Montera skärmfäste på skrivbordet

Permalänk
Medlem

Montera skärmfäste på skrivbordet

Hej,

Jag har en Samsung G7 27tum och har köpt ett https://www.webhallen.com/se/product/255227-iiglo-bordfaste-M... Har ett Svive Cygnus skrivbord som är i MDF material.

Kommer det gå bra att montera det direkt på skivan eller borde jag försöka förstärka med en träbit på undersidan?

Permalänk

Galen ide. Prova ?

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Galen ide. Prova ?

Ja, jag chansar gärna med att skrivbordet går sönder+att skärmen åker i golvet.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att bordet klarar det, just för att det bara är en 27". Hade det varit en 34" ultrawide hade jag varit lite mer orolig. Men är du osäker prova med träbiten bara. Ta alltid det säkra före det osäkra, och detär ju inte direkt ngt underskott av trä här i världen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande stativ till en 32" skärm på ett Svive Vega. Fungerar utmärkt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag har en IDÅSEN skrivbord, står att det är "Spån- och träfiberskiva med bikakemönstrad pappersfyllning (100% återvunnet papper)," vilket jag gissar på är MDF? Eller?

Alla fall, jag har haft min 27" monterat på den i en evighet, och min 34" ultrawide en halv evighet. Ett tag hade jag de monterat på samma fäste, men valt idag att ha det på två olika, mestadels för lättare att positionera skärmarna.

Ansåg också det var en risk, men skivan känns väldigt stabil ändå och har ännu visat någon indikation att ge upp. Men, det är ju definitivt en risk

Permalänk

Jag har två 24-tummare på ett stativ med gasarmar som sitter fast i bordet. Jag förstärkte med en träbit under för att vara på den säkra sidan. Jag har även lite antiglidfilt på varje kontaktyta mellan bord och fäste. Trots att det är två skärmar så känns det ändå hyfsat stabilt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickebus:

Hej,

Jag har en Samsung G7 27tum och har köpt ett https://www.webhallen.com/se/product/255227-iiglo-bordfaste-M... Har ett Svive Cygnus skrivbord som är i MDF material.

Kommer det gå bra att montera det direkt på skivan eller borde jag försöka förstärka med en träbit på undersidan?

Kommer gå alldeles utmärkt med det stativet. Ska du ha en arm som kan skjutas in/ut i djup-ledet kommer det inte funka. Jag har 34 tum monterad med gasarm på en 3cm tjock spånskiva med endast 4 ben under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag har en IDÅSEN skrivbord, står att det är "Spån- och träfiberskiva med bikakemönstrad pappersfyllning (100% återvunnet papper)," vilket jag gissar på är MDF? Eller?

Alla fall, jag har haft min 27" monterat på den i en evighet, och min 34" ultrawide en halv evighet. Ett tag hade jag de monterat på samma fäste, men valt idag att ha det på två olika, mestadels för lättare att positionera skärmarna.

Ansåg också det var en risk, men skivan känns väldigt stabil ändå och har ännu visat någon indikation att ge upp. Men, det är ju definitivt en risk

Nej det är inte MDF.

https://ceos.se/produkter/mdf93.html

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K