Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem

Om nån vill byta suffering essences mot valfria andra så pm:a

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Det där var ju uppmuntrande läsning att jag inte tänkte på det!
Har faktiskt hittat en IO redan så då är det bara 2 till då mao.
Visst krävs det en chipped gem också?

Då ska jag försöka hålla ögonen öppna efter en bra base också!

EDIT: Flawed topaz var det tydligen!

Man ska aldrig tappa hoppet - för plötsligt händer det

Jag har gjort grym progress idag! Tack alla för visat support

Hittade en Monarch och lagt in Spirit i den...men saknar ca 100 STR för att använda så får bli en respecc (dock bara 27% faster cast, så kanske rollar om den...)
Insight på merc.
Gamblade fram en 8% life leech circlet med +1 pala skill men i övrigt värdelös. Merc tjänar inte på pala skill, men 8% life leech får duga.
Som grädde på moset har jag hittat en 4 socket Scythe som jag kan göra en låg lvl insight på, till nästa karaktär man levlar :)i
Saknar bara själv den där Smoke, måste grinda lite runor och hitta nån bra base med mycket armor. Ska testa turen med min ethereal Ornate plate som saknar sockets...

Så många svåra beslut!

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Man ska aldrig tappa hoppet - för plötsligt händer det

Jag har gjort grym progress idag! Tack alla för visat support

Hittade en Monarch och lagt in Spirit i den...men saknar ca 100 STR för att använda så får bli en respecc (dock bara 27% faster cast, så kanske rollar om den...)
Insight på merc.
Gamblade fram en 8% life leech circlet med +1 pala skill men i övrigt värdelös. Merc tjänar inte på pala skill, men 8% life leech får duga.
Som grädde på moset har jag hittat en 4 socket Scythe som jag kan göra en låg lvl insight på, till nästa karaktär man levlar :)i
Saknar bara själv den där Smoke, måste grinda lite runor och hitta nån bra base med mycket armor. Ska testa turen med min ethereal Ornate plate som saknar sockets...

Så många svåra beslut!

Snyggt jobbat! Får du på Smoke på mercen och speccar om för strength till Spirit kommer du antagligen kunna börja nöta Countess i Hell och jobba dig vidare genom de svårare akterna

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Snyggt jobbat! Får du på Smoke på mercen och speccar om för strength till Spirit kommer du antagligen kunna börja nöta Countess i Hell och jobba dig vidare genom de svårare akterna

Tack

Tog mig halvvägs genom Act 4 under kvällen. Sån skillnad med en insight och lite life leech på merc. Men som du säger, smoke och en respecc så ska act 5 nog snart vara avklarad också

Sist jag tog mig igenom hela D2 var innan alla dessa immunities på alla mobs...:)

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Behöver lite input på en Frozen orb/Lightning specc, ifall ni ser nått uppenbart.

https://www.icy-veins.com/d2/sorceress-skill-calculator#-1-*1...
Jag är lvl 81 och då kommer jag ha 18 "skill points remaining. Därav inte alla poäng placerade i länken ovan.

OBS: Jag har ungefär +3 all skills (eller 2 all skills, +4 frozen skills) så tänk på att min gear nivå är rätt låg

OBS2: jag vill köra med energy shield...hatar att känna mig så squishy

Eller om ni har nån bra guide jag kan kolla in så är jag inte omöjlig. Det är bara det att dom guider jag sett så har dom klickat ut poäng som om man var lvl 99...jag kommer nog aldrig komma upp i högre än lvl 90 - 85 är nog mer realistiskt att planera mot, så jag måste då dra bort lite mer än ca 14-18 poäng

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Lvl 99 har du 98 skillpoints + 12 från quests.

Lvl 90, 101 skillpoints.

20 FO
20 light
20 chain
20 lmast
1p: cmast, tele, fa, warmth, static
Resten valfritt eller icebolt.

Ska du gå ES så 1p ES sen maxad Telekin.

Telekin avgör skadan på mana.

Lvl 0, 2x
Lvl 16, 1x
Lvl 20, 0.75x

Det här är en balansgång. Skaffar du för många poäng i ES (som också boostas av +skills) så kommer du tappa all mana när du blir slagen. Du måste måtta så du överlåter viss del mot liv jämte mana, när mana är slut tar du alltid full skada.

Klassisk ES sorc går all-in på Energy.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Satan vad kul jag har i D2 alltså. Kör nästan konstant. Är level 83 med min pala nu och har hittat nästan alla BiS nu, sist Harlequin Crest.
Heart of the Oak kvar att crafta dock, svindyr som den är. Men men, kul att ha mål iaf.

Permalänk
Medlem

Hur är kön till dalig dags? Jag körde hipp som happ tidigare med 2-3h kötid men nu kör jag konstant inloggad… Nån som vet om blizzard ändrat nåt såman inte behöver köa?

Permalänk
Medlem

Fick en Eld-rune som enda drop på min första Countess i Hell

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Fick en Eld-rune som enda drop på min första Countess i Hell

Haha välkommen till klubben.
Jag farmar Countess som en idiot på Hell och mestadels skräp som droppar.
Man får förlita sig på att combina runes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zingo99:

Hur är kön till dalig dags? Jag körde hipp som happ tidigare med 2-3h kötid men nu kör jag konstant inloggad… Nån som vet om blizzard ändrat nåt såman inte behöver köa?

Hade 2 timmar i söndags, 20 minuter tidigare idag.

Men varierar väldigt mycket beroende på när på dagen man loggar in.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Haha välkommen till klubben.
Jag farmar Countess som en idiot på Hell och mestadels skräp som droppar.
Man får förlita sig på att combina runes.

Att kombinera runor är inget att hålla på med mer än någon enstaka level om man saknar eller behöver något. Att uppgradera uppåt för att få nytta av låglevelrunor är helt meningslöst Extremexemplet är att det behövs ca 1800000000000000 stycken El för att göra 1 Zod. Men det går fort uppåt även för ganska få uppgraderingsnivåer...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Att kombinera runor är inget att hålla på med mer än någon enstaka level om man saknar eller behöver något. Att uppgradera uppåt för att få nytta av låglevelrunor är helt meningslöst Extremexemplet är att det behövs ca 1800000000000000 stycken El för att göra 1 Zod. Men det går fort uppåt även för ganska få uppgraderingsnivåer...

Nej du har helt rätt, det var lite sarkasm i min text också för jag har kört Countess så sjukt många gånger och det droppas nästan jämt bara låga runor
Har kombinerat hundratals runor och precis som du är inne på tar det en evighet att ta sig uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Nej du har helt rätt, det var lite sarkasm i min text också för jag har kört Countess så sjukt många gånger och det droppas nästan jämt bara låga runor
Har kombinerat hundratals runor och precis som du är inne på tar det en evighet att ta sig uppåt.

Samt så behöver man ju gems så fort det blir nån vettig nivå på runorna, och såna har man ju inte i överflöd precis...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Samt så behöver man ju gems så fort det blir nån vettig nivå på runorna, och såna har man ju inte i överflöd precis...

Haha alla dessa chipped, konstant bristvara.

Permalänk
Medlem

I ett tidigare inlägg länkades en sida där man kunde lägga in vilka runor man hade och automatiskt se vilka runord man kunde göra.

Jag hittar inte det inlägget igen, någon som känner igen det?

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

I ett tidigare inlägg länkades en sida där man kunde lägga in vilka runor man hade och automatiskt se vilka runord man kunde göra.

Jag hittar inte det inlägget igen, någon som känner igen det?

typ denna?

https://diablo.fandom.com/wiki/Lum_Rune

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Nej den där har jag koll på. Den jag efterfrågar kunde man bocka i vilka man har och antal i en lista för att få upp vilka ord man kan göra med dom man har.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Körde ûbers för första gången, gjorde inte detta för 20 år sen, var riktigt kul!, men lite kaos i början, grädde på moset så dropade det en amazon 17/20 torch som jag fick till min zon

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Nej den där har jag koll på. Den jag efterfrågar kunde man bocka i vilka man har och antal i en lista för att få upp vilka ord man kan göra med dom man har.

Tror det var nån i den här tråden som skapat en sån sida själv, scrolla 20 sidor bakåt och läs allt, länka den sedan här så vi enkelt kan hitta den (tills denna tråd växt till 50 sidor, då får du göra det igen!)

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

I ett tidigare inlägg länkades en sida där man kunde lägga in vilka runor man hade och automatiskt se vilka runord man kunde göra.

Jag hittar inte det inlägget igen, någon som känner igen det?

https://fabd.github.io/diablo2-runewizard/

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Billy Joe Bob:

Satan vad kul jag har i D2 alltså. Kör nästan konstant. Är level 83 med min pala nu och har hittat nästan alla BiS nu, sist Harlequin Crest.
Heart of the Oak kvar att crafta dock, svindyr som den är. Men men, kul att ha mål iaf.

Fan vad grattis. Sjukt att ha hittat alla BiS på lvl 83. Men då kan du inte tycka att en Vex är "svindyr"? En Soj är värd ≈ 2 Vex. Maras är också mer värd än en Vex, en högrollad är till och med värd 2 Vex. Zaka + Arach är värd en Vex också.
Nöter du Countess har du kanske fått 2 Ist + en Mal typ, det bör du definitivt få en dåligt rollad Hoto för.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajmo:

Fan vad grattis. Sjukt att ha hittat alla BiS på lvl 83. Men då kan du inte tycka att en Vex är "svindyr"? En Soj är värd ≈ 2 Vex. Maras är också mer värd än en Vex, en högrollad är till och med värd 2 Vex. Zaka + Arach är värd en Vex också.
Nöter du Countess har du kanske fått 2 Ist + en Mal typ, det bör du definitivt få en dåligt rollad Hoto för.

Ja jag har haft svintur med dropsen faktiskt, jäkligt nice är det. Ska precis ge mig på Akt 4 Hell.
Men just med runorna går det sådär, hittar mestadels låga runor bara.
Enda jag behöver nu är en Vex sen är jag good to go.
Läste att man kan farma The Pit och Mausoleum för den, så det ska jag testa nu.

Permalänk
Medlem

Lower Kurast runs för runor funkar bra på SinglePlayer då mapsen inte byts ut.

https://www.diabloii.net/forums/threads/lower-kurast-lk-faq.7...

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Lower Kurast runs för runor funkar bra på SinglePlayer då mapsen inte byts ut.

https://www.diabloii.net/forums/threads/lower-kurast-lk-faq.7...

samt så kan man starta nya vändor hur snabbt som helst, man måste inte vänta på den där "online" timern. Max 1 spel/minut eller nått sånt.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

dum fråga men kan man spela spelet om man har ett gammalt konto ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

dum fråga men kan man spela spelet om man har ett gammalt konto ?

Du behöver ett battle.net/blizzard konto (samt köpa spelet). Det räcker inte med att du har det gamla spelet.

Eller vad menar du för gammalt konto?
Menar du ett konto till "gamla" battle.net? Det bör inte fungera.
Ladda ner blizzards launcher och testa logga in.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Så där då, då tror jag min Paladin nått en nivå där man kan börja fälla Ubers med framgång.
Stabila 90% CB, Prevent Monster Heal, 30% Deadly Strike, tillräcklig lifesteal för att hålla sig odödlig vid aktivt anfallande, cannot be frozen, och max attack speed med Fanatism. Helt ok damage output ändå tills jag fått ihop en Grief också, och life tap I off hand. Lite strul med Physical Immunes dock, där måste jag hitta en bra lösning om någon har något bra tips.
Ifall någon vill bjuda in och kanske förklara taktiseringen och kanske visa hur det går till så hade det varit väldigt roligt!
Adda mig gärna på Wasa#21937 så kör vi!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Så där då, då tror jag min Paladin nått en nivå där man kan börja fälla Ubers med framgång.
Stabila 90% CB, Prevent Monster Heal, 30% Deadly Strike, tillräcklig lifesteal för att hålla sig odödlig vid aktivt anfallande, cannot be frozen, och max attack speed med Fanatism. Helt ok damage output ändå tills jag fått ihop en Grief också, och life tap I off hand. Lite strul med Physical Immunes dock, där måste jag hitta en bra lösning om någon har något bra tips.
Ifall någon vill bjuda in och kanske förklara taktiseringen och kanske visa hur det går till så hade det varit väldigt roligt!
Adda mig gärna på Wasa#21937 så kör vi!

Smiter brukar kunna klara sig mot phys immunes i uber, det är ändå bara trash mobs som har det. Jag föredrar draculs eller exile för att automatiskt trigga lifetap när man väl är igång och slåss.

Max i alla resists är också ett måste.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Smiter brukar kunna klara sig mot phys immunes i uber, det är ändå bara trash mobs som har det. Jag föredrar draculs eller exile för att automatiskt trigga lifetap när man väl är igång och slåss.

Max i alla resists är också ett måste.

Trechery för att trigga fade kan vara väldigt bra. Sen bara byta till sin vanliga armor. Bra resists och lite dr är aldrig fel. Bara stå i eld ett tag

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.