Amazon.se, ”1 vara kvar” legit?

Permalänk
Medlem

Amazon.se, ”1 vara kvar” legit?

Tänkte köpa en gigabyte skärm som är slutsåld överallt annars, men amazon.se tycks ha den inne.

Känner mig dock osäker inför köp, är det helt ogrundat utav mig? Vill inte lägga ut flera tusen för en vara som kanske ej finns i faktiskt lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ93:

Tänkte köpa en gigabyte skärm som är slutsåld överallt annars, men amazon.se tycks ha den inne.

Känner mig dock osäker inför köp, är det helt ogrundat utav mig? Vill inte lägga ut flera tusen för en vara som kanske ej finns i faktiskt lager.

Bara och ta på faktura.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Står det en så är det en. Tar den slut så skickas ju inget och då är det ju bara att avbryta.

När jag har avbrutit köp hos Amazon.se så har jag fått in pengarna på kontot samma minut (Länsförsäkringar).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ93:

Tänkte köpa en gigabyte skärm som är slutsåld överallt annars, men amazon.se tycks ha den inne.

Känner mig dock osäker inför köp, är det helt ogrundat utav mig? Vill inte lägga ut flera tusen för en vara som kanske ej finns i faktiskt lager.

Amazon reserverar dina pengar tills det är skickat
Bara klicka på ångra köp så försvinner reservationen

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! Tog den på faktura! Håller tummarna

Permalänk

När du lägger beställningen, ser Amazon att det ska finnas ett exemplar på ett av företagets lager. Amazon reserverar pengar från ditt kort och instruerar en lagerarbetare att plocka ner skärmen från hyllan och skicka den till dig. Om det skulle visa sig att det är tomt på hyllan, stryks kortreservationen. Sedan kommer Amazon antingen att stryka din beställning (men tänk på att du kan ha rätt till ett täckningsköp vilket Amazon förmodligen inte informerar dig om) eller placera dig i kö så att skärmen skickas så snart den åter finns i lager (om Amazon förväntas få in skärmen igen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

När du lägger beställningen, ser Amazon att det ska finnas ett exemplar på ett av företagets lager. Amazon reserverar pengar från ditt kort och instruerar en lagerarbetare att plocka ner skärmen från hyllan och skicka den till dig. Om det skulle visa sig att det är tomt på hyllan, stryks kortreservationen. Sedan kommer Amazon antingen att stryka din beställning (men tänk på att du kan ha rätt till ett täckningsköp vilket Amazon förmodligen inte informerar dig om) eller placera dig i kö så att skärmen skickas så snart den åter finns i lager (om Amazon förväntas få in skärmen igen).

Tack!! Skall hålla det i åtanke!

Permalänk
Medlem

Om det är Amazon som är säljaren vill säga. Man kan köpa via amazon.se där Amazon bara är förmedlare, som ebay eller blocket

Permalänk
Medlem

Hur lyckas ni betala med faktura? Får bara upp betalkort och presentkort som betalmedel. Vill gärna slippa knappa in mina uppgifter hos dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Hur lyckas ni betala med faktura? Får bara upp betalkort och presentkort som betalmedel. Vill gärna slippa knappa in mina uppgifter hos dem.

De har tagit bort att kunna köpa med faktura just nu

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

De har tagit bort att kunna köpa med faktura just nu

Det var illa. Aja får väl bli med kort iaf då.

Visa signatur