Hur Doom portades till 3DO på tio veckor av en ensam utvecklare

Permalänk
Melding Plague

Hur Doom portades till 3DO på tio veckor av en ensam utvecklare

Art Data Interactive kontrakterade Rebecca Heineman för att "färdigställa" Doom till 3DO men glömde nämna att de inte hade källkoden och ingen utveckling hade påbörjats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Bildexpert

Trots att porten blev närmast ospelbar (spelade den faktiskt när jag hade en 3Do) så har den antagligen den bästa tolkningen av Dooms soundtrack någonsin. Det är intressant med tanke på att det helt saknade musiken på Atari Jaguar, som fick den antagligen bästa porten bortsett från Playstation (där all musik byttes ut f.ö.).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Trots att porten blev närmast ospelbar (spelade den faktiskt när jag hade en 3Do) så har den antagligen den bästa tolkningen av Dooms soundtrack någonsin. Det är intressant med tanke på att det helt saknade musiken på Atari Jaguar, som fick den antagligen bästa porten bortsett från Playstation (där all musik byttes ut f.ö.).

Afan, vad var problemet/problemen?

Edit: Haha, kollade lite youtube .. var är FPS:en?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Läskigt, höll precis på att greja med min 3DO när jag såg det här... Helt okej port är det iallafall.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Ändå otroligt att hon lyckades göra det överhuvudtaget.

Och ja, soundtracket är faktiskt väldigt bra. Kul att lyssna på som variation.

Sen finns det en snubbe som har tagit källkoden och förbättrat/optimerat det så det funkar bättre nu: http://bugothecat.net/releases/3DO/optidoom/optidoom_main.htm...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Kollade lite youtube videos och det märks att det var ett stressat jobb. fpsen pendlar runt 25 som bäst till under 5 i vissa fall.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.