Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

necro summoner och trapsin gör detsamma, ligtning traps med maxad fireblast tar immuna. sorcress är svår om man inte gör en dual elemental men för att den ska bli bra krävs lite hyfsad gear.

Ganska enkelt med sorc om du kör fireball/orb spec. Sen kan du ju teleportera dig förbi allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

necro summoner och trapsin gör detsamma, ligtning traps med maxad fireblast tar immuna. sorcress är svår om man inte gör en dual elemental men för att den ska bli bra krävs lite hyfsad gear.

Finns bra guider där du egentligen craftar din gear, så du slipper ha tur med dropsen

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Ganska enkelt med sorc om du kör fireball/orb spec. Sen kan du ju teleportera dig förbi allt.

Tills man fastnar i stunlock :). Vissa ställen man lätt kan fastna med starka fiender. själv kör jag blizzballer

Skrivet av FX9:

Finns bra guider där du egentligen craftar din gear, så du slipper ha tur med dropsen

Man får ju rolla om flera gånger kanske extremt många gånger om det ska bli bra.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Samt glöm inte att går man över 2-300 så kickar rejäl diminishing return in. Så det är mindre och mindre värt att skaffa mer MF.

Håller med till viss del här men tycker det är värt att utveckla för mer oerfarna spelare.

Det här är så klart relaterat till vilka items man har möjlighet att använda men även om DR blir värre efter 300 så skulle jag inte säga att det inte är värt att satsa högre om ändamålet är att hitta unika prylar.

En sorc som kanske är den vanligaste MF karaktären är ganska lätt att geara till 500% mf och enkelt röja de mest populära områdena snabbt och effektivt (andy, meph, pits, tunnels etc beroende på build).

500 MF över 300 MF ger

30% högre chans på unika
60% högre chans på set items
70% högre chans på rares
200% högre chans på blåa

Det är signifikant skillnad.

Om man i synnerhet MFar mephisto i 1-player games skulle jag gå så högt som möjligt eftersom fördelarna med minskad "no-drop" i 7-player games inte påverkar act bossar (och vissa andra typer av monster) och mephisto är väldigt lätt att döda även med mid-tier items.

För en pitzerker brukar man säga att ca 700 MF är någon typ av "sweet spot".

Om ändamålet är att hitta runor i chaos och cows behöver man inte tänka på MF utan då är speed (och minskad no-drop från fler spelare) allt, eftersom MF inte fungerar på runor. White items är också en förträffligt bra inkomstkälla i D2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Man får ju rolla om flera gånger kanske extremt många gånger om det ska bli bra.

För att ta dig igenom spelet så behöver man inte rolla om. Jag snackar inte om endgame gear här, utan lvling gear

Kanske inte var tydligt, men nu har jag förtydligat iaf.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Håller med till viss del här men tycker det är värt att utveckla för mer oerfarna spelare.

Det här är så klart relaterat till vilka items man har möjlighet att använda men även om DR blir värre efter 300 så skulle jag inte säga att det inte är värt att satsa högre om ändamålet är att hitta unika prylar.

En sorc som kanske är den vanligaste MF karaktären är ganska lätt att geara till 500% mf och enkelt röja de mest populära områdena snabbt och effektivt (andy, meph, pits, tunnels etc beroende på build).

500 MF över 300 MF ger

30% högre chans på unika
60% högre chans på set items
70% högre chans på rares
200% högre chans på blåa

Det är signifikant skillnad.

Om man i synnerhet MFar mephisto i 1-player games skulle jag gå så högt som möjligt eftersom fördelarna med minskad "no-drop" i 7-player games inte påverkar act bossar (och vissa andra typer av monster) och mephisto är väldigt lätt att döda även med mid-tier items.

För en pitzerker brukar man säga att ca 700 MF är någon typ av "sweet spot".

Om ändamålet är att hitta runor i chaos och cows behöver man inte tänka på MF utan då är speed (och minskad no-drop från fler spelare) allt, eftersom MF inte fungerar på runor. White items är också en förträffligt bra inkomstkälla i D2

Absolut, mer är bättre, ibland.

Med diminishing returns menade jag såklart att 0-100 MF har större procentuell förbättring av dina drops än 300-400. Att gå från 1000->1100 är praktiskt taget värdelöst.

Sen finns det såklart som du säger tillfällen där MF inte alls är det man strävar efter. Men överlag brukar det vara rätt accepterat att 300 är en vettig sweetspot. Sen, ju mer du spelar och lär dig om spelet så finns det tillfällen då du vill ha 0, eller 700 MF eller allt därimellan...beroende på vad du gör och vad du kan få tag på för gear såklart.

Men tack för det extra utlägget, det är ju absolut inte så att en ny person till spelet direkt förstår allt om spelet

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

För att ta dig igenom spelet så behöver man inte rolla om. Jag snackar inte om endgame gear här, utan lvling gear

Kanske inte var tydligt, men nu har jag förtydligat iaf.

Att köra själv som sorc genom hell med medioker gear är ganska tröttsamt, ett ställe jag ofta fastnar på och dör är i claw viper temple, där stunlockas man som bara den. lyckas man få upp mercen så han lever i mer än en sekund när han svarmas i de senare akterna så är det gångbart.
Kör alltid igenom solo med nec eller trappsin då de ofta kan klara sig väldigt bra, vad vore livet utan fade och dess + res och dmg reduction? sen farmar jag med dom tills sorcen kan klara sig hyfsat själv och kan farma vidare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Att köra själv som sorc genom hell med medioker gear är ganska tröttsamt, ett ställe jag ofta fastnar på och dör är i claw viper temple, där stunlockas man som bara den. lyckas man få upp mercen så han lever i mer än en sekund när han svarmas i de senare akterna så är det gångbart.
Kör alltid igenom solo med nec eller trappsin då de ofta kan klara sig väldigt bra, vad vore livet utan fade och dess + res och dmg reduction? sen farmar jag med dom tills sorcen kan klara sig hyfsat själv och kan farma vidare.

Håller helt med, finns fler än 1 jobbiga ställen i Hell med solo sorc. Flayer jungle+grottan man måste ner i där är andra ställe jag avskyr som pesten

Man kan ju också levla lite extra för att få lite bättre stats. Samt farma nightmare är helt klart dugligt för att bättra på sina chanser att ta sig igenom hell.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Håller helt med, finns fler än 1 jobbiga ställen i Hell med solo sorc. Flayer jungle+grottan man måste ner i där är andra ställe jag avskyr som pesten

Man kan ju också levla lite extra för att få lite bättre stats. Samt farma nightmare är helt klart dugligt för att bättra på sina chanser att ta sig igenom hell.

Farma nightmare är ett måste om man vill köra sorc i hell solo.

Alla jungler i act 3 är jobbiga. Byggen där man kan döda travi och sen köra wp2 försvinner i nya uppdateringen då måste man hämta alla organ varje gång

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Här om veckan köpte jag och yngsta brorsan Ressurected och jag jag säger bara WOW! Jäklar vilket bra jobb de har gjort! Över all förväntan på en så efterlängtad remaster enligt oss.

Bra jäkla jobbat av teamet bakom!

*Virvelvindar iväg i solnedgången*

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Har börjat lira lite d2r med Amazon på xboxen. Är väl lvl 20+ någonting på act3. Hur ska man hantera mana? Jag skjuter typ två multishot och sedan är min mana slut vilket gör att jag inte kan i stort sett använda skills om inte absolut nödvändigt. Har ni några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Att köra själv som sorc genom hell med medioker gear är ganska tröttsamt, ett ställe jag ofta fastnar på och dör är i claw viper temple, där stunlockas man som bara den. lyckas man få upp mercen så han lever i mer än en sekund när han svarmas i de senare akterna så är det gångbart.
Kör alltid igenom solo med nec eller trappsin då de ofta kan klara sig väldigt bra, vad vore livet utan fade och dess + res och dmg reduction? sen farmar jag med dom tills sorcen kan klara sig hyfsat själv och kan farma vidare.

Stealth + spirit och dina bekymmer är lösta med massa faster hot recovery. I level 2 kan du teleportera direkt upp till altaret, mobsen går inte upp dit

Skrivet av Elektron:

Har börjat lira lite d2r med Amazon på xboxen. Är väl lvl 20+ någonting på act3. Hur ska man hantera mana? Jag skjuter typ två multishot och sedan är min mana slut vilket gör att jag inte kan i stort sett använda skills om inte absolut nödvändigt. Har ni några tips?

Ge din mercenary ett insight runeword om du har möjlighet, hitta något item med mana leech. Google efter runord som innehåller runor som countess normal droppar (upp till typ ral?) och se om något passar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Stealth + spirit och dina bekymmer är lösta med massa faster hot recovery. I level 2 kan du teleportera direkt upp till altaret, mobsen går inte upp dit

Ge din mercenary ett insight runeword om du har möjlighet, hitta något item med mana leech. Google efter runord som innehåller runor som countess normal droppar (upp till typ ral?) och se om något passar

Jag googlade insight men det stod only season på den så jag antar att den inte fungerar för mig. Jag valde en offline karaktär för jag har inte xbox guld nu. Jag iaf stoppade en runa i en armor så jag fick lite mana after kill och sen hitta jag en ring med plus energi så det hjälpte iaf en del.

Om mercenary har mana after kill får jag mana då om jag också dödar?

Jag har inte koll på runor annars så jag är lite rädd för att använda dom så att jag inte råkar slösa bort en runa som är svår att hitta fast det kanske inte finns sådanna runor på normal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag googlade insight men det stod only season på den så jag antar att den inte fungerar för mig. Jag valde en offline karaktär för jag har inte xbox guld nu. Jag iaf stoppade en runa i en armor så jag fick lite mana after kill och sen hitta jag en ring med plus energi så det hjälpte iaf en del.

Om mercenary har mana after kill får jag mana då om jag också dödar?

Jag har inte koll på runor annars så jag är lite rädd för att använda dom så att jag inte råkar slösa bort en runa som är svår att hitta fast det kanske inte finns sådanna runor på normal?

Season runewords funkar i single player också i d2r. Nej du behöver inte vara orolig över att använda sällsynta runor i normal. En del unewords är i regel de bästa items du kan ha i normal med undantag för vissa specifika unika. Som sagt googla så kommer du hitta en hel upplaga med listor över runewords. Bara att välja där något att spara till som du tror kan hjälpa dig.

Ett bra sätt att samla runor upp till shael (lite osäker) i normal är att farma countess i act 1. Bland annat är en av de bästa hjälmarna fram till hell är en vanlig cap/skull cap med 2 ral runes i för 60 fire resist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Stealth + spirit och dina bekymmer är lösta med massa faster hot recovery. I level 2 kan du teleportera direkt upp till altaret, mobsen går inte upp dit

Om altaret visste jag inte men även med stealth och spirit kan det bli tufft, speciellt om man dessutom är ganska låg level med lite i liv. då kan det räcka med ett par hits för att dö.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Om altaret visste jag inte men även med stealth och spirit kan det bli tufft, speciellt om man dessutom är ganska låg level med lite i liv. då kan det räcka med ett par hits för att dö.

Är man relativt ny eller inte "nördat ner sig" så köper jag att det är ett jobbigt ställe. Extra mycket om man försöker sig på en speed run och inte farmat lvls/gear. Men generellt har ju claw viper en ganska simpel tile layout där lvl 2 alltid är åt samma håll (Minns inte om det är höger eller vänster) och med 65(?) fcr bp brukar det inte vara några större bekymmer att nå nivå 2 som sorc. Värre är det att vara hammerdin i maggot lair utan enigma 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Är man relativt ny eller inte "nördat ner sig" så köper jag att det är ett jobbigt ställe. Extra mycket om man försöker sig på en speed run och inte farmat lvls/gear. Men generellt har ju claw viper en ganska simpel tile layout där lvl 2 alltid är åt samma håll (Minns inte om det är höger eller vänster) och med 65(?) fcr bp brukar det inte vara några större bekymmer att nå nivå 2 som sorc. Värre är det att vara hammerdin i maggot lair utan enigma 😄

Jag har väll spelar spelet från och till sen det kom och kört ubertris solo med flera olika chars så lite ned nördad är man. Tycker fortfarande templet är en av de svåraste i spelet. Dessutom är summoner nec absolut svårast i maggot. Kanske till och med omöjligt när ett skelett står och hackar på random fiende i 5 timmar 🤣

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag googlade insight men det stod only season på den så jag antar att den inte fungerar för mig. Jag valde en offline karaktär för jag har inte xbox guld nu. Jag iaf stoppade en runa i en armor så jag fick lite mana after kill och sen hitta jag en ring med plus energi så det hjälpte iaf en del.

Om mercenary har mana after kill får jag mana då om jag också dödar?

Jag har inte koll på runor annars så jag är lite rädd för att använda dom så att jag inte råkar slösa bort en runa som är svår att hitta fast det kanske inte finns sådanna runor på normal?

The struggle is real med mana på låga levels. En 2sockad hjälm med TirTir ger dig lite mana per kill. Leta efter ringar/amuleter som ger dig massor av +mana det hjälper mycket. Annars är mana potions din bästa vän i början och dom tar ju aldrig slut (köp från vendor).

Merc stats påverkar tyvärr inte din gubbe (förutom Auras). Va inte rädd för att använda runor, speciellt inte i normal. Det finns obegränsat att hämta från Countess bara man orkar springa. Om du inte gjort en stealth armor ska du göra det dirr (TalEth). Lore hjälm (OrtSol) är lvl 27 så den gör du då.

Insight löser även dina mana problem på lvl27 (RalTirTalSol), normalt gör man den i en 4sockad poleaxe (EJ SPEAR!) och ger till merc, men nu förtiden kan man även göra Insight i bows/crossbows. Den gör rätt bra med skada utöver Meditation aura (som fixar manan) så prova en till dig själv om du inte har hittat nån fet båge.

Jag skulle inte heller underskatta MF gear (Magicfind), ska du hitta lite uniqes och rare ringar/amuletter så behöver du stacka upp. Det är lätt att bara stacka sånt gör din char starkare annars men det är så mycket roligare med lite roliga drops.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Fick ett ryck och började köra nya säsongen då jag har jobbat övertid som en idiot och behövde något att göra(natt, där jag kan spela)...

Dom måste nästan ha boostat looten, har sjuklig tur med runor och allt annat nu.

Snart färdigt med en Dragondin paladin, HOJ, Flickering flame, 2 x dragon, bara bältet och en ring jag saknar + några defensive skill charms. Kossorna på Hell(1p) ramlar av sig själva pga auran så behöver bara springa runt och sålla bland looten(främst ute efter runor med 0% mf).

Samt en mf sorc med 428% mf, som jag kört the pit med(Shacko, Oculus, Spirit, skullders, chance guards, war traveller, 2x nagel, tal bälte, bara en vettig amulett jag saknar).

Senast jag körde var det drygt segt att komma igång, men nu verkar allt man behöver bara komma till en.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Fick suget att spela lite D2:R för några dagar sen och har nu levelat upp en Hammerdin till 94, så nu kan jag gambla till högsta nivå. Har även levelat Wind-druid till 83 och Lightning-Sorc till 83. I förra eller om det var förrförra laddern fick jag upp en sorc till 50~.
Nu är mitt nästa mål att levela upp en Javazon till 83 också. Kom till 44 idag innan jag kände det var dags för en paus.

Tycker det är lite snålt med förrådsutrymme men ah, bättre än vad det var förr iaf. Man behöver verkligen mulor.

Träffat två trevliga svennar som jag spelat lite med, det verkar ytterst poppis med D2 hos oss svenskar, kul att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Har börjat lira lite d2r med Amazon på xboxen. Är väl lvl 20+ någonting på act3. Hur ska man hantera mana? Jag skjuter typ två multishot och sedan är min mana slut vilket gör att jag inte kan i stort sett använda skills om inte absolut nödvändigt. Har ni några tips?

Du behöver mana steal såklart. Inte det lättaste fixa på ringar handskar osv...

Permalänk
Medlem

Satt och lyssnade på lite musik på youtube, fick upp en rekommendation om D2R modded.. nyfiken som jag var så kollade jag på klippet... 1 timme senare så har jag startat en ny SP gubbe (mf sorc ofc).

Mods som används:

Starten gick bra, levlade till 30 i fredags efter jobbet och fick ett smått ryck över helgen, hittade en 4os cs och rolla en 29 spirit (meh)
Kom precis till act 5 hell och för att bryta lite ifrån progress så blev det en snabb Ancient tunnels vid hopp om kanske hitta en monarch..

Dold text

Har jag tur eller inte???

poijhasdfopiaoifjhewfoiahwepfouahwefi!!!!

Dold text

Jag kör också med en mod som gör att alla uniqs/rw kan droppa som en uniq med random bas (hoppas på att hitta en cta/infinity ring)

när jag gör en throw barb så blire plöja mobs som gäller

Hittills så känns det uppfriskande att lira moddat d2 efter över 20 års spelande utan mods. Jag kör med x5 mob density.. var inte kul när jag hoppade in i cows första gången.. necro kommer stormtrivas där inne

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm