It takes two vägrar starta efter att jag nedgraderat EA-medlemskapet från pro

Permalänk
Medlem

It takes two vägrar starta efter att jag nedgraderat EA-medlemskapet från pro

Hej!

Eftersom "It takes two" sedan en tid tillbaka finns tillgängligt för icke-pro medlemmar (enda anledningen till att jag hade pro-medlemskap) så sade jag upp EA-pro. Nu startar inte spelet längre, denna text dyker upp:

Your game failed to launch
An error on our end caused your launch to fail. Try again a little later.

Har någon någon erfarenhet av detta? Ska man behöva avinstallera spelet i detta läge? Vill inte riskera att hamna i ett läge då sparfilerna inte går att använda. Jag har alltså nu vanligt play-medlemskap genom XBOX.

Någon som råkat ut för detta?

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att du behöver nog ominstalera spelet.
Jag vet inte om du kör på dator eller konsol, men oavset så borde inte sparfilerna påvärkas (du kan ju säkerhetskopiera med) om du inte råkar radera de i prosesen. Men skulle de råka försvinna så tar det ju inte jätte lång tid att spela om.

På Playstation så behöver spelen installeras om om man säj köpt de på skiva och sedan får de på pluss och vill använda den variationen istället, annars klagar den bara på att skivan inte är i. Och sparfilerna påvärkars inte då.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jag skulle säga att du behöver nog ominstalera spelet.
Jag vet inte om du kör på dator eller konsol, men oavset så borde inte sparfilerna påvärkas (du kan ju säkerhetskopiera med) om du inte råkar radera de i prosesen. Men skulle de råka försvinna så tar det ju inte jätte lång tid att spela om.

På Playstation så behöver spelen installeras om om man säj köpt de på skiva och sedan får de på pluss och vill använda den variationen istället, annars klagar den bara på att skivan inte är i. Och sparfilerna påvärkars inte då.

Jo, det fungerade efter ominstallation.

Måste säga att det känns som en rejäl brist i systemet, alternativt bugg. Den borde rimligen upptäcka att jag fortfarande har rätt till spelet utan att man behöver ladda ner alla dessa gigabyte ännu engång. Det allra minsta vore väl att EA kunde upplysa om det.

Tycker att situationen dessutom troligen är rätt vanlig. Man ser ett spel på plusabbonnemanget, man abbonerar istället för att köpa. Sedan får man tillgång utan premiumabbonnemanget, varför man säger upp det.

Permalänk

Troligen så är din installation bunden till någon id kod på ditt konto som sa att du hade pro nu när du inte längre hade det fick du ett nytt id men din installation ville fortfarande ha ett pro id från ditt konto.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Troligen så är din installation bunden till någon id kod på ditt konto som sa att du hade pro nu när du inte längre hade det fick du ett nytt id men din installation ville fortfarande ha ett pro id från ditt konto.

Absolut, rent tekniskt är nog fallet så som du säger. Det enda jag menar är att aktören som tillhandahåller tjänsten (EA) borde korrigera situationen så att det inte behövdes (vilket ju borde vara tekniskt möjligt).

Alternativt kunde texten på felmeddelandet varit "Denna installation är knuten till ett pro-abbonemang. Var vänlig förnya detta, alternativt installera om spelet genom vårt play-abbonemang... istället då för något helt obegripligt felmeddelande som enbart säger att det är deras fel att jag inte kan spela...