Raspberry Pi 4 Musikspelare! Behöver förslag på OS/mjukvara
Köpte mig en Raspberry Pi 4 och HiFiBerry DAC2 Pro.
Har testat lite olika lösningar men inte vart 100% nöjd.
Jag är totalt okunnig mär det gäller Linux så ha det i åtanke om ni kommer med förslag.
Krav:
Spotify, gärna både som app och som Spotify connect.
Kunna lyssna på youtube.
Soundcloud
Får gärna ha stöd för andra musiktjänster om jag någon gång skulle börja använda annat.
Har årtionden använt mig av en SqueezeBox Classic och LMS och tanken va från början att använda raspberryn som server till den men så slutade! Squeezeboxen att funka. =(
LMS har ju möjlighet att spela både Spotify, Youtube och Soundcloud med hjälp av add-ons men jag har haft varierande resultat med installation av dessa. Sen tycker jag det är lite trist att använda fö skapandet av spellistor och annat men det går ju att komma runt genom att skapa dom med Spotify och sen bara spela dom med LMS.
Någon som har erfarenhet med LMS och raspberry och ovan nämnda plugin?
Tidigare testat på Raspberry Pin
HifiBerryOS: Enkelt men lite för begränsat. Enbart SpotifyConnect och inge stöd för youtube
Volumio: Spotify-plugin kan inte ha mer än 50 låtar i spellistan för det är vad APIn kan ge ut och skaparen har inte gjort så man kan lita fler.
Har haft problem att få wifi att funka på alla lösningar jag testat förutom när jag kört ren RaspberryOS av någon anledning men det är ett problem som kanske kan fixas efter allt annat är klart.
cheers.