Zotac röjer Nvidia Geforce RTX 3090 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Den delen luften åker igenom hjälper lite med den stora kylflänsen på framsidan. Det är till absolut 0 hjälp för baksidan av kortet där minneskretsarna är: Direkt bakom GPU:n (Du ser hur baksidan av GPU:n är en massa MLC's och liknande? runt den biten). Detta gäller 3090 där minnesmoduler lagts där, men till viss grad även 3080's som vissa bytt thermalpads på framsidan.

Det är den biten jag menar den är designad på det sättet just för att luften åker igenom och sannolikt för att släppa ut värmen, hittar den inte nu men Asus hade en animation om det vid lansering. På mitt kort så går minnena upp till max 86 grader i Cyberpunk 2077 men jag har en stor låda med bra kylning kan tänka mig att det kan blir varmare i mindre lådor. Det är väl bara Gigabyte som satt en hel backplate på sitt Aorus Xtreme vet inte hur varma dom korten blir dock.

Edit: Det var nog animationerna här när jag tänker efter https://rog.asus.com/se/graphics-cards/graphics-cards/rog-str...

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag gissar på svenska prislappen 29 990kr

Som hittat !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag gissar på svenska prislappen 29 990kr

Som hittat !

Msrp ja sen i butik som hittat för 50 lax

Visa signatur

here we go!