Permalänk
Medlem

Varför ny logga?

Hej @Inet

Varför i hela friden har ni bytt ut er logga till någon kretskortsliknande pryl istället för den gamla hederliga gubben?
Den nya loggan är otroligt tråkig och intetsägande. Nä, gör om gör rätt säger jag och förmodligen många med mig. Byt tillbaks till den vanliga loggan igen!

Visa signatur
Permalänk
Viking

Finns den på fler ställen än Prisjakt? Bara där jag sett den

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Har ni fått samma AD som jobbade på Corsair? @Inet

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Fick också en smärre chock när jag öppnade webbläsaren på min iPhone och såg den i ofta besökta, hade verkligen ingen aning vad det var föränn jag klickade på den

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Finns den på fler ställen än Prisjakt? Bara där jag sett den

Tja, den finns på deras hemsida http://www.inet.se

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig någonsin gillat gubben egentligen, så personligen tycker jag det är bra.

Permalänk
Medlem

Bara jag som ser SS i mitten?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SkorutansteN:

Missat att byta favicon.ico

Det är nog din som är cashad, de bytte den för rätt länge sedan.
Prova Ctrl + F5 om du har en bra webläsare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Viking
Skrivet av immutable:

Tja, den finns på deras hemsida http://www.inet.se

Hmmm? Det är den gamla vanliga för mig.

Edit: Fick fram den!

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Jag gillar den nya. Gubben såg bara skum ut. Nu ser man iaf att det är relaterat till elektronik.

Permalänk
Medlem

Helt klart en försämring. Oavsett vad man tyckte om gubben så gick det att komma ihåg den och referera till den. Detta ser helt generiskt ut.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Moderator
Moderator

Tycker jag känner igen mycket av tongången här från 2012 när de bytte profil senast.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det är nog din som är cashad, de bytte den för rätt länge sedan.
Prova Ctrl + F5 om du har en bra webläsare.

Hur fan hann du ens trycka på svara på min kommentar? tog bort den max 15 sekunder efter jag skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Bara jag som ser SS i mitten?

Den kommer förvinna snabbt nu

Gillade också gubben mest för att den var lite annorlunda. den nya loggan är lite...meh.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Intetsägande. Den förra hade i alla fall en snuskigt rolig association och har blivit synonym med Inet.

Stötte på en bild på Facebook och kan bara hålla med! Tennisboll.

Visa signatur

Någonting bättre än Torktumlare kanske

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SkorutansteN:

Hur fan hann du ens trycka på svara på min kommentar? tog bort den max 15 sekunder efter jag skrev

Haha "dålig" timing antar jag.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meathim:

Jag har aldrig någonsin gillat gubben egentligen, så personligen tycker jag det är bra.

Såg det igår när jag kikade på skärm, tyckte det kändes som en förbättring då även jag tycker att gamla maskoten spelat ut sin roll.

Själv ser jag nog mest en japansk flagga med lite streck i. Men ganska uppenbart att det är ett kretskort de visar. SS-symbolen vissa ser tycker jag själv inte är lika uppenbar. Men då hör jag till de som ser en svastika i gamla Windows-logon samtidigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tvättmaskinen:

Intetsägande. Den förra hade i alla fall en snuskigt rolig association och har blivit synonym med Inet.

Stötte på en bild på Facebook och kan bara hålla med! Tennisboll.
https://i.imgur.com/Q8eBfvV.jpg

Plugg till nummer 2?
Är väl det närmaste jag kan tänka mig, med tanke på den lite mer ovanliga huvudformen.

Permalänk
Sötast

Den var väl lite opersonlig kanske.
Men i övrigt ser jag inget konstigt. Å andra sidan så är jag varken nazist eller överkänslig och söker efter drama heller.

Tyckte den blev helt ok

Permalänk

Tyckte de såg ut som sosse rosen först...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Bara jag som ser SS i mitten?

oooch nu är det allt jag kan se..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Sett till den sanslöst fula Taurus-loggan så var det ändå inte fullt så illa som man kunde befara.

Permalänk
Medlem

De borde helt enkelt gjort en tävling på SweClockers och erbjudit lite fina priser för bidragen.

Hade säkert varit billigare och mycket bättre än detta

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Tycker inte den funkar som logga. Känns som någon bakgrundsgrej man klippt ut till en cirkel.
Blir lite för plottrig som logga också.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Hej @Inet

Varför i hela friden har ni bytt ut er logga till någon kretskortsliknande pryl istället för den gamla hederliga gubben?
Den nya loggan är otroligt tråkig och intetsägande. Nä, gör om gör rätt säger jag och förmodligen många med mig. Byt tillbaks till den vanliga loggan igen!

Båda är/var lika illa.. Den ena ser generisk ut den andra som något man gärna håller bort från barnen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Bara jag som ser SS i mitten?

Var ju inte direkt det första jag tänkte på, men svårt att inte se en liten likhet nu när du säger det. Men är ändå inte SÅ lika imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

De borde helt enkelt gjort en tävling på SweClockers och erbjudit lite fina priser för bidragen.

Hade säkert varit billigare och mycket bättre än detta

Gamers Nexus tycker jag har fin logga.
Swecklockers logga ser ut som något hämtat från Tintin, alternativt gammal svensk pilsnerfilm. -Älskar sådant!
"Hejsan, Stockholm-Motala! Idag 1946 ska vi lära oss att överklocka radiorör, titta på hur man kan få snabbare lagringsenheter/input genom att ändra papperssammansättningen i hålkorten!

Svedala Bruk har kommit ut med en ny papperskartong för hålkort som sägs kunna öka flödet genom hålkortsmaskinerna med minst 50 bytes per dag! Och de fastnar inte ens i gamla IBM-läsare från 1899!
Det har nu blivit brist på dessa papperskartonger då alla vill ha dom, så vanlig kund får vänta till 1950 meddelar ransoneringsnämnden"..

Så funkade det cirka 1964, med hålkort..

Skämt åsido, gillar "gamla stuket", men innan vi gnäller på det nya, får vi väl ge det nya en chans först?
Sweclockers nya logga är inte lika illa som när hela marknaden bytte från AGP till PCIe i alla fall..
hehe.

hålkort
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Networker:

Gamers Nexus tycker jag har fin logga.
Swecklockers logga ser ut som något hämtat från Tintin, alternativt gammal svensk pilsnerfilm. -Älskar sådant!
"Hejsan, Stockholm-Motala! Idag 1946 ska vi lära oss att överklocka radiorör, titta på hur man kan få snabbare lagringsenheter/input genom att ändra papperssammansättningen i hålkorten!

Svedala Bruk har kommit ut med en ny papperskartong för hålkort som sägs kunna öka flödet genom hålkortsmaskinerna med minst 50 bytes per dag! Och de fastnar inte ens i gamla IBM-läsare från 1899!
Det har nu blivit brist på dessa papperskartonger då alla vill ha dom, så vanlig kund får vänta till 1950 meddelar ransoneringsnämnden"..

Skämt åsido, gillar "gamla stuket", men innan vi gnäller på det nya, får vi väl ge det nya en chans först?
Sweclockers nya logga är inte lika illa som när hela marknaden bytte från AGP till PCIe i alla fall..
hehe.

Sweclockers läsare är aningen konservativa. Allt som är nytt är dåligt, såvida det inte gäller deras personliga religiösa uppfattning.

Permalänk
Medlem

Väldigt ful!
Tycker även att fyrkantigt i en rund logga skär sig väldigt.
Gillade gubben mer

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvättmaskinen:

Intetsägande. Den förra hade i alla fall en snuskigt rolig association och har blivit synonym med Inet.

Stötte på en bild på Facebook och kan bara hålla med! Tennisboll.
https://i.imgur.com/Q8eBfvV.jpg

Aldrig stött på en röd tennisboll.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧