Google Home och Mini

Permalänk
Medlem

Google Home och Mini

Jag har två stycken högtalare i min lägenhet som nu sen en vecka tillbaka har börjat strula, känns som de tappar uppkoppling när de inte används. Jag har för mig att man alltid kan se de högtalarna man har tillgängliga i Spotify om man har Spotify kontot länkar i Home appen.
Jag kan se min chromecast. Jag har kunnat se mina två högtalare också, men inte längre.
Ibland så tar de några sekunder för appen att hitta högtalaren, de kan ju ha med saken att göra.
Dessutom kan mina 2 galaxy tabs och min sambos telefon se högtalarna direkt i Spotify.

Jag har försökt att länka av och på kontot i inställningarna, det har inte hjälpt.

Jag vet inte hur jag ska felsöka mer.....

Permalänk
Avstängd

Min upplevelse är att Spotify har börjat fungera sämre med olika enheter. Både att vissa högtalare inte syns/hittas men också annat. Ska jag exempelvis spela upp något på "Köket" och väljer den högtalaren i Spotify så ger högtalaren ifrån sig ett ljud inom några sekunder, vilket väl betyder att kopplingen är gjord liksom, men i Spotify står det ofta och snurrar bra mycket längre än så och ibland får appen aldrig kontakt. Medan om jag exempelvis gör samma sak med SR Play så är uppkopplingen färdig och fungerande när uppkopplingsljudet kommer. Och det är inte bara den typen av enheter som har detta problem, det händer att mina BT-lurar inte "hittas" av Spotify heller utan ljudet fortsätter att spelas upp i telefonens högtalare exempelvis, trots att lurarna är kopplade enligt telefonens ikoner, och vanliga telefonljud kommer genom dem.

Känns som det är dags att pröva någon annan streamingtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Min upplevelse är att Spotify har börjat fungera sämre med olika enheter. Både att vissa högtalare inte syns/hittas men också annat. Ska jag exempelvis spela upp något på "Köket" och väljer den högtalaren i Spotify så ger högtalaren ifrån sig ett ljud inom några sekunder, vilket väl betyder att kopplingen är gjord liksom, men i Spotify står det ofta och snurrar bra mycket längre än så och ibland får appen aldrig kontakt. Medan om jag exempelvis gör samma sak med SR Play så är uppkopplingen färdig och fungerande när uppkopplingsljudet kommer. Och det är inte bara den typen av enheter som har detta problem, det händer att mina BT-lurar inte "hittas" av Spotify heller utan ljudet fortsätter att spelas upp i telefonens högtalare exempelvis, trots att lurarna är kopplade enligt telefonens ikoner, och vanliga telefonljud kommer genom dem.

Känns som det är dags att pröva någon annan streamingtjänst.

så du tror att anslutningsproblemet ligger hos spotify och inte i google?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coffe09:

så du tror att anslutningsproblemet ligger hos spotify och inte i google?

Ja. Jag kan förstås inte veta om du har samma problem med mig, men det är ju lätt att testa med något annat. SR Play är ju bra för att det inte kräver något konto eller så.

Permalänk
Medlem

Absolut, men jag kan inte ens trycka på streaming knappen i SR.

Permalänk
Avstängd

Kolla i Google Home-appen och se om högtalarna hittas där, det låter som om du kanske har större problem.

Permalänk
Medlem

jag misstänker det också. Det lustiga är ändå att mina andra enheter kan ju hitta högtalarna, sist jag kollade dock. Ibland tänker jag att det kanske har med min telefon att göra ändå