Behöver tips på stötsäkert skal/fodral till Iphone Xs

Permalänk
Medlem

Behöver tips på stötsäkert skal/fodral till Iphone Xs

Jag har tidigare använt ett Otterbox Defender till min Iphone Xs men det som jag tyckte var det jobbiga
med det fodralet var det gummi som täckte för de olika knapparna.
Det gjorde att vissa knappar var väldigt tröga använda och under det senaste året har fodralet allt mer
gått sönder bit för bit med resultatet att det varit svårt att komma åt de olika knapparna/reglagen på min Iphone Xs

Så det jag skulle vilja ha tips från er om:

* Det ska vara ett skal/fodral där viktigaste funktionen skydda Iphone Xs från ett fall på åtminstone 1 meter
* Skydd mot smuts/regn/snö är inte så viktigt, viktigt är att det ska vara lättillgängliga knappar/kontakter som inte är
tröga/hårda att använda pga t.ex gummi täcker för (är inga problem om det behöver kompletteras med ett separat
skärmskydd)

Kan någon hjälpa mig så vore jag Oerhört tacksam!

Permalänk
Medlem

Skälv använder jag Obliq Slim meta till min samsung s7 )men värkar även finnas till din mobil(, och jag är riktigt nöd med det skalet. Än har mobilen alldrig spruckit sän jag köpte den ny, och då har jag ändå råkat tappat den säkert rätt många gånger vid det här laget.
Skalet har fått en sprika i nedre hörnet på ytterplasten, men gummit och mobilen har inga märken alls.

Det lite näggativa är väll att färgen på skalet har slitits mycket och plasten under färgen har inte riktigt samma färg. För mig spelar det ingen större roll då jag har silver och plasten håller nästan samma färg. Men på säg den svarta så kommer det ju att synas mycket mer tydligt.

Kan okså säga att det har (på min) plast knappar som sitter fast i det inre gummi skyddet framför mobilen knappar på sidorna, vilket gör det lite mindre känsliga och man käner inte riktigt "klicket" i knapparna men jag har vant mig och stör mig inte alls på det.

Jag kör inget skärmskydd på min mobil häller.

Edit: Obliq värkar inte riktigt finnas kvar längre 🤔😕

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gisburne:

Jag har tidigare använt ett Otterbox Defender till min Iphone Xs men det som jag tyckte var det jobbiga
med det fodralet var det gummi som täckte för de olika knapparna.
Det gjorde att vissa knappar var väldigt tröga använda och under det senaste året har fodralet allt mer
gått sönder bit för bit med resultatet att det varit svårt att komma åt de olika knapparna/reglagen på min Iphone Xs

Så det jag skulle vilja ha tips från er om:

* Det ska vara ett skal/fodral där viktigaste funktionen skydda Iphone Xs från ett fall på åtminstone 1 meter
* Skydd mot smuts/regn/snö är inte så viktigt, viktigt är att det ska vara lättillgängliga knappar/kontakter som inte är
tröga/hårda att använda pga t.ex gummi täcker för (är inga problem om det behöver kompletteras med ett separat
skärmskydd)

Kan någon hjälpa mig så vore jag Oerhört tacksam!

Min dotter har detta till sin Iphone och hon är väldigt nöjd. Den har åkt i baken ett antal gånger men skalet har tagit smällen.
https://www.iphonebutiken.se/trolsk-defender-hybrid-case-ipho...
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

https://eu.mous.co/collections/iphone-xs-case

Har dock ingen egen erfarenhet av deras fodral. Så bara ett öppet förlag/tips på att de finns.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile