Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Nu när det inte är som förut.
Nu med en jobbig kö för att logga in.
Någon som vet hur informationen om ens konto sparades före Resurrected?
För om den sparades på ens egen hårddisk förut och den godtyckligen lästes in för att spela online är det inte så konstigt att de infört det här systemet för att motverka alla sätt att exploatera spelet.

Open battle net var samma som single player som sparades lokalt, där vare fullt med hackers. Closed battle net (som resurrected) sparade inte datan lokalt.

Permalänk
Medlem

Bra kösystem osv

Jag startar spelet och hamnar på köplats 105
Min kompis startar spelet 5 minuter senare och hamnar på köplats 71 medans jag är på 83

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Bra kösystem osv

Jag startar spelet och hamnar på köplats 105
Min kompis startar spelet 5 minuter senare och hamnar på köplats 71 medans jag är på 83

Fast, det var inte det viktiga. Det viktiga var vem som kom in först.

Jag har för mig att numret i köplatsen uppdateras väldigt sällan, så i praktiken kan du ha lägre nummer i kön än din kompis, men på skärmen ser det lite orättvist ut eftersom din kompis siffra nyligen uppdaterades.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Fast, det var inte det viktiga. Det viktiga var vem som kom in först.

Jag har för mig att numret i köplatsen uppdateras väldigt sällan, så i praktiken kan du ha lägre nummer i kön än din kompis, men på skärmen ser det lite orättvist ut eftersom din kompis siffra nyligen uppdaterades.

Vet inte, Han gick och handla istället men lite orimligt att när han fick köplats 31 fick jag 51

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

När man köpt D2R, hur får man ner det till datorn? Laddar man ner en stor fil på 30 GB eller en downloader som kan pausa nerladdningen på 30 GB eller hur funkar det? Har dåligt ADSL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cynomyS:

När man köpt D2R, hur får man ner det till datorn? Laddar man ner en stor fil på 30 GB eller en downloader som kan pausa nerladdningen på 30 GB eller hur funkar det? Har dåligt ADSL.

Downloader som går utmärkt att pausa.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Finns det nån Swec discord för D2? skulle vara kul att spela med någån inte inte bara köra skälv

Permalänk
Medlem

Ingen som har en extra shako gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panthro:

Finns det nån Swec discord för D2? skulle vara kul att spela med någån inte inte bara köra skälv

Geeks har ju en discord, antar att den är fri att använda

Permalänk
Medlem

Varför skall vi överhuvudtaget behöva köa? När blev det OK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Varför skall vi överhuvudtaget behöva köa? När blev det OK?

Kösystem har väl funnits sen WoW? lol
I D2R är det bara tillfälligt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Så där då, då tror jag min Paladin nått en nivå där man kan börja fälla Ubers med framgång.
Stabila 90% CB, Prevent Monster Heal, 30% Deadly Strike, tillräcklig lifesteal för att hålla sig odödlig vid aktivt anfallande, cannot be frozen, och max attack speed med Fanatism. Helt ok damage output ändå tills jag fått ihop en Grief också, och life tap I off hand. Lite strul med Physical Immunes dock, där måste jag hitta en bra lösning om någon har något bra tips.
Ifall någon vill bjuda in och kanske förklara taktiseringen och kanske visa hur det går till så hade det varit väldigt roligt!
Adda mig gärna på Wasa#21937 så kör vi!

PMH fungerar inte på Ubers, du måste ha OW (Open Wounds).

https://www.reddit.com/r/diablo2/comments/7q15x5/prevent_mons...

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

PMH fungerar inte på Ubers, du måste ha OW (Open Wounds).

https://www.reddit.com/r/diablo2/comments/7q15x5/prevent_mons...

Hm. Nåväl. Har 10% open wounds på gore riders, det får funka som backup.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Söker efter en 5os Eth Berserker Axe, bytes mot Vex runan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Så där då, då tror jag min Paladin nått en nivå där man kan börja fälla Ubers med framgång.
Stabila 90% CB, Prevent Monster Heal, 30% Deadly Strike, tillräcklig lifesteal för att hålla sig odödlig vid aktivt anfallande, cannot be frozen, och max attack speed med Fanatism. Helt ok damage output ändå tills jag fått ihop en Grief också, och life tap I off hand. Lite strul med Physical Immunes dock, där måste jag hitta en bra lösning om någon har något bra tips.
Ifall någon vill bjuda in och kanske förklara taktiseringen och kanske visa hur det går till så hade det varit väldigt roligt!
Adda mig gärna på Wasa#21937 så kör vi!

Vet inte om du vet om det men det finns wands med life tap charges utifall att du behöver en rejäl budget life tap
CBF funkar väl heller inte mot Uber Duriel? Funkade åtminstone i PD2. Kommer inte ihåg hur det var i orginal LoD.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Vet inte om du vet om det men det finns wands med life tap charges utifall att du behöver en rejäl budget life tap
CBF funkar väl heller inte mot Uber Duriel? Funkade åtminstone i PD2. Kommer inte ihåg hur det var i orginal LoD.

Mm, är precis en sån wand jag har som offhand. Det och en crystal orb med teleport charges I kuben.

Och nej, cbf funkar inte mot cold aura dessvärre.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Kösystem har väl funnits sen WoW? lol
I D2R är det bara tillfälligt.

Nån mer som minns denna?

https://coub.com/view/1zrnfh

😀
Dansversionen

https://coub.com/view/206ua0

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Downloader som går utmärkt att pausa.

Är det knutet till ens egen dator? Farsan har bättre internet, kan jag ladda ner spelet där och sedan föra över det till min egen dator med ett flashminne exempelvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cynomyS:

Är det knutet till ens egen dator? Farsan har bättre internet, kan jag ladda ner spelet där och sedan föra över det till min egen dator med ett flashminne exempelvis?

Osäker, jag skulle tro att det går att göra. Men enklaste blir nog ändå att ta med datorn till din far.

Jag har däremot inte testat att ladda ner från en dator och sen kopiera över till min egna som du planerar. Jag misstänker att det går, men du får nog googla det.
Det är samma downloader som world of warcraft så om du inte hittar något kring D2 så testa att googla ifall man kan göra så med WoW istället.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Det lär gå men du kommer behöva kopiera över regedit nycklar också.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Det lär gå men du kommer behöva kopiera över regedit nycklar också.

Du tror inte det går att köra som med steam: kopiera in mappen och sen välja den mappen som installationsmapp?

Lär gå att googla sig fram till iofs

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Du tror inte det går att köra som med steam: kopiera in mappen och sen välja den mappen som installationsmapp?

Lär gå att googla sig fram till iofs

Japp det fungerar.
Installern hittar filerna, verifierar och laddar ner om det behövs.
Bara att sätta install directory först.

Permalänk
Medlem

Vad gör jag för fel?
Har en lvl 69 sorc med crappy gear och tänkte försöka farma gear på Secret Cow level.
Men jag kommer inte in. Jag har en Wirt´s leg och en town portal i kuben men inget händer när jag
trycker transmute.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Vad gör jag för fel?
Har en lvl 69 sorc med crappy gear och tänkte försöka farma gear på Secret Cow level.
Men jag kommer inte in. Jag har en Wirt´s leg och en town portal i kuben men inget händer när jag
trycker transmute.

Förmodligen ett ben från fel svårighetsgrad, eller så har du inte klarat Bhaal på svårighetsgraden du försöker på...

Edit: och det ska vara en hel townportal-bok och inte ens scroll - var lite oklart i det du skrev

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Vad gör jag för fel?
Har en lvl 69 sorc med crappy gear och tänkte försöka farma gear på Secret Cow level.
Men jag kommer inte in. Jag har en Wirt´s leg och en town portal i kuben men inget händer när jag
trycker transmute.

Skrivet av haijen:

Förmodligen ett ben från fel svårighetsgrad, eller så har du inte klarat Bhaal på svårighetsgraden du försöker på...

Edit: och det ska vara en hel townportal-bok och inte ens scroll - var lite oklart i det du skrev

Jag gjorde samma fel, hade sparat Wirts ben från normal när jag skulle köra nightmare Moo Moo farm.

Så:

1. Klara Bhaal på den svårighetsgraden du ska köra Moo Moo farm
2. Wirts ben från samma svårighetsgrad
3. Tome of town port. Denna kan du köpa i vilken svårighetsgrad som helst
4. LOTS OF COWS!
5. Ett tips, lägg ut en town portal ca 2 skärmar bort så fort du kan, så du inte dör och inte kan komma tillbaka in i Mo Mo farm

PS: Moo Moo farm = secret cow level om det inte framgick

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Förmodligen ett ben från fel svårighetsgrad, eller så har du inte klarat Bhaal på svårighetsgraden du försöker på...

Edit: och det ska vara en hel townportal-bok och inte ens scroll - var lite oklart i det du skrev

Skrivet av FX9:

Jag gjorde samma fel, hade sparat Wirts ben från normal när jag skulle köra nightmare Moo Moo farm.

Så:

1. Klara Bhaal på den svårighetsgraden du ska köra Moo Moo farm
2. Wirts ben från samma svårighetsgrad
3. Tome of town port. Denna kan du köpa i vilken svårighetsgrad som helst
4. LOTS OF COWS!
5. Ett tips, lägg ut en town portal ca 2 skärmar bort så fort du kan, så du inte dör och inte kan komma tillbaka in i Mo Mo farm

PS: Moo Moo farm = secret cow level om det inte framgick

Ah, tack.
Hade en scroll och inte book

Satan (no phun intended) i gatan va svårt det är med sorc (frost/fire) på NM, alla dessa immunes

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Ah, tack.
Hade en scroll och inte book

Satan (no phun intended) i gatan va svårt det är med sorc (frost/fire) på NM, alla dessa immunes

Beklagar, men Hell blir ännu värre

https://d2.maxroll.gg/guides/sorceress-leveling
Jag körde ovanstående guide, sen ändrade jag till Blizzard/Fireball för jag gillar det bättre.
Men jag klarade spelet på hell enligt ovanstående guide.
Sure, jag överlevlade lite, jag var nästan lvl 80 när jag dödade Bhaal på hell, men jag hade ingen brådska.

Men det går!
Envishet och acceptera att man kommer dö några gånger

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Ah, tack.
Hade en scroll och inte book

Satan (no phun intended) i gatan va svårt det är med sorc (frost/fire) på NM, alla dessa immunes

Kom ihåg, spring förbi det du inte kan döda. Kör man solo är det oundvikligt att man inte kan döda allt och har extra svårt på lite olika platser i spelet. Då är det bäst att bara försöka ta sig fram och ta sig förbi monster istället :). Jag gillar kombon frozen orb + fireball. Lättare att styra och sikta vad man vill göra tycker jag. Har speccat om ni till orb+fire wall för att snabbare få ner bossar, men fireball är mkt lättare för att ta ner vanliga mobs som är cold immune.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag håller på att jobba mot en Heart of the Oak och har "snart" runorna som behövs.
Jag har också en fyr-socket flail, dock grå. Spelar det någon roll på kvalitén på vapnet man socketerat?
Jag är hammerdin och i princip caster, så själva skadan på vapnet är inte viktigt. Men statsen är. Påverkas dessa alltså av kvalitén på vapnet? Måste jag hitta en superior fyr-socketad?

Permalänk
Medlem

Jahapp... dom måste ha ändrat något när det kommer till drops... jag har hittat min 14'e!!!!! (Cham, 2x Jah, 3x Ohm, Sur, 3x Lo, 4x Vex) HR.. men te mej fan inte en enda shako..... hur fan går det ihop!?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm