Löst efter micropatch: (Rocket League startar till svart skärm och kraschar efter senaste uppdateringen)

Permalänk
Medlem

Löst efter micropatch: (Rocket League startar till svart skärm och kraschar efter senaste uppdateringen)

Som titeln, allt funkade innan patchen, efter patchen kan jag inte starta spelet. Jag har provat det mesta som rekommenderats tycker jag:

1. Uppdaterat grafikdrivrutinerna
2. Kör spelet som Admin
3. Kör i Windowed Mode
4. "Verify game files" i Steam (overlay features var bortklickat sedan tidigare)
5. Raderat någon cache-folder
6. Kollat så inte den där dx9.dll-filen ligger och skräpar
7. Bytt namn på någon Rocket League folder via %appdata% så att spelet skapar en ny
och till slut
8. Avinstallerat spelet, rensat registryt, och installerat om det

Allt till ingen nytta, felet kvarstår på exakt samma sätt. Samtidigt skrivs det ingenting om det när man googlar, vilket känns konstigt. Jag kör visserligen Windows 7 fortfarande, men om det är där skon klämmer så borde det finns fler som råkat ut för samma sak..

Aja, har ni några tips så shoot.

Permalänk
Medlem

Prova att installera spelet via epic games för att se om det fungerar

Permalänk
Medlem

Jepp, det var väl det jag var rädd för, haha.. värt att testa såklart, men jag kan ju inte vara den enda i världen som fortfarande kör Steam och Windows 7. :-/

edit: Det kom visst en micropatch idag (1.8 Mb) och efter det fungerar allt som det ska igen.