Rösta fram t-shirt till communityt!

Anävndarnamn Inloggning Bahnhof Router

Permalänk
Medlem

Anävndarnamn Inloggning Bahnhof Router

Nyligen fått en ny router från Bahnhof, Genexis ED500 Pure. Har försökt logga in på 192.168.1.1 för att ändra inställningarna men får inga inloggningsuppgifter att fungera. Kontaktade Bahnhof och fick ett lösenord att använda, men har inte fått klart för mig vad jag ska ange för användarnamn. Testat ett par (user, admin, epostadress, kundnummer hos Bahnhof) men fungerar ändå inte. Någon med samma router som vet vad standardanvändarnamn är, eller någon Bahnhof-kund som vet vad de brukar sätta användarnamnet till?

Permalänk
Hedersmedlem

En ren gissning: Har du provat att lämna användarnamnet blankt?

Permalänk
Medlem

Går inte att lämna fältet tomt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alazn02:

Nyligen fått en ny router från Bahnhof, Genexis ED500 Pure. Har försökt logga in på 192.168.1.1 för att ändra inställningarna men får inga inloggningsuppgifter att fungera. Kontaktade Bahnhof och fick ett lösenord att använda, men har inte fått klart för mig vad jag ska ange för användarnamn. Testat ett par (user, admin, epostadress, kundnummer hos Bahnhof) men fungerar ändå inte. Någon med samma router som vet vad standardanvändarnamn är, eller någon Bahnhof-kund som vet vad de brukar sätta användarnamnet till?

Har också fått en "NY" router eller köpt från Bahnhof -står illa till men den ser ut som Lutande Tornet i Pisa. Totalt kass och satt med servickille i Umeå i två timmar sände foton över inkopplingar skiftade tillbaka tillbaka till min gamla BH router där allt fungerade 5 - 6 gånger men den "nya"blinkade som en discokula och inget hände. Uppmanades att sända in den till service i Borlänge och skulle få tillbaka porto om den var trasig. Fick svar att inget var fel - dom har väl "servat" den - inget porto tillbaka fast den aldrig fungerat hos mej. Den fungerar nu lika bra som den gamla. Dom dissar ju Umeå teknikern och jag kallar det mobbning av av kollega. Kommer att kräva mitt porta tillbaka av princip. Bahnhofservice i Borlänge Ni är klandervärda.
Göran Sjödin Avesta.

Permalänk
Medlem

Genexis Pure

Hej, undrar om någon vet hur man kan ändra lösenord till wifi nätverket?