Amazon presenterar Alexa-robot och övervakningsdrönare

Permalänk
Melding Plague

Amazon presenterar Alexa-robot och övervakningsdrönare

Under bolagets höstevenemang presenteras en uppsjö smarta prylar, inklusive robotassistent och flygande övervakningskamera.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lurigt

Permalänk
Avstängd

Är detta verkligen något vi behöver i våra hem?
Att skicka meddelanden och saker mellan mig och sambon löser jag med hunden, hon älskar att springa med saker även om en dricka är lite för tungt för henne så det får jag hämta själv. Har dessutom trappor i huset så det gör också roboten lite onödig.
En övervakningsdrönare känns inte heller som något jag behöver tyvärr.
Själv har jag inte lärt mig använda finesserna med Alexia, Siri eller några av de andra systemen.

Jag kanske säger något annat om 5 år men just nu känns det bara löjligt och lite som Jetson family.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Musikälskare

Vi närmar oss,

First Law
A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm.
Second Law
A robot must obey the orders given it by human beings except where such orders would conflict with the First Law.
Third Law
A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

De gjorde många bekväma med alltid-på-mikrofoner som skulle hjälpa oss, nu kommer rörliga diton fån stora bolagen, för att vi ska känna oss säkra. Vad är nästa steg, automatiska kanoner med skjutvapen?

Permalänk
Medlem

Det räckte alltså inte med endast mikrofon på Alexa.

Permalänk
Medlem

Nej jag vill inte ha någon av dom……

Men jag kommer att ha jäkligt kul med dom nästa gång kompisen har fest

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk

Ok om man kunde skicka ner assistenten ner på byn för att handla på ICA och systemet, och hämta ut post/paket, då hade jag nog köpt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Vi närmar oss,

First Law
A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm.
Second Law
A robot must obey the orders given it by human beings except where such orders would conflict with the First Law.
Third Law
A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51wkkmr1V%2BL.jpg

En av de första filmerna jag irriterade ihjäl mig på produktplaceringen. Lägga halva introduktionen av filmen på skoreklam och sen köra runt bara för att göra reklam för en bil var så irriterande.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker drönaren är en intressant produkt beroende på hur mycket den låter. Jag skulle vilja kunna hålla koll på hundarna när vi är hemifrån, men man har ju några rum och har inte lust att kameraövervaka generellt. Om den skulle kunna flyga runt lite då och då eller på beställning utan att störa/oroa hundarna så vore det nog rätt praktiskt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Inaktiv

Hade nog föredragit om drönaren kunde använda utomhus.

Roboten hade jag gärna ha, om den kunde plockat ur drickor själv samt gå i trappor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Jag tycker drönaren är en intressant produkt beroende på hur mycket den låter. Jag skulle vilja kunna hålla koll på hundarna när vi är hemifrån, men man har ju några rum och har inte lust att kameraövervaka generellt. Om den skulle kunna flyga runt lite då och då eller på beställning utan att störa/oroa hundarna så vore det nog rätt praktiskt.

Tror dina hundar skulle få panik och äta upp den första gången den lyfter på kommando

Permalänk
Medlem

Riggar hellre upp en hagelbrakare i frontentrén och tar den legala smällen efter att någon obehörig har försökt ta sig in.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Har inte utvecklarna själva redan sågat robothunden? Läste nån intervju igår som jag hitta vid Google newsflöde. Men kul initiativ. Har ju funnits liknande i Japan ganska länge redan. Kan säkert sälja några där.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Riggar hellre upp en hagelbrakare i frontentrén och tar den legala smällen efter att någon obehörig har försökt ta sig in.

Borde vara lugnt så länge man sätter upp en varningsskylt där det står att dörren är laddad och att olaga intrång = självmord.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Är det nåt som inte kommer in i mitt hem så är det spionutrustning från Amazon...

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Gender Bender:

Borde vara lugnt så länge man sätter upp en varningsskylt där det står att dörren är laddad och att olaga intrång = självmord.

Jag tror inte det är lagligt att ha laddade vapen framme när du inte är hemma, oavsett skylt på dörren.
Men det är väl lite att frångå huvuddiskussionen.

Nej, jag vill inte ha en massa Bezos-kameror hemma. Tack, men nej tack.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Om det kommer en Pro-version av drönaren som dualwieldar 2 laser puffror så kan det vara av intresse. pew pew pew

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Om det kommer en Pro-version av drönaren som dualwieldar 2 laser puffror så kan det vara av intresse. pew pew pew

Signa upp mig.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som såg detta eller såg ni det med?

...Geniuses at work at Amazoon designer departments

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

https://i.imgur.com/Aj7Phbdl.png

Är det bara jag som såg detta eller såg ni det med?

...Geniuses at work at Amazoon designer departments

Byt ut den mot en robotdammsugare så är du spot on

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Är detta verkligen något vi behöver i våra hem?
Att skicka meddelanden och saker mellan mig och sambon löser jag med hunden, hon älskar att springa med saker även om en dricka är lite för tungt för henne så det får jag hämta själv. Har dessutom trappor i huset så det gör också roboten lite onödig.
En övervakningsdrönare känns inte heller som något jag behöver tyvärr.
Själv har jag inte lärt mig använda finesserna med Alexia, Siri eller några av de andra systemen.

Jag kanske säger något annat om 5 år men just nu känns det bara löjligt och lite som Jetson family.

Jag är helt enig i det du skriver. Ser absolut ingen funktion (personligen) att förlita mig på robotar och programvaror och det finns troligtvis fler agendor bakom dessa ”smarta hem” än att göra oss förslappade.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av talonmas:

Har inte utvecklarna själva redan sågat robothunden? Läste nån intervju igår som jag hitta vid Google newsflöde. Men kul initiativ. Har ju funnits liknande i Japan ganska länge redan. Kan säkert sälja några där.

Tydligen är det några som uttalat sig till Vice om Astro, i rätt komiska ordalag, bland annat är Astro "terrible and will almost certainly throw itself down a flight of stairs if presented the opportunity."

Aj

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Vi närmar oss,
First Law
A robot may not injure a human being....

Jag har sett Matrix: The Second Renaissance tillräckligt för att veta var detta kommer att sluta...

Tycker det är intressant att I,Robot slutade i stort sett på samma sett som del ett av Second Renaissance.

Permalänk
Medlem

En drönare alltså som inte kan röra sig mellan våningar... Varför?

Permalänk
Medlem

Lätt att jag ska ha en egen WALL-E. Skitsöt också

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror dina hundar skulle få panik och äta upp den första gången den lyfter på kommando

Inte omöjligt, men roborocken gick bra efter en utskällning av den

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Tänk vad mycket data om ens hem de kan få

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Vi närmar oss,

First Law
A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm.
Second Law
A robot must obey the orders given it by human beings except where such orders would conflict with the First Law.
Third Law
A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51wkkmr1V%2BL.jpg

Haha nej, långt ifrån. Däremot blir 1984 en allt mer nära verklighet med alla dessa smarta apparater med inbyggda mikrofoner och kameror.

Fattas bara att grundlagarna skrivs om så att "staten" får 24/7 tillgång till dessa smarta apparater vid "förebyggande misstänkta skäl om brott"...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |