Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Helgsnack: Vilken av dina komponenter har hängt med längst?

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD-650 från 2010. Bytt kåpor, kabeln, och skumgummit i "bågen", men ljudet är tiptop och fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem

Måste nog vara min WD Green 1TB som jag fick 2009. Fungerar fortfarande bra, inga dåliga sektorer eller något problem. Körtid: Lite över 2000 dagar. Den såldes som extern hårddisk men tog, efter flera år ur den och satte in den som en intern hårddisk i min stationära dator

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Mitt Model M sitter i servern.... Används nästan dagligen.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Definitivt mitt chassi, Silverstone Sugo SG05. Den har levt igenom lite mer än ett decennium, två varianter av datorn och kommer fortsätta användas tills jag hittar den PERFEKTA SFF PCn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Den äldsta är nog en 2TB WD Green HDD som fyller 10 år om några dagar. Mitt Realforce 88UB tangentbord är nära men några månader yngre.
Lite samma här, jag använder en Logitech Performance MX från 2014 som jag bytt skal på en gång samt scrollhjul två gånger

Jag sitter nu med en Razer Copperhead från 2005, den är helt blanksliten och gummit på sidorna börjar bli upplöst. Men den funkar fortfarande perfekt.

Permalänk
Skrivet av kakan86:

Jag har kvar mitt x850xt från 2004 (Lånad bild)
https://i.redd.it/wn06e0u4dw631.jpg

Asbra köpte det när Oblivion släpptes så coolt att spela i 60fps på nästan maxad grafik på den tiden

Och grafikkorten var inte så dyra då

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Min hdd från 2012-ish, efter den kommer mitt 3090

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

15 år gammal PSU som sitter I min media dator nuförtiden.
Gammal pålitlig Corsair TX750.

Edit:
Om man räknar med tillbehör så är det nog en logitech G5 mus från '05
Har en disk på 750gb från runt den tiden men venne riktigt hur gammal den är.

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem

Moderkort, CPU, RAM och chassi, ett snyggt NZXT, är närmare 15 år. CPU:n är en Intel Core2duo, äldre än hela core ix-namnsystemet. Nätagget var ett Hiper men gick sönder så ett inte fullt så gammalt Corsair sitter i nu. Annars så är enda, dock rätt så betydelsefulla, uppgraderingen SSD:n jag satte i. En av Intels tidiga, de var först med vettig wear level-algoritm som inte slöade ner enheten med tiden, om jag minns rätt, och jag sitter kvar på en av de SSD:erna. Moderkortet har bara Sata2 ändå så den SSD:n kan få tugga vidare.
Har inte spelat på typ 10 år och med Ubuntu så har datorn hållt sig hyfsat pigg. Håller dock på att plocka ihop ett nytt system, för nästkommande 15 år 😅

Permalänk
Medlem

Silicon Graphics-tangentbord från 1996/97. Caps Lock är omprogrammerad till Windows-tangent och det kommer förmodligen att överleva mig och eventuella kärnvapenkrig.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Nätaggregatet, ett Corsair AX750, och en WD Black är nog äldsta komponenterna inne i min dator för tillfället. Inköpta 2011 någon gång. Jag hade en i5 2500k från början som var inköpt samtidigt men bytte upp mig efter några månader, vilket jag inte ångrar då nuvarande i7 2600k har hållit väldigt bra. Har även en Intel X25-M som är inköp samtidigt och som rullar som systemdisk i hemmaservern.

Absolut äldsta komponenten till min dator är nog mitt tangentbord, ett HP KU 0316. Ingen aning hur länge jag har haft det, men det är minst lika gammalt som min gamla dator, så 14+ år.

Min gamla dator med en Intel E8400 och ett GTX 570 rullar också fortfarande på hos syrran.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyxx:

15 år gammal PSU som sitter I min media dator nuförtiden.
Gammal pålitlig Corsair TX750.

Edit:
Om man räknar med tillbehör så är det nog en logitech G5 mus från '05
Har en disk på 750gb från runt den tiden men venne riktigt hur gammal den är.

Oj, en Media dator vill man ju ha tyst.
Jag har två st TX750, den ena prova jag härom året...den var inte så tyst...Bortskämd med Seasonic med hybrid...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...