Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Audacity råd... Medhörning

Permalänk
Medlem

Audacity råd... Medhörning

Hej. Har tidigare spelat in enkla ljudsaker på min Mac via Garageband.
Nu har jag Windows o har Audacity på datorn.
På audacity kan jag inte höra mickljudet direkt i hörlurarna som jag kunde med garageband.
Förstår ni? Går det att fixa i Audacity? För garageband finns inte på windows va?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tjarnbro:

Hej. Har tidigare spelat in enkla ljudsaker på min Mac via Garageband.
Nu har jag Windows o har Audacity på datorn.
På audacity kan jag inte höra mickljudet direkt i hörlurarna som jag kunde med garageband.
Förstår ni? Går det att fixa i Audacity? För garageband finns inte på windows va?

Vill man aktivera möjligheten att få världens bästa rundgång går det...
Aktivera mjukvaruuppspelning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vill man aktivera möjligheten att få världens bästa rundgång går det...
Aktivera mjukvaruuppspelning.
https://i.imgur.com/u7Nouo8.png

Skit bra. Gött med rundgång vetu 😆
Vad menas med "pålägg(av/på)"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tjarnbro:

Skit bra. Gött med rundgång vetu 😆
Vad menas med "pålägg(av/på)"

Att du spelar in nått medans du lyssnar på nått du redan spelat in, typ först spelar ett instrument och så lyssnar du på instrumentspåret medans du sjunger och spelar in sången.
Kolla på "Multi-track Overdubbing" i manualen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.