Permalänk
Medlem

Halo Infinite

Halo Infinite för fullt stöd för ultrawide och dessutom en LAN-server för privata laggfria matcher.

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli grymt, känns som att fokus läggs på rätt saker och att det kommer vara polerat och färdigt vid release.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Bara och säga grattis till er få som har bra då istället..

En annan sak. Nån som har problem med att köra Halo på datorn? Trycker på kampanjen och får bara upp Pre-order.. bara jag eller har dom missat nått med att släppa det i tid? Appen va låst till 19.. Har Gamepass.

Edit: Kom en ny update efter 19. 21Gb till. Lär nog lösa det. Synd man behöver vänta på den snabba nerladdningen..

Skrivet av megaman01:

Har lite över 30mb/s nu på datorn. Steam 120mb/s så lite skillnad. Sjukt att jag installerade ”predownload” på ca 25Gb vid halv 7. Vid 19 behövde jag tydligen uppdatera igen i Xboxappen på 27 Gb. Sen nu när jag går in i spelet så får jag upp alternativet ”download campain” så ytterligare 16Gb! Vafan 🤣 Smidigt som sandpapper.

Edit: Nä fan, nu ger jag upp. När jag väl updaterar allt så slängs jag ut till windows. PC alltså..

Skrivet av megaman01:

Ska testa att installera om Halo på min Windowsdisk istället. Misstänker min andra disk i bärbara blir varm. Annars är det nått fel på kampanjen i min config. Flyger ut i windows så fort jag ska starta den. MP funkar fint och även andra spel.

Tänkte att det är bättre att flytta diskutionen hit.
Jag fick Campaign att funka genom att inte använda High-Res Textures

Förhoppningsvis så fixar de High-Res snart.
Tills dess ser det helt ok ut utan.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Skrivet av ekhyddan:

Tänkte att det är bättre att flytta diskutionen hit.
Jag fick Campaign att funka genom att inte använda High-Res Textures
https://i.postimg.cc/xCSJg8m4/haloo.jpg

Förhoppningsvis så fixar de High-Res snart.
Tills dess ser det helt ok ut utan.

Ja sorry, tänker alltid Xbox och Gamepass som samma grej även till PC.

Funkade att installera om på Windowsdisken för min del. Funkar riktigt bra nu och ser bra cleant ut. Blev bara första missionet för min del men fick bra vibbar. 👍🏻

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Vilka grafikinställningar tycker ni att man ska skruva ner på för att få lite bättre flyt i den öppna världen? Satte allt på max och tog mig fram tills att man blev utsläppt i det 'gröna' men väl där blev det lite för hackigt för min smak.

Geforce Experience rekommenderar en mix av low och medium. Känns inte rimligt med datorn i signaturen...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tartin:

Vilka grafikinställningar tycker ni att man ska skruva ner på för att få lite bättre flyt i den öppna världen? Satte allt på max och tog mig fram tills att man blev utsläppt i det 'gröna' men väl där blev det lite för hackigt för min smak.

Geforce Experience rekommenderar en mix av low och medium. Känns inte rimligt med datorn i signaturen...

https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/rc07wo/halo_infini...

Jag följde den och tyckte det flöt på mycket bättre, dock vägrar nvidia-overlay visa vilken FPS jag har
Spelar i 4K med 3080 Ti.

Visa signatur

Mr. Scriptman