SweClockers söker Community Manager

Permalänk
Medlem

Låter som ett superkul jobb, prickar in det mesta. Är till och med redaktör. Men såna här jobb dyker alltid upp när jag är uppbunden av annat. Hoppas på att tillfället dyker upp igen om ett år. 😉

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Emma242:

Låter som ett superkul jobb, prickar in det mesta. Är till och med redaktör. Men såna här jobb dyker alltid upp när jag är uppbunden av annat. Hoppas på att tillfället dyker upp igen om ett år. 😉

Det skadar inte att söka och prata även om det inte skulle leda framåt just nu.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Initialt håller jag med dig. Ska någon skära i mig med skalpell tar jag den skickliga över den sociala eller folkliga alla dagar i veckan.

Men pratar vi om en arbetsplats där social förmåga och personlig kemi är av vikt, då blir det väldigt snabbt ett annat scenarie och perspektiv.

För att ta mig själv som exempel:
Jag har ingen formell utbildning i skrivande. Ändå jobbar jag idag som bland annat Testpilot här på Sweclockers.

Mitt personliga intryck är att jag klickar rätt bra med kollegorna och många här på forumet. Men jag och säkerligen redaktionen med, är nog båda fullt medvetna om att det finns någon där ute med högre kompetens - Må det vara bättre på att skriva eller som besitter mer teknisk kunskap.

Och detta medför igen som bevis (om än anekdotiskt) att det inte nödvändigtvis är meriter på en bit papper som avgör. Om jag får gissa (med vetskapen att redaktionen läser detta) varför jag fick jobbet, så är det en blandning av passion, engagemang, personlighet, vilja att utvecklas och.. ärligt talat en massa tur.

Men nu är inte detta en tjänst som handlar om liv eller död. Hade mina ord haft förmågan att antingen ta- eller rädda ett liv, då hade jag nog varken blivit erbjuden tjänsten eller för den delen tackat ja med vetskapen att jag kanske inte är den mest lämpade.

Hear, hear

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blue eyed devil:

150 000 så kan jag överväga det

Per år (innan skatt)

Permalänk
Skrivet av anon242437:

Per år (innan skatt)

Jag jobbar inte gratis....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Taget. Jag kommer in imorgon och dricker upp er läsk. XC90 som firmabil, tack!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Ett jobb jag gärna tagit hand om.
Men ser pendlingen Ängelholm - Stockholmo som ett ganska stort hinder...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Ett jobb jag gärna tagit hand om.
Men ser pendlingen Ängelholm - Stockholmo som ett ganska stort hinder...

/Homer_S

Skaffa dig en Teleportör så löses det. Enligt väldigt säkra källor jag har kommer nästa iPhone få en inbyggd Teleportör .

Skämt åsido, det känns som om väldigt många kandidater för jobbet bor utanför Stockholm. Där konkurrensen kring de inne i Stockholm är hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

150 000 så kan jag överväga det

Det här är en väldigt dålig lön för att vara heltid, eller det sarkasm i inlägget?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Ni behöver fler brudar, lättar upp den gubbiga stämningen. Kör annonser på facebook och sånt. Noelia är ju sjukt bra för övrigt.

Sen behöver annonsen vara mer lockande. Vad är SweClockers ambition? Hur ska varumärket utvecklas de kommande åren? Sånt som jag skulle kolla på först i en annons, snarare än kvalifikationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det här är en väldigt dålig lön för att vara heltid, eller det sarkasm i inlägget?

Jag gissar på att blå öga menar per månad.
Som istället hade varit en väldigt bra lön.
Men troligtvis orealistisk för tjänsten.

Permalänk
SpelClockers

riktigt synd att arbetsplatsen är i STHLM, hade varit roligt att söka. men just nu är jag fast i studier som är på 100% och bor i en annan ort.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!