Permalänk
Avstängd

Quest 2 - boneworks fråga

Hur pass skulle den flytta på en burk med

i7 6700k
16gb ram
1070 oc

Hittade en sida så som canurunit, fast för vr (minns dock inte namnet) och där klarade den av spelet, men vill helat kolla med er. Ifall nån har liknande hårdvara eller nån som är kunnig då jag och grabben är nya inom VR.

Permalänk
Medlem

Nog fungerar det.
Jag har kört spelet med 1070 men då med Quest 1 men skulle det bli prestandaproblem och det inte räcker att sänka till low kan man dra ner rendering resolution en aning.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Nog fungerar det.
Jag har kört spelet med 1070 men då med Quest 1 men skulle det bli prestandaproblem och det inte räcker att sänka till low kan man dra ner rendering resolution en aning.

oki, hur pass bra gick den, vad fick du sänka ? såg det bra ut ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

oki, hur pass bra gick den, vad fick du sänka ? såg det bra ut ?

Det gick bra och såg bra ut. Vad som är krävande i Boneworks är inte bara grafiken i sig utan fysik som också gör det tungrott.
Jag minns inte om jag ställt in nått i spelet tror jag lät det köra "auto".
I VD hade jag på High eller Insane men som sagt det var med Quest 1 minns inte så många mer inställningar.
Kör idag med i7 8700k, 32gb, RTX 3070

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Det gick bra och såg bra ut. Vad som är krävande i Boneworks är inte bara grafiken i sig utan fysik som också gör det tungrott.
Jag minns inte om jag ställt in nått i spelet tror jag lät det köra "auto".
I VD hade jag på High eller Insane men som sagt det var med Quest 1 minns inte så många mer inställningar.
Kör idag med i7 8700k, 32gb, RTX 3070

oki tack så mycket. får ta och testa den och se hur det är. Tyvärr ingen tanke på att uppgradera mitt spec kanske senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

oki tack så mycket. får ta och testa den och se hur det är. Tyvärr ingen tanke på att uppgradera mitt spec kanske senare

Ja det är bara att testa, skulle det vara ospelbart (vilket jag finner högst otroligt) är det bara refunda

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag kör Boneworks på i7-6700k, GTX 980ti och 16GB minne och jag tycker att det flyter på bra.
Det enda jag försökt göra är att få så bra inställningar i VD som möjligt, det viktigaste är att ha en vettig router som du kopplat datorn med kabel mot och har bra mottagning m.a.o så lite saker som möjligt mellan router och headset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ja det är bara att testa, skulle det vara ospelbart (vilket jag finner högst otroligt) är det bara refunda

Japp så sant så

Skrivet av Salcin74:

Jag kör Boneworks på i7-6700k, GTX 980ti och 16GB minne och jag tycker att det flyter på bra.
Det enda jag försökt göra är att få så bra inställningar i VD som möjligt, det viktigaste är att ha en vettig router som du kopplat datorn med kabel mot och har bra mottagning m.a.o så lite saker som möjligt mellan router och headset.

oki ser grafiken bra/ok ut ?

vart ifrån ska man köpa VD Oculus store (headset) eller Steam ?

så lite saker som möjligt då syftar du på mobil osv som är uppkopplade till routern ?

Permalänk
Medlem

Har inget att klaga på när det gäller grafiken, det finns säkert möjlighet att få det snyggare men det var inget som jag ens funderade på när jag spelade iaf.

Det ska köpas i Quest store på headset
Jag följde steg-för-steg i denna tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1610701-quest-2-guide-...

Jag tänkte mer så att routern inte står bakom en massa väggar men det påverkar även hur mycket andra enheter som kör naturligtvis. För egen del så kör jag allting på samma mesh nätverk och det fungerar bra, jag har placerat en nod i samma rum där jag oftast kör VR så det hjälper ju också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Japp så sant så

oki ser grafiken bra/ok ut ?

vart ifrån ska man köpa VD Oculus store (headset) eller Steam ?

så lite saker som möjligt då syftar du på mobil osv som är uppkopplade till routern ?

Om du tänkt köra trådlöst PCVR så är det Virtual desktop innifrån headsetet du ska köpa. Men du måste även patcha det sen genom att dra ner det via SideQuest (efter att du köpt det).
Det finns massvis med guider på Youtube hur man går tillväga.

Det stämmer, Questen ska helst vara ensam på 5GHz bandet för bäst prestanda och datorn vara ikopplad med kabel i router.

Allt det här gäller om du ska spela trådlöst. Ska du använda linkkabel mellan headset och dator behövs inte virtual desktop alls.
Fast trådlöst är såklart att föredra

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Salcin74:

Har inget att klaga på när det gäller grafiken, det finns säkert möjlighet att få det snyggare men det var inget som jag ens funderade på när jag spelade iaf.

Det ska köpas i Quest store på headset
Jag följde steg-för-steg i denna tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1610701-quest-2-guide-...

Jag tänkte mer så att routern inte står bakom en massa väggar men det påverkar även hur mycket andra enheter som kör naturligtvis. För egen del så kör jag allting på samma mesh nätverk och det fungerar bra, jag har placerat en nod i samma rum där jag oftast kör VR så det hjälper ju också.

oki ska kolla upp det...
jaha oki nja ingen vägg som blockerar routern osv...
nod ?

Skrivet av Molotov:

Om du tänkt köra trådlöst PCVR så är det Virtual desktop innifrån headsetet du ska köpa. Men du måste även patcha det sen genom att dra ner det via SideQuest (efter att du köpt det).
Det finns massvis med guider på Youtube hur man går tillväga.

Det stämmer, Questen ska helst vara ensam på 5GHz bandet för bäst prestanda och datorn vara ikopplad med kabel i router.

Allt det här gäller om du ska spela trådlöst. Ska du använda linkkabel mellan headset och dator behövs inte virtual desktop alls.
Fast trådlöst är såklart att föredra

oki tackar
känns som man börjar hänga ikapp hur allting funkar.
hm vad är det som behövs ifall man ska testa med linkkabel ( ej orginal )
sidequest är det nått man ska ladda ner /köpa också isf ?

tack för hjälpen gott folk