PermalÀnk
Medlem
●

AMD 5900x bestĂ€llt 👍

Men kan man bli mer frustrerad nÀr man kilar in pÄ Komplett.no för att se status och upptÀcker att cpun blir försenad, inte bara med en dag eller tvÄ dagar, men med 2 mÄnader och leverans status "osÀker"

BestÀllt AMD R9 5900X
Datum: 14/01-2021
BerĂ€knad ankomst: 3:e April 😓

Man Àr ju otroligt spÀnd pÄ hur mycket bÀttre datorn kommer att uppföra sig nÀr det sitter 5900x istÀllet för 1800x och om man kan fÄ köra sina minnen i 3200mhz istÀllet för 2400mhz som nu.
Vet att det inte bara Ă€r AMD:s fel utan leverans problematiken Ă€ven har att göra med vĂ€rldslĂ€get "Covid 19" som skapat ett annorlunda beteende hos folk allmĂ€nt och dĂ€rmed ett större sug pĂ„ att uppgradera sin pc. Typiskt att tĂ„lamod för att vĂ€nta inte Ă€r min största egenhet 😓😁😏

PermalÀnk
Medlem ★
●

Vilket moderkort har du?

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av SpeedRebirth:

Vilket moderkort har du?

Jag har ett Asus Rog Strix b450-f gaming, sÄ jag missar vÀl nÄgra nya features tÀnker jag. Mina minnen Àr av mÀrket G.Skill Flare X 3200mhz 32gig.

PermalÀnk
Medlem
●

BestÀllde samma frÄn inet 2020-12-27. Var pÄ köplats 446 senast jag frÄgade för 2 dagar sedan. StÄr att den ska vara i lager 2021-02-15 under min order. Hade varit intressant att höra hur lÀnge folk vÀntat pÄ sina.

PermalÀnk
Medlem ★
●

AjdÄ det var lÀnge!
För att ge dig lite hopp sÄ har jag ocksÄ handlat pÄ Komplett och dÄ stod det lÄng(osÀker) leveranstid men av nÄgon anledning sÄ kom det in lÄngt före vad som stod.
Det var nÄgon flÀkt eller nÄtt jag köpte och inte en CPU dock.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av zapp669:

Men kan man bli mer frustrerad nÀr man kilar in pÄ Komplett.no för att se status och upptÀcker att cpun blir försenad, inte bara med en dag eller tvÄ dagar, men med 2 mÄnader och leverans status "osÀker"

BestÀllt AMD R9 5900X
Datum: 14/01-2021
BerĂ€knad ankomst: 3:e April 😓

Man Àr ju otroligt spÀnd pÄ hur mycket bÀttre datorn kommer att uppföra sig nÀr det sitter 5900x istÀllet för 1800x och om man kan fÄ köra sina minnen i 3200mhz istÀllet för 2400mhz som nu.
Vet att det inte bara Ă€r AMD:s fel utan leverans problematiken Ă€ven har att göra med vĂ€rldslĂ€get "Covid 19" som skapat ett annorlunda beteende hos folk allmĂ€nt och dĂ€rmed ett större sug pĂ„ att uppgradera sin pc. Typiskt att tĂ„lamod för att vĂ€nta inte Ă€r min största egenhet 😓😁😏

Tjena!
Utan att veta hur lÀget ser ut just nu hos butikerna...
Men jag stod i kö hos inet i nÀstan tvÄ mÄnader. Tillslut sÄ drog jag en bestÀllning hos netonnet pÄ faktura av tips frÄn folk hÀr pÄ sweclockers och vips! Bara tre-fyra dagar senare sÄ hade jag en 5900x pÄvÀg frÄn netonnet.

(Detta var under mellandagarna)

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av zapp669:

Jag har ett Asus Rog Strix b450-f gaming, sÄ jag missar vÀl nÄgra nya features tÀnker jag. Mina minnen Àr av mÀrket G.Skill Flare X 3200mhz 32gig.

lÀr ju kunna köra dom i minst 3600 eller mer sÄ de blir nog kul, hoppas den landar snart^^

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av PeoplesMC:

lÀr ju kunna köra dom i minst 3600 eller mer sÄ de blir nog kul, hoppas den landar snart^^

Hahaha ja vi fÄr hoppas, nu klarar de enbart 2400mhz
med senaste bios 😓

PermalÀnk
Medlem
●

Trevligt att vakna upp en sĂ„dan hĂ€r Söndag med att det stĂ„r pĂ„ Kompletts order att ens AMD R9 5900x finns i butik den 29 April istĂ€llet för 16 Maj. Hoppas bara att det stĂ€mmer, kan ju annars bli en lĂ€tt besvikelse nu nĂ€r man har vĂ€ntat i 3 mĂ„nader đŸ„Ž