Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

VARNING: Mist (NFT-spel), undvik tillsvidare!

Permalänk
Testpilot

VARNING: Mist (NFT-spel), undvik tillsvidare!

Tjena SweClockers!

Jag vill bara lägga ut ett varningens ord angående ett kommande "spel" vid namn Mist NFT (Blockchain-MMO): https://mist.game/

Det är flera individer som blivit bannade från deras Discord och Twitter för att ifrågasätta deras affärsmodell med att kunna köpa tokens för ett spel som har en planerad "closed demo" i vinter 2021 någon gång, långt efter deras "launch trailer" och förmågan att kunna byta in andra kryptovalutor mot deras tokens. De har heller inget fast release datum eller ens ett ungefärligt datum för en full lansering, utan säger bara "någon gång nästa år" hela tiden.

Jag ifrågasatte personligen varför deras hemsida har hyperlänkar som inte fungerar till saker som Steam, Binance Smart Chain och diverse annat (alla länkar leder bara till "https://mist.game/#" och har gjort i månader nu), samt tog upp just hela saken med tokens utan någon målstolpe inom synhåll – Det tog inte ens 5 minuter från att jag ställde dessa frågor tills det att jag blev permanent avstängd från deras Discord server, utan förklaring.

Jag tog därför till Twitter för att fråga varför de stänger av folk som ställer frågor kring deras hemsida, investering i tokens och/eller varför ett release datum är såpass löst för en produkt de redan tar betalt för med knappt något material att visa upp – BAM! Blockerad inom minuter.

Även om Mist Game inte är en regelrätt 'scam', så känner jag att det är mitt ansvar vid denna punkten att åtminstone uppmana folk att inte investera ett enda öre de inte är beredda att förlora. Efter att ha "följt utvecklingen" av detta "spel" sedan ett par månader tillbaka föll all tillit till projektet och individerna bakom det inom loppet av mindre än 15 minuter.

Om Blockchain-spel är något som är intressant för dig, beakta då detta projekt från ett säkert avstånd!
Trevlig fortsatt helg

//Yatagarasu

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ser ut som dom gör samma sak fortfarande så denna varning är ju nåt som bör ses av folk!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!