Hur hanterar ni Antivaxxers i er närhet?

Permalänk
Medlem

Hur hanterar ni Antivaxxers i er närhet?

Har ett antal vänner i olika åldrar (alla från samma familjekrets) som fullständigt tappat det. Det började rent generellt med att dom inte skulle vaccinera sig mot Covid 19. Sedan blev det sakta men säkert lite mer extremt med antivaxxpropaganda på Facebook. De senaste veckorna har tonen dock skrämmande snabbt radikaliserats. Det har gått från en allmän misstro/vaccinoro till ett fullblown konspirationshelvete. Vi snackar New World Order, great reset, kontantsamhälle, reducering av befolkningen, konroll av individens tänkande. Det enda jag inte sett än är de klassiska microchip och dito operativsystem som vissa tror finns inbakat i vaccinen - och Bill Gates. Men det hänger väl ihop med ovanstående.

Frågan; Hur i helsike hanterar man dessa personer? De står oss ganska nära så det är inte helt lätt att bara ignorera. Än så länge har vi valt att göra det i förhoppning om att de kommer på bättre tankar men den senaste tidens inlägg kommer inte åldras väl för dessa personer. Jag tycker riktigt synd om dom. Att så snabbt och enkelt låta sig bli vilseledd skvallrar om att vardagen inte har varit så lätt. De har nog alltid haft en liten förkärlek till det alternativa och att inte följa strömmen men det här saknar motstycke.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Smartaste draget kanske är att inte peta i detta alls. Låt tiden utvisa vem som hade rätt. Tänk vad jobbigt du kommer få det i framtiden om det skulle visa sig att deras förhållningssätt är korrekt

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flightsim18:

Har ett antal vänner i olika åldrar (alla från samma familjekrets) som fullständigt tappat det. Det började rent generellt med att dom inte skulle vaccinera sig mot Covid 19. Sedan blev det sakta men säkert lite mer extremt med antivaxxpropaganda på Facebook. De senaste veckorna har tonen dock skrämmande snabbt radikaliserats. Det har gått från en allmän misstro/vaccinoro till ett fullblown konspirationshelvete. Vi snackar New World Order, great reset, kontantsamhälle, reducering av befolkningen, konroll av individens tänkande. Det enda jag inte sett än är de klassiska microchip och dito operativsystem som vissa tror finns inbakat i vaccinen - och Bill Gates. Men det hänger väl ihop med ovanstående.

Frågan; Hur i helsike hanterar man dessa personer? De står oss ganska nära så det är inte helt lätt att bara ignorera. Än så länge har vi valt att göra det i förhoppning om att de kommer på bättre tankar men den senaste tidens inlägg kommer inte åldras väl för dessa personer. Jag tycker riktigt synd om dom. Att så snabbt och enkelt låta sig bli vilseledd skvallrar om att vardagen inte har varit så lätt. De har nog alltid haft en liten förkärlek till det alternativa och att inte följa strömmen men det här saknar motstycke.

Tyvärr, dessa personer går inte att hantera. Jag har inga vänner som jag har problemet med utan varit i slagsmål på andra forum om ämnet och det går inte att få dem att tänka om eller tänka till.
Jag är själv vaccinerad med min tredje spruta och just nu känns det som att det får räcka men vi får väl se vad som skett om ett halvår och hur snacket går då. Just nu känns det mer som en vanlig influensa som vi faktiskt har varje år. Jag har inte tagit det vaccinet men där beror det mest på att jag inte tillhör någon riskgrupp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Keeper of the Bamse

Stöter jag på en antivaxxer så skiter jag bara i att engagera i ämnet. Det går inte att konvertera tillbaka dem till team vetenskap ändå.

Liksom, man behöver inte hantera dem IRL va?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack och lov saknar jag såna i min familj och bekantskapskrets.

Men min erfarenhet av andra situationer med såna är att det inte går att resonera med dem. De uppfattar det hela som ett skyttegravskrig och ju hårdare anfall, desto djupare skyttegravar gräver de.

Ignorera så länge de inte börjar med direkta påverkanskampanjer riktade mot t ex barn, ungdomar och personer med kognitiva nedsättningar. Då får man ta till storsläggan och säga ifrån med stor tyngd, så de håller käften.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Är ingen idé att argumentera med såna personer.
Så jag ignorerar dom bara.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag tror ändå vägen framåt är att snacka om det och försöka vara öppen med att man har olika "tro".
Samma gäller ju med flat-earthers, du kommer aldrig kunna förändra övertygelsen men man kan ju ändå ha ett lättare samtal om det där man försöker undvika att övertyga varandra.

Men som någon sa i tråden att man kanske inte ska peta i det om man vet att det rör upp känslor, det finns kanske andra mer givande samtalsämnen att prata om.

Och det gäller nog rätt många saker, allt ifrån politik till om man ska käka kött till om iPhone är bättre än Android (och det vet ju alla att den är)

Permalänk
Avstängd

Jag hanterar dem som andra fundamentalister, undvik ämnet om du inte kan undvika personen. En del är det ingen mening att argumentera med helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Skit i det bara. Det är som politik, vänster vs. Höger. Hur mycket man än diskuterar/debatterar kommer man aldrig få den andra sidan att ändra åsikt. Oavsett hur övertygad man själv är om att man har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag hanterar dem som andra fundamentalister, undvik ämnet om du inte kan undvika personen. En del är det ingen mening att argumentera med helt enkelt.

Jag har ungefär samma tillvägagångssätt.

Permalänk
Skrivet av flightsim18:

Har ett antal vänner i olika åldrar (alla från samma familjekrets) som fullständigt tappat det. Det började rent generellt med att dom inte skulle vaccinera sig mot Covid 19. Sedan blev det sakta men säkert lite mer extremt med antivaxxpropaganda på Facebook. De senaste veckorna har tonen dock skrämmande snabbt radikaliserats. Det har gått från en allmän misstro/vaccinoro till ett fullblown konspirationshelvete. Vi snackar New World Order, great reset, kontantsamhälle, reducering av befolkningen, konroll av individens tänkande. Det enda jag inte sett än är de klassiska microchip och dito operativsystem som vissa tror finns inbakat i vaccinen - och Bill Gates. Men det hänger väl ihop med ovanstående.

Frågan; Hur i helsike hanterar man dessa personer? De står oss ganska nära så det är inte helt lätt att bara ignorera. Än så länge har vi valt att göra det i förhoppning om att de kommer på bättre tankar men den senaste tidens inlägg kommer inte åldras väl för dessa personer. Jag tycker riktigt synd om dom. Att så snabbt och enkelt låta sig bli vilseledd skvallrar om att vardagen inte har varit så lätt. De har nog alltid haft en liten förkärlek till det alternativa och att inte följa strömmen men det här saknar motstycke.

Be dem titta på dokumentärdramat "The Social dilemma" på Netflix. Den sätter huvudet på spiken när det gäller bland annat hur lätt det blir att folk som redan är lite konspiratoriska matas med ännu mer idioti.

Se den själv om ni inte gjort det, riktigt intressant och jag är glad att jag håller sociala medier så långt bort jag kan

Nu är säkert en del överdrivet i filmen men jag gissar att sanningen är närmre än den är långt ifrån.

ändrat till korrekt filmtyp
Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Känner ingen antivaxxer som tur är.
Ok, min fru's bror är det. Men ingen jag direkt känner. Han sitter kvar i sitt pojkrum och skickar henne google länkar hela dagarna om vaccinet och skyller alla sina problem på regeringen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Mina päron, 75+ vill än idag inte vaccinera sig mot Covid19 pga de läst någonstans på någon jävla skvallerblaskas sida/facebook i början av denna miserabla vaccinationsvåg att man kan dö av sprutan. Till dags datum har ju ingen dött av den utan av viruset.

Det suger rätt hårt att hälsa på dom med tanke på att man kan råka smitta dom men deras argument är bara "det är ok, vi tar allt ansvar".

Skön grej att ha på ens samvete liksom. Ska man behöva dra den där, "vad var det jag sa?" när dom ligger på IVA? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Mina päron, 75+ vill än idag inte vaccinera sig mot Covid19 pga de läst någonstans på någon jävla skvallerblaskas sida/facebook i början av denna miserabla vaccinationsvåg att man kan dö av sprutan. Till dags datum har ju ingen dött av den utan av viruset.

Det suger rätt hårt att hälsa på dom med tanke på att man kan råka smitta dom men deras argument är bara "det är ok, vi tar allt ansvar".

Skön grej att ha på ens samvete liksom. Ska man behöva dra den där, "vad var det jag sa?" när dom ligger på IVA? :/

Kul att besöka dem, smitta ner dem, och sen kolar de. Bra grej att lägga på sina barns axlar istället för att vaccinera sig hehe. Men men, man behöver ju inte hälsa på päronen heller, barnbarnen kan de se växa upp via facetime!

Permalänk
Medlem

Känns som att denna tråd ligger i skottlinjen gällande vad som kanske inte borde diskuteras på denna sida.

Intressant är iaf att göra en liten överslagsräkning på:

https://qcovid.org/

Där du kan få ett humm gällande riskanalys.

För mig själv var risken att dö 0,0002% i covid dom kommande 90 dagarna.

Alltså 1 person av 500.000 med min nuvarande medicinska status.

Jag förstår folk med detta i hand, som inte vaccinerar sig.

Än mer när länder som Israel eller Gibraltar trycker ut en 4e vaccindos.

På toppen av isberget går Phizers CEO ut med att 2 doser vaccin i stort sätt inte gör NÅGOT alls för smittspridning och dödlighet.
- Varför är då endast 1 av 4 i sveriges IVA just nu Coronasmittade då sverige i stort sätt nästan enbart har "2-doserade".

Ja, mycket frågetecken.

Det var väl det.

Permalänk
Medlem

En bra bok för er är att läsa är "COVID-19: THE GREAT RESET - KLAUS SCHWAB" åtminstone en bra början.

Alltså skriven av Klaus Schwab, personen som startade WEF 1971 och är det högsta hönset på World Economic Forum där många världsledare beblandar sig med varandra, så får ni lite mer kött på benen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Kul att besöka dem, smitta ner dem, och sen kolar de. Bra grej att lägga på sina barns axlar istället för att vaccinera sig hehe. Men men, man behöver ju inte hälsa på päronen heller, barnbarnen kan de se växa upp via facetime!

Det gick ju så långt att jag vägrade besöka dom om de inte vaccinerade sig, det höll i 6 månader, dels för att försöka få dom förstå vikten av att inte lägga detta på mig, drog till och med argumentet att jag inte fått chansen att krama om dom på över 1 år, det bet liksom inte.

Man är bara sjukt besviken och förstummad över idiotin.

Permalänk
Medlem

Håller mig så långt ifrån dessa som möjligt och pratar så lite som möjligt med dom. Det är någon som har slagit slint fullständigt och det finns 0 chans att övertyga dessa om vad som är rimligt så att prata med dom om det gör det bara värre.

Har både kollegor och syskon i denna korkade samling människor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Annars har väl en del antivaxxers blivit omvända efter att de själva hamnat på IVA. Argumenten de läser är uppbyggda så de automatiskt nedgör alla försök till korrigering. Argumenterar man för fakta o vetenskap tillhör man den köpta onda sidan.

Sen brukar Bidén, Trump och Putin komma upp i samband med det...

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Each to there own, Ser jag nån skit om det på FB eller liknande så avföljer jag människan om det börjar bli irriterande.
Gjorde det för inte så länge sedan med en bekant som delade massa skräp om 5G strålning titt som tätt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Känns som att denna tråd ligger i skottlinjen gällande vad som kanske inte borde diskuteras på denna sida.

Intressant är iaf att göra en liten överslagsräkning på:

https://qcovid.org/

Där du kan få ett humm gällande riskanalys.

För mig själv var risken att dö 0,0002% i covid dom kommande 90 dagarna.

Alltså 1 person av 500.000 med min nuvarande medicinska status.

Jag förstår folk med detta i hand, som inte vaccinerar sig.

Än mer när länder som Israel eller Gibraltar trycker ut en 4e vaccindos.

På toppen av isberget går Phizers CEO ut med att 2 doser vaccin i stort sätt inte gör NÅGOT alls för smittspridning och dödlighet.
- Varför är då endast 1 av 4 i sveriges IVA just nu Coronasmittade då sverige i stort sätt nästan enbart har "2-doserade".

Ja, mycket frågetecken.

Det var väl det.

Man ska väl också kanske skilja på Vaccinet och Vaccinering generellt.
Det finns en del som inte gör det, jag har två doser och vet inte om det gör till eller från egentligen, jag har också polio vaccin och allt man nu får när man var liten, jag kanske aldrig skulle ha fått polio men det har nog inte skadat mig nämnvärt att ha fått det vaccinet heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Känns som att denna tråd ligger i skottlinjen gällande vad som kanske inte borde diskuteras på denna sida.

Intressant är iaf att göra en liten överslagsräkning på:

https://qcovid.org/

Där du kan få ett humm gällande riskanalys.

Det är ju inte frågan om att man personligen är i någon riskzon, det är ju alla andra som man kan smitta av misstag, eller att smittan existerar längre i det fria om vi inte uppnår någon form av flockimmunitet. -

Frågan man bör ställa sig är ju snarare, hur stor är risken att någon smittas och blir allvarligt sjuk om jag inte vaccinerar mig?

Jag smittar barn, barn smittar dagis-personal, dagispersonal smittar kassör på mataffären, som smittar sin partner som är undersköterska, som får in det på ett äldreboende och samtliga på äldreboendet smittas, etc etc.

Det finns ju en hel hög med mer eller mindre skitfarliga sjukdomar som smittar bara man typ andas och det enda som skyddar är att omge varje smittad person med X antal vaccinerade så det dör ut innan nästa ovaccinerade smittas.

Jag vaccinerar mig aldrig mot vanlig influensa, jag är inte nog gammal för att vara i någon faruzon, men när det börjar bli samhällsfarligt, så som det nu varit med Corona, är det ju bara gilla läget och hjälpa till, d.v.s följa experternas rekommendationer och ta en litet stick i armen.

Permalänk
Medlem

Nacksving.

Permalänk
Medlem

Orkar inte bry mig så mycket längre.
Covid är här för att stanna och jag köper absolut att man säkert skyddar sina nära och kära genom att vaccinera sig, så jag tar sprutan, why not liksom.

I början var jag överdrivet arg på min anti-vax vän men nu börjar ju det här med Covid nästan bara bli löjligt. Lär ju muteras som fan och förr eller senare åker man nog på det oavsett hur många sprutor man trycker in i armen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Orkar inte bry mig så mycket längre.
Covid är här för att stanna och jag köper absolut att man säkert skyddar sina nära och kära genom att vaccinera sig, så jag tar sprutan, why not liksom.

I början var jag överdrivet arg på min anti-vax vän men nu börjar ju det här med Covid nästan bara bli löjligt. Lär ju muteras som fan och förr eller senare åker man nog på det oavsett hur många sprutor man trycker in i armen.

ja det är ju klart, det kommer mutera om och om några ggr, ibland till värre till slut till en vanlig flunsa.

Men tills dess tar jag alla sprutor de tycker man bör ta Och darwin tar hand om resten

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Min far 70+ och ett syskon var "anti-vaxx light", min far hade reagerat förut på vaccin och var då osäker i början och uppe på det träffade fel läkare som eldade på att han inte skulle ta vaccinet pga detta. Sen började det fylla på lite i anti-vaxx bägaren men jag fick till slut iväg han med hjälp av statistik och sunt förnuft så nu har han 2 doser, inga problem uppstod. Sen ett medelålders syskon som till slut insåg att det var bra o vaccinera sig, inte min förtjänst och vet inte varför det plötsligt vände men 2'a dosen intogs för nån vecka sedan så nu känns skönt när närmsta familjen är vaccinerad.

Har försökt argumentera mot en kollega på jobbet, samt bekanta på deras facebook-inlägg (även kastat mig in i kommentarerna på nyhetsartiklar) men det går inte, de flänger med osanningar och hittepå och motbevisar man deras länkar och alternativ fakta så är det bara över på nästa grej, sen nästa grej, och så håller det på tills man inte orkar leta fakta längre. Och det dröjer inte länge tills man ser dem skriva om första osanningen man motbevisade i någon kommentar någon annanstans.

De har fastnat i nån konspirations-psykos och det går tyvärr inte, man får blunda/blockera och gå vidare med sitt liv. Finns ju klart roligare saker o lägga ner sin tid på

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som är helt uppe i det blå när det kommer till antivaccin så tar jag bort dem som vän överallt och träffar dom inte IRL. Orkar inte ens. Har inget intresse av sådana människor och ingenting till övers för dom och som tur är har det bara behövts göras 2 gånger.

Har man redan den negativa inställningen till vaccin finns det ingen logik som biter på dom. Så jag väljer att isolera dom socialt istället så slipper man dom. De får umgås med likasinnade istället så får vi deep state kontrollerade får sköta vårt i fred.

Skrivet av chksix:

Annars har väl en del antivaxxers blivit omvända efter att de själva hamnat på IVA. Argumenten de läser är uppbyggda så de automatiskt nedgör alla försök till korrigering. Argumenterar man för fakta o vetenskap tillhör man den köpta onda sidan.

Sen brukar Bidén, Trump och Putin komma upp i samband med det...

Japp, i min ssk-utbildning hade vi specialistsjuksköterska från IVA som föreläste har även en vän som jobbar där. De båda har sagt att det var ett klassiskt fenomen att folk ändrar sig om sin inställning till vaccin när man ligger där och inte får luft. Det upplevs givetvis som onödigt och frustrerande hos personalen.
----
Den här tråden blir nog inte långvarig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Mina päron, 75+ vill än idag inte vaccinera sig mot Covid19 pga de läst någonstans på någon jävla skvallerblaskas sida/facebook i början av denna miserabla vaccinationsvåg att man kan dö av sprutan. Till dags datum har ju ingen dött av den utan av viruset.

Det suger rätt hårt att hälsa på dom med tanke på att man kan råka smitta dom men deras argument är bara "det är ok, vi tar allt ansvar".

Skön grej att ha på ens samvete liksom. Ska man behöva dra den där, "vad var det jag sa?" när dom ligger på IVA? :/

Fast det där är ju lite sant. var väl aztras zenecas som det vart sådant hallå kring. Men visst kanske inte sprutan direkt som orsakade det men i samband med andra så triggade den som jag förstått. hur som haver så finns det ju ett uns sanning i vad dina päron läst. Sen kommer jag inte ihåg allt exakt. Men har också för mig astras var säkert för pensionärer lr om det var tvärtom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Mina päron, 75+ vill än idag inte vaccinera sig mot Covid19 pga de läst någonstans på någon jävla skvallerblaskas sida/facebook i början av denna miserabla vaccinationsvåg att man kan dö av sprutan. Till dags datum har ju ingen dött av den utan av viruset.

Det suger rätt hårt att hälsa på dom med tanke på att man kan råka smitta dom men deras argument är bara "det är ok, vi tar allt ansvar".

Skön grej att ha på ens samvete liksom. Ska man behöva dra den där, "vad var det jag sa?" när dom ligger på IVA? :/

Oj, aldrig hört talas om så pass gamla antivaxxers. Hoppas de kommer till sans och tar sprutan. Av de som låg på IVA var ~80% ovaccinerade...
Tragiskt om man tänker på det att de struntar i de som jobbar inom sjukvården. Handlar inte om individen utan om samhället.
Man ska ta ansvar och ta sitt vaccin.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Klappar dom på axeln och säger, du är en person med integritet, fortsätt med det!

Själv "Fullvaccinerad"