:

Hejsan, jag har en skärm som ibland inte startar med datorn, men oftast gör det. Det är en asus vg27qr 165hz. När jag startar datorn så börjar tangentbordet att lysa först sedan efter 15 sek så startar musen att lysa och då startar skärmen. Jag har prövat att koppla i och ut kablarna men får oftast starta om datorn 2-3 gånger om den inte startar. Skärmen är i perfekt skick så jag vet inte vad problemet är.
Tack i förhand😃

Låter som att problemet är något annat än skärmen. Många tänker på skärmen för det är vad man tittar på. Men skärmen är normalt svart därför att den inte får någon signal från grafikkortet. Och skärmen har heller ingenting med musen och tangentbord att göra.