Bethesda släpper Quake: Revitalized Edition – med stöd för 4K-upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Hittar inte Quake: Revitalized Edition..
Är det vanliga Quake på Steam? Nån som har direkt länk?
Finns det multiplayer?

Ja - du söker bara på Quake. Uppdatering följer automatisk, bara att köpa o ladda ner.
Ja - Det finns nu multiplayer i Quake, både som lokalt och via Bethesdas login account (online).

Permalänk
Skrivet av JoOngle:

Ja - du söker bara på Quake. Uppdatering följer automatisk, bara att köpa o ladda ner.
Ja - Det finns nu multiplayer i Quake, både som lokalt och via Bethesdas login account (online).

Taget! Tack

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Jag som hoppades på Elder Scrolls VI =(

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Ja - du söker bara på Quake. Uppdatering följer automatisk, bara att köpa o ladda ner.
Ja - Det finns nu multiplayer i Quake, både som lokalt och via Bethesdas login account (online).

Ah, så det är alltså gratis för tidigare ägare! Toppen, tror inte det riktigt framkom i nyheten @Kenneth För min spontana känsla var lite irritation att försöka sälja spelet igen

Spelade faktist igenom quake + expansioner med någon source port hyfsat nyligen (kan vart dark places med inställningar som håller sig hyfsat trogna till orginalet), var sjukt imponerad över hur bra det fortfarande håller! Fortfarande game play i världklass!

edit.

Från steam sidan:

I bought Quake already, how do I get access to the new release?
Previous owners of Quake on Steam will automatically receive the new version with a free download. It may already be updated by the time you read this! Additionally, if you didn't own Scourge of Armagon and Dissolution of Eternity on Steam, you will also be granted access to the original versions of those in-game

How do I access the original versions of the game on Steam?
Steam: Launch options are available to launch the original versions of the games, and the original files are still on disk in the same place

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Jag som hoppades på Elder Scrolls VI =(

På Quakecon?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

På Quakecon?

Desperationen gör att folk hoppas hej vilt!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Jag som hoppades på Elder Scrolls VI =(

Du får nog vänta till E3 2023 som tidigast då Starfield kommer ut i november 2022.

Permalänk
Medlem

Remastern ser ovanligt läckert ut för att baseras på ett så gammalt spel. Håll ner Q för weapon dial och grafiken får en DoF-effekt som ser väldigt attraktiv ut.

Quake 64 ingår också som bonus under Add-Ons.

Bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Jag hade för mig att man kunde sätta upplösning själv via config när man körde alternativ renderare (vill säga openGL) till quake så detta känns inte som det bidrar med något nytt?

Fungerar även i winquake.
Men nu bildförhållandet minns jag inte hur bra det var. Men Picmip 3 på 4k kanske blir bra. Kanske uppkalla från 320x200 för den korrekta känslan av sw quake för att få stora pixlar att sikta på?

Edit:
De har tydligen uppdaterat gamla också nu. Så för mig finns 4k med i listan på q1 clasic. Försökte köra den i 8k genom nVidia DSR. Spelet kraschar vid uppstart med minnes felmedelande.
Den som inte heter klassic har updaterade intro och jag kunde välja upp till 4k i upplösning men inte att byta skärm.
Så tack återigen Bethesta att ni helt random byter skärm vid var och varannan uppstart på era spel.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har ett underligt fel. När jag står stilla och rör kameran så är allt supermjukt och följsamt men så fort jag börjar röra på gubben åt något håll så får jag någon form av konstant micro stuttering som dessutom inte syns på MSI AB OSD frame time grafen. Så fort jag slutar röra på mig och bara rör kameran igen så är allt återigen mjukt och följsamt. Har V-sync och G-sync aktiverat.

Har haft det problemet för länge sedan men kommer inte ihåg hur man fixade det. Hjälper det om du sätter max_fps i klienten? Edit: alternativt cl_maxfps om max_ fps inte fungerar. Bah alla borde köra x-quake.

Du kan ju pröva slå av v/g sync och cappa FPS 4x din skärms Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Har haft det problemet för länge sedan men kommer inte ihåg hur man fixade det. Hjälper det om du sätter max_fps i klienten?

Du kan ju pröva slå av v/g sync och cappa FPS 4x din skärms Hz.

max_fps funkar dessvärre inte men att sätta 4x skärmens Hz (via nV CPL) hjälpte faktiskt än om inte helt perfekt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

S å g ö t t!

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem

Köpte det för en 100 lapp, klart värt pengarna. Är en urgammal speedrunner själv och jag testade Quake 1 original (med update) Man fastnar vid trappsteg när man bunny-hoppar är det vanligt?

Permalänk
Medlem

Kommer det här att komma till GOG också?

Permalänk
Medlem

Sedärja Dimitris aka modern vintage gamer har tydligen vart med som senior developer på projektet

Permalänk
Medlem

Ja, men suck, neeejjj... har de inget bättre och viktigare framtida spel att lägga tiden på istället?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Om ni äger Quake redan så spara pengarna och installera Darkplaces istället, mycket snyggare är det också.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Sedärja Dimitris aka modern vintage gamer har tydligen vart med som senior developer på projektet

https://www.youtube.com/watch?v=33T7NPxnEKI

Han och Nightive portade även Doom 64 förra året. De verkar minst sagt kunna sin retro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Om ni äger Quake redan så spara pengarna och installera Darkplaces istället, mycket snyggare är det också.

https://www.youtube.com/watch?v=J57qCNR061I

Jag äger redan Quake och det här är en gratis uppdatering.

Permalänk
Medlem

Vilken härlig överraskning, särskilt om man redan har Quake i spelbiblioteket. Så mycket minnen ända från 1996. Klart det blir att spela igenom än en gång

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett ett nytt spel istället för ytterligare en remake

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Provade spelet på Xbox (Series X) häromdagen eftersom det ingår i Game Pass. Tyvärr snudd på ospelbart, något med accelerationskurvan som är helt galet. Inte provat någon av Night Dive's andra konverteringar själv, är de lika dåliga med gamepad? Lovar i sådana fall inte gott inför deras remake på BioShock som jag annars hade sett fram emot…

Visa signatur

Mostly Harmless