Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Kö för att få logga in flera veckor efter release...

Man kan ju tycka att ett företag som Blizzard borde ha rutin på att sätta upp servrar som hanterar stora mängder användare vid det här laget. Small indie developer o.s.v.

Det är riktigt dåligt att dom tog bort mod-support, tvingade alla till battle.net sen går det inte att komma in... 200+ i kö just nu...

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

satt i kö över 1 timme för att sälja en item på america servrar.... var 100 framför mig... nu när jag loggar in på eu servrar är det 270.... Borde kalla detta spelet Diablo 2 Queue Edition

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

245 i kö.
gjorde inte så mycket. (tittade på TI10)
men inte så roligt att spelet kraschade efter några minuter.

Permalänk
Hjälpsam

97 för tillfället. Påminner mig om de tidiga WoW Vanilla-dagarna vid patch-days.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv

Började på plats 297, tog ganska prick 33 minuter att komma in, tror köerna kommer skapa mer frustration än något annat tyvärr. Ska köerna vara kvar som en "temporär" lösning en längre tid så måste dom fixa så att du kan köa medan du spelar offline imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon295249:

Började på plats 297, tog ganska prick 33 minuter att komma in, tror köerna kommer skapa mer frustration än något annat tyvärr. Ska köerna vara kvar som en "temporär" lösning en längre tid så måste dom fixa så att du kan köa medan du spelar offline imo.

Just den lösningen tror jag är intressant för mindre än 0,01% av spelarbasen. Att spela D2 offline är lika givande som att kolla på färg som torkar. Då tror jag de flesta surfar, läser forum, kollar netflix eller något istället.

Permalänk

Helt okej lösning det här

299 i kö senast, helt okej med detta. Var inne efter 10-15 min.
Det här är nutid. inte dåtid där folk utnyttja spelet på alla möjliga sätt. Rätt ska vara rätt
Nu när du har en SSD så är du van att allt går så jävla snabbt. Ta och tagga ner va.

Totalt sett har jag har väntat i över 2 dygn när det gäller World of Tanks och en nedräkning på 30 sekunder varje match. Så att vänta när man startar ett spel är inget problem.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att det är massa kö nu? Har inte upplevt det innan.

Permalänk
Medlem

lägg till mig om ni vill spela "Grumpykitten"

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Hur kommer det sig att det är massa kö nu? Har inte upplevt det innan.

Dom implementerade kösystem för nån dag sedan, för att mota andra problem i grind.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Dom implementerade kösystem för nån dag sedan, för att mota andra problem i grind.

Hur tusan ska man farma runor nu...

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Hur tusan ska man farma runor nu...

När du väl är inne så kan du lämna och joina spel lika snabbt som tidigare. Men om du däremot står i kö blir det svårare

Men vad jag märkt så har dom "alltid" haft så man måste vänta minst ca 30 sekunder innan man kan skapa ett nytt spel.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

När du väl är inne så kan du lämna och joina spel lika snabbt som tidigare. Men om du däremot står i kö blir det svårare

Men vad jag märkt så har dom "alltid" haft så man måste vänta minst ca 30 sekunder innan man kan skapa ett nytt spel.

ok!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Det går ju inte längre att hoppa in och spela 1 timme när man får tid och spelsug, vad har dom gjort!

Var hittar jag refund knappen?

Visa signatur

Köpa ny TV? https://www.rtings.com/tv/tools/table
Klicka på hide images och sortera på mixed usage (bästa betyg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av yaxez:

Det går ju inte längre att hoppa in och spela 1 timme när man får tid och spelsug, vad har dom gjort!

Var hittar jag refund knappen?

Längste jag fått vänta är 15 min och det är oftast på morgonen innan alla amerikanare lagt sig då all loggar in via en global server in man skickas ut till den regionen man valt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det är ju inte kön som gör mig förbannad, det är alla errors som gör att man inte kan joina/skapa games som får en att härdsmälta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Det är ju inte kön som gör mig förbannad, det är alla errors som gör att man inte kan joina/skapa games som får en att härdsmälta.

Det är inte fel utan man kan inte gå in i/skapa spel för fort efter varandra. Kasst felmeddelande dock, borde stå att man försökt för mycket och är på timeout.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av vinylens:

Längste jag fått vänta är 15 min och det är oftast på morgonen innan alla amerikanare lagt sig då all loggar in via en global server in man skickas ut till den regionen man valt.

Har numret ändrats något för dig när du fastnade i kön? satt ett par minuter igår och såg aldrig att numret åkte ner någon gång, var som att allt stod stilla

Permalänk
Medlem

Nu har då servrarna kraschat helt och hållet på Xbox.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ett exempel på kötider:

13:39 257
13:53 154
14:00 106
14:03 94
14:05 81
14:06 59
14:08 49
14:10 36
14:13 13
14:14 8
14:14 7
14:15 inne

Totalt 36 minuter, ganska segt måste jag säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kenneth:

Har numret ändrats något för dig när du fastnade i kön? satt ett par minuter igår och såg aldrig att numret åkte ner någon gång, var som att allt stod stilla

Jag har inte sett att numret ändrats något. Var 190+ före i kö statiskt tidigare idag och sen så trillade man in bara.

Just nu sitter man i kö igen. Plats 436 :/

Edit: Nu hoppade det faktiskt ned till plats 335. Så det uppdateras, men inte så ofta. Kanske nåt de justerar framöver.

Edit 2: Och sen 230, 160, 108. Har inte tagit tid på uppdateringarna så jag vet inte om det uppdaterats i fasta internvall.

Permalänk
Medlem

Kösystemet är helt värdelöst.. Va snabbare när servrarna crashade även om man fick rollback som vissa inte gillade så mycket

Permalänk
Medlem

jävligt roligt att spela när det krashar ofta, time out på games samt kö för att logga in i spelet.

tror man får spela något annat tills det här är fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Det är inte fel utan man kan inte gå in i/skapa spel för fort efter varandra. Kasst felmeddelande dock, borde stå att man försökt för mycket och är på timeout.

Nä, loggade in, köade, tänkte skapa ett game - connection error.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har numret ändrats något för dig när du fastnade i kön? satt ett par minuter igår och såg aldrig att numret åkte ner någon gång, var som att allt stod stilla

Ja numret ändra sig men det kan ta lång tid mellan siffrorna ändrar sig.
Nu krasha spelet nyss så nu är jag i kö igen 437 får se hur långtid det tar innan jag är inne.

Edit: efter 10 min 334

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av jawik:

Jag har inte sett att numret ändrats något. Var 190+ före i kö statiskt tidigare idag och sen så trillade man in bara.

Just nu sitter man i kö igen. Plats 436 :/

Edit: Nu hoppade det faktiskt ned till plats 335. Så det uppdateras, men inte så ofta. Kanske nåt de justerar framöver.

Edit 2: Och sen 230, 160, 108. Har inte tagit tid på uppdateringarna så jag vet inte om det uppdaterats i fasta internvall.

Min började också uppdatera idag men gick verkligen inte fort. Sista typ 20 var sjukt sega också

Permalänk
Medlem

Problemet med köer är också att folk är mindre villiga att logga ut, för att slippa hamna i kö igen.

Så fler förblir inloggade än vad som som annars hade varit inloggade...

Fullständigt utan att kunna backa upp ovanstående med nått annat än hur jag själv hade tänkt

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Alltså vad händer… stått i kö två ggr nu. En gång kom jag ”fram” hela vägen men kom ändå in på offline skärmen.
Nästa gång kö igen, mot slutet ”connot connect ”.
Riktigt uselt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Inte ett jävla pip från kräken när servrarna kan tänkas funka igen.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Nu när det inte är som förut.
Nu med en jobbig kö för att logga in.
Någon som vet hur informationen om ens konto sparades före Resurrected?
För om den sparades på ens egen hårddisk förut och den godtyckligen lästes in för att spela online är det inte så konstigt att de infört det här systemet för att motverka alla sätt att exploatera spelet.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!