SweClockers streamar grafikkortserbjudande med Inet torsdag klockan 16:00

Permalänk
Avstängd

Trist att det inte finns några i 6000 serien.. :/

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tror butikerna börjar bli lite stressade över att ha fyllt sina lager med kort ur RX 6000-serien till överpris nu när uppenbarligen inga gamers vill köpa dessa kort till skrattretande höga priser. Butikerna och AMD har kraftigt överskattat värdet av dessa kort sett till vad AMD-spekulanter är villiga att betala för sitt spelande. Mitt råd är att stå över köp vid de initiala prissänkningarna. För om ingen köper korten till de priserna heller, så dröjer det nog inte länge innan vi ser en halvering i pris eller kanske till och med mer. Lagren kan inte stå orörda hur länge som helst för butikernas räkning. Så sitt nu ner i båten och njut.

Tror lite de som du säger. Prissänkningar kommer nog hamna på vad korten egentligen ska kosta.

Permalänk
Inaktiv

Var inte så negativa.

Är väl gött att inet reserverar undan lite grafikkort till sweclockers medlemmar med tanke på att det är taskig tillgång ännu?

Om dem tvingas betala överpris vid inköp av korten så är det väl fånigt att förvänta sig MSRP från inet.

Inet är ett företag och inte någon politisk institution som kan sno pengar från någon annans plånbok för att subventionera era grejer. Dessutom är ju hela syftet med att ha ett företag att kunna tjäna pengar för att betala både löner till anställda som till ägarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ett kort per person ja, är dock inte säker på om det är ett kort av en modell eller om man kommer få köpa ett av varje.
Kräver att man måste vara registrerad både hos oss och synka det kontot med Inet. Både vi och Inet har system som spärrar massregistreringar.

Vi har inte resurserna att koda om några system för just det här samarbetet tyvärr. Vi tror inte heller att det behövs på grund av ovan anledningar.

Hur synkar man sweclockers kontot med inet kontot?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Skrivet av Lastviking:

Hur synkar man sweclockers kontot med inet kontot?

https://www.inet.se/kampanj/4115/sweclockers-fraktfritt

Visa signatur

Bärbar Asus Datorn :)

Permalänk
Medlem

Ett ASUS EKWB 3080 hade varit så sjukt nice. Men vet inte om jag borde. Har ju sagt att de ska bli en ny tv senast black friday.
Men jag kommer kika på streamen så får vi se. Förhoppningsvis så kan man få en slant för sitt EVGA 1080 FTW med vattenblock och backplate.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Ett ASUS EKWB 3080 hade varit så sjukt nice. Men vet inte om jag borde. Har ju sagt att de ska bli en ny tv senast black friday.
Men jag kommer kika på streamen så får vi se. Förhoppningsvis så kan man få en slant för sitt EVGA 1080 FTW med vattenblock och backplate.

Inga 3080 tyvärr..

Permalänk
Medlem

Kommer där vara andra erbjudanden från Inet eller är det bara på grafikkort det kommer erbjudanden?

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Locos:

Kommer där vara andra erbjudanden från Inet eller är det bara på grafikkort det kommer erbjudanden?

Det enda vi pratat om än så länge är grafikkort ur RTX 3000-serien.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

Inga 3080 tyvärr..

Hur vet du detta? Jag förstår att Asus ekwb blir lite långsökt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av TaunyTiger:

Hur vet du detta? Jag förstår att Asus ekwb blir lite långsökt.

#19199774

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Hur länge håller streamen på?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Schwalan:

Hur länge håller streamen på?

Vi tänker väl oss en timme ungefär.
Vilket i sig inte är någon slags garanti för att det finns erbjudanden kvar om man hoppar in för sent efter streamens start förstås.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi tänker väl oss en timme ungefär.
Vilket i sig inte är någon slags garanti för att det finns erbjudanden kvar om man hoppar in för sent efter streamens start förstås.

Menar du att alla erbjudanden blir tillgängliga vis streamens start eller gör ni dem tillgängliga löpandes under streamens gång?

Måste planera om jag ska fly från arbetet tidigare 🙃

Permalänk
Medlem

Problemet är dock att även om man så får köpa ett kort till inköpspris så är det fortfarande för dyrt!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Schwalan:

Menar du att alla erbjudanden blir tillgängliga vis streamens start eller gör ni dem tillgängliga löpandes under streamens gång?

Måste planera om jag ska fly från arbetet tidigare 🙃

Det är Inet som styr detaljerna men så som det nämnts hittills är väl att alla erbjudanden drar igång samtidigt en stund efter att streamen startat.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Redan sagt det ett par gånger men passar på att tjata lite
Är det något ni vill att vi frågar Inet som relaterat till grafikkort så ös på här i tråden eller hoppa in i chatten när streamen drar igång.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kan ni fråga om det kommer finnas "mellanklass" grafikkort framöver dvs 2-3k som 1060 o 1650ti var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Kan ni fråga om det kommer finnas "mellanklass" grafikkort framöver dvs 2-3k som 1060 o 1650ti var.

Du kan redan köpa ett 1650 för 2-3k, så jag antar att du menar gtx 1660/rtx 2060.

Permalänk
Medlem

LHR kan det också påverka negativt i t ex Blender eller video-redigeringsprogram där man kan använda GPU'n för beräkningar?

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att se hur gammal hårdvara presterar med nyare grafikkort! tex 8700 eller tom i5 2500, tillsammans med tex 3060 eller tom 3080

Permalänk
Medlem

Äh, inga 3080.. Säkert bara budgetkort som redan är lätta att få tag i men till något bättre pris.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag vet inte ens vad man ska räkna som bra pris för grafikkort idag? Vad är tanken att de olika korten bör kosta när marknaden inte är helt weird?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Alltså, jag vet inte ens vad man ska räkna som bra pris för grafikkort idag? Vad är tanken att de olika korten bör kosta när marknaden inte är helt weird?

High end 3070, strax under 7000. Low end, en bit under 6000.

Permalänk
Medlem

Finns länk till chatten?

Permalänk
Medlem

Finns länk till streamen?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dom är redan släppt!! @UndaC

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Trist med dem sämsta lågbudget kort.
Jag tänkte köpa evga 3080 kortet i morse men trodde det skulle bli även bättre erbjudande..