Permalänk

Hur är ps5 med xbox play/anywhere/cloud?
Kör min xbox-kontroll blandat till min box och datorer, men tänkte skaffa en till datorn, men byter lite mellan olika datorer hemma med olika os och det bara funkar med xbox-kontrollen.
Däremot så har jag hört bra om nya kontrollen, även om historiskt ps har varit lite för pygme-händer och inte skogshuggarhänder. (japan mot usa antar jag)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Jag funderar själv på att införskaffa just PS5 kontrollen till PC och hoppas på att fler spel likt Metro Exodus får fullt officiellt stöd. Man vill ju använda alla funktioner såsom den haptiska feedbacken och den inbyggda högtalaren via trådlös Blutooth-anslutning såklart.

Permalänk
Medlem

Föredrar Dualshock/Dualsense, men på PC så blir det ändå att jag kör med en 360-kontroll så det blir rätt när QTEs och liknande grejer händer på skärmen.

Permalänk
Medlem

Dualshock har väl haft semistöd, mer så än dualsense.

Tvekar på att sony vill göra ett fullkomligt stöd till windows, men önskar det självklart. Kontrollen främst om man bortser från vissa exklusiva titlar har nog varit den främsta anledningen till att folk varit lojala playstation kunder i alla år.

Det har ju typ varit deras största selling point. Specielt DualSense som kommer med massa nytt också, inte bara formen.

Sen ska väl också speltillverkarna baka in stöd för dessa nya funktioner om spel ska nyttja det fullt ut. Känns tveksamt. Tror nog de aktivt inte vill det, speciellt inte när konsolen är relativt ny och konkurerar med xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Vet du om det funkar till DualSense? står inte med på sidan

Ja de gör den

Permalänk
Medlem

Vad bör man välja om man sitter på linux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZROX:

Vad bör man välja om man sitter på linux?

https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Sony-HID-...

Där verkar det finnas en officiel driver iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZROX:

Vad bör man välja om man sitter på linux?

Den du tycker bäst om, båda fungerar finfint i GNU/Linux.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Wii u Pro eller Switch pro

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Vet du om det funkar till DualSense? står inte med på sidan

Ingen aning tyvärr