Fick en ps5 för par dagar sen, Sist jag hade ps4 så spela jag The last of us, Tänkte bra start att köra part 2.
Skaffa spelet helt nytt(skiva), Det är ju ett ps4 spel men vad jag förstår ska det fungera spela på ps5 (eller har jag missat nått)
Sätter i skivan, börjar installera till 98% sen pausas det. Går inte att installera mer. Har testat flera gånger avbryta och installera igen. Men samma sak händer.
Går man in på information står det att 25.13gb av 72.45 är installerat.
trycker ur och sätter in skivan, kommer upp ett felmeddelande "Det går inte kopiera sätt i spelskiva"
Skivan är ju helt ny och helt ren.
Nån som har nått tips. Har inga andra spel som jag kan testa installera från skiva.
Har rengjort.. Om man nu kan få den renare när man tar den direkt ur ny förpackning. ska testa utan internet men det värkar ju konstigt om det ska vara det problemet.. men ska testa
Märks att det är länge sen man sist installera nått från skiva.... Tydligen 2 skivor dom ska installeras.. konstigt att det inte kommer upp nått meddelande byta skiva..
Har ingenting överhuvudtaget att göra med rengöring eller dålig skivläsare. Ta bort allt som har att göra med spelet från hårddisken om möjligt. Koppla från PS5 från internet. Installera spelet utan internet igång. När spelet är helt och hållet installerat kopplar du på internet igen så att uppdateringar kan installeras. Därefter startar du spelet. I teorin borde detta lösa problemet.
Precis du måste installera bägge skivorna, den som det står Play Disc på ska vara i när du spelar.
Säkerställ även att du får in senaste uppdateringen. Den ger dig nämligen låst 60fps på PS5.