Epic Games Store ger bort ett spel om dagen fram till nyår

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Epic Games Store ger bort ett spel om dagen fram till nyår

För den som inte hänger med i den förträffliga Digitala fynd-tråden så tipsas det just nu om Epic Games Stores "15 Days Of Free Games"-evenemang. Upplägget är detsamma som förra året, det vill säga att Epic ger bort ett spel gratis om dagen fram till nyår.

Det första gratisspelet är Shenmue III som kan klickas hem fram tills 17:00 idag. Därefter roteras spelet till en annan, ännu icke avtäckt, titel. I samband med detta startar även butikens julrea, där alla användare får en rabattkupong om 95 kronor som kan användas att köpa spel – förutsatt att spelet kostar över 140 kronor. Ovanpå detta får man en ny rabattkupong på 95 kronor för varje köp man gör.

Permalänk
Medlem

Ojoj nu gäller de att hålla sig vaken, himla trevligt av Epic.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nice, Shenmue 3 claimat i morse o köpte Cyberpunk 2077 för 184,50 pengar nyss , hade missat den där kupongen så tack för artikeln för det om inte annat!

Permalänk
Medlem

Inga gratisspel i världen får mig att installera EGL igen.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Inga gratisspel i världen får mig att installera EGL igen.

Behöver inte installera, bara gå in på sidan och claima - så skulle du mot förmodan ändra dig, så…

Permalänk
Inaktiv

Näädå mig lurar de inte att installera deras game launcher

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Behöver inte installera, bara gå in på sidan och claima - så skulle du mot förmodan ändra dig, så…

Så sant. Dock ser jag inget spel ännu som jag behöver. Alla som tilltalar mig har jag redan.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Inga gratisspel i världen får mig att installera EGL igen.

Det behöver man inte, lyckligtvis.

Finns gott om alternativ.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Va kul! Hoppas det dyker upp spel som folk vill ha

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Näädå mig lurar de inte att installera deras game launcher

Haha, det enda spelet jag har spelat via deras launcher är lite Star Wars Battlefront, som jag fick gratis.

Jag har betalat för 0 spel i deras butik men har 34 spel där haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Det behöver man inte, lyckligtvis.

Finns gott om alternativ.

Sweet tack för tipset!

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Det behöver man inte, lyckligtvis.

Finns gott om alternativ.

Thank the f***ing lord.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Kul! Jag hade många trevliga timmar med The Long Dark förra året, som var ett gratissläpp förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Inga gratisspel i världen får mig att installera EGL igen.

Du kan ju alltid ta emot spelen och hoppas på att Epic som företag och deras launcher kommer förbättras.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Här är några tips på bra spel till bra priser! (Priser med kupongen inräknat)

Skrivet av Entash:

Epic Games har påbörjat sin Holiday 2021 sale. Grymma rabatter särskilt med 95 kr kupong koden man får. Kupongen kan använas på köp för 140 kr eller mer. Man kan bland annat köpa: (Med rabattkupong inräknat!) För varje köp man gör för 140 kr eller mer får man en ny kupong att använda!

Guardians of the Galaxy - 243 kr
Battlefield 2042 - 334 kr
Far Cry 6 - 294 kr
Back4Blood - 282 kr
Red Dead Redemption 2 - 224 kr
Cyberpunk 2077 - 184 kr
AC Valhalla - 205 kr
Hitman 3 - 145 kr
Days Gone - 115 kr
Watch Dogs Legion - 103 kr
Horizon Zero Dawn - 80 kr
Tony Hawk's Pro Skater 1&2 - 65 kr
Jedi Fallen Order - 64 kr
Borderlands 3 - 65 kr
Dragon Quest XI S - 165 kr
The Outer Worlds - 116 kr
Immortals Fenix Rising - 145 kr

Man kan säga att det funkar på alla spel fram till andra halvan av sida 4, alltså endast på spel för över 140 kr.
https://www.epicgames.com/store/en-US/browse?sortBy=currentPr...
Funkar såklart även på spel med ordinarie pris, t.ex. nya Final Fantasy 7 Remake (755 kr är inte direkt billigt heller dock )

Kan dock i vissa fall vara värt att vänta då Epic ska ge bort spel nu 15 dagar i sträck, mycket möjligt att något/några av spelen hamnar där också.

Permalänk
Medlem

Finns det någon lista på alla spel dom gett bort? Lite nyfiken på hur mycket jag missat.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Du kan ju alltid ta emot spelen och hoppas på att Epic som företag och deras launcher kommer förbättras.

Haha! Den var bra.

Som sagt, jag har alla spel som är värda att ha. Och de kommande spel jag är intresserad av har jag gott råd med.
Jag har aldrig varit den som samlar på mig en massa mindre bra spel "bara för att".

MEN vill bara tillägga att detta är ju väldigt snällt av Epic, att ge spel till folket som verkligen vill ha dem. Även om det främst är en marketing taktik för att få mer fler folk till deras plattform.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Finns det någon lista på alla spel dom gett bort? Lite nyfiken på hur mycket jag missat.

Japp!
https://progameguides.com/lists/epic-games-store-free-games-l...

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Tycker inte launchern är så farlig men saknar achivments. Att de inte fixat så man kan se nyligen tillagda spel i libaryn är ja.. GUI behöver mer jobb osäker om det vart bättre eller sämre men att man ser dem på vänster sida.

Som någon ovan nämnde. Detta spel känns lite som då jag köpte control för ca 300kr på rea för att inte starta det fören några månader efter det var grattis på Epic. Samma sak med Shenmue 3. Jag köpte ettan och tvåan på rean då trean släpptes och sedan trean då det var rea på den. Min speltid är 0s på samtliga. Men förhoppningsvis fick några av de som arbetade med sepelen portningarna på 1-2 mm några kronor i fickan i alla fall.
Jag är beroende av Epic då jag väntar på fler Sony tittlar till PC. Quis Rödhåriga tjejen med fräknar, uppföljaren.

Edit:
Det är inte:

Fenyx

Dold text
Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Är inget fel på Epic games-launcern. Bästa gratisspelet som jag spelade många timmar i var GTA V

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är inget fel på Epic games-launcern. Bästa gratisspelet som jag spelade många timmar i var GTA V

Det är häftigt att hata Epic games-launcher ju!

Själv tycker jag den är helt okej. Den kan inte mäta sig(än, antagligen aldrig?) med steam när det gäller utbud eller hastighet, inte ens i närheten men de har gett ut en massa gratis-spel och en del bra kampanjer med kupong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Det är häftigt att hata Epic games-launcher ju!

Själv tycker jag den är helt okej. Den kan inte mäta sig(än, antagligen aldrig?) med steam när det gäller utbud eller hastighet, inte ens i närheten men de har gett ut en massa gratis-spel och en del bra kampanjer med kupong.

Jo 100kr kupongerna hare jag använt några ggr.
Någon som ver om de då kan gå förbi steams avtal om att man inte får sälja ett spel till lägre pris än det som är på steam då.
Det är en rabatkuppong/tillgodo så spelet är ju på samma som steams orginalpris men sedan har man avdraget i kassan.
Bara en tanke.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Tack till alla storkonsumenter och föräldrar som köper Fortnite-skins för att de finansierar dessa gratis-spel.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Lyckats hålla mig borta från EPIC games luncher fram tills jag ville spela Kena nyligen. Ny kan jag väl lika gärna hålla utkik efter intressanta gratisspel. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Vad är det alla har emot Epic Game Launcher?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Vad är det alla har emot Epic Game Launcher?

Oftast brukar det väl vara typ att dom inte är Steam, "stjäl" spel från Steam, eller att dom ägs av Kina osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Oftast brukar det väl vara typ att dom inte är Steam, "stjäl" spel från Steam, eller att dom ägs av Kina osv.

Glöm inte att det bara inte går att ha mer än en launcher!

Sån oreda! Var är spelen?!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Tycker inte launchern är så farlig men saknar achivments. Att de inte fixat så man kan se nyligen tillagda spel i libaryn är ja.. GUI behöver mer jobb osäker om det vart bättre eller sämre men att man ser dem på vänster sida.

Jag hatar achievements

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Jag hatar achievements

Kan nog vara bra.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Jag hatar achievements

Smaken är som baken