Intel bjuder in till virtuellt museibesök

Permalänk
DingDongerMcDongface

Intel bjuder in till virtuellt museibesök

Imorse fick jag lära mig att Intel tydligen har ett helt museum om bolagets egen historia och kringliggande teknikkuriosa, som rent fysiskt ligger vid deras huvudkuntor i Santa Clara, Kalifornien. Det har varit öppet för allmänheten sedan 1992, men nu går det att besöka även på distans Härom onsdagen var det även internationella museidagen, vilket Intel firade med att lägga ut sitt museum som en digital upplevelse.

Det är ett våningsplan och man vandrar runt i det lite som i Google Maps streetview ungefär, med pilar och klick. De olika utställningarna har sedan i nästan alla fall extra information och/eller videos kopplade till sig. Det var förvånansvärt intressant att klicka sig runt, kan varmt rekommendera en rundtur för den som vill passa på att ta ett snabbt museibesök en regnig fredag som denna

Själva museet finns här

Permalänk
Medlem

Nyfiken på ifall Skylake har ett helt eget rum. ☺️

Permalänk
Medlem

Ska kolla efter jag har kommit hem efter jobbet

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

intressant

Visa signatur

12600k , MSI RTX 4080 Gaming Trio , 24 DDR4 .

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av emilakered:

Nämen, där ser man! Det ser inte ut att ha förändrats supermycket sen dess, men jag hade verkligen helt missat att det existerade

Permalänk
Medlem

Rummet ’why benchmarking is misleading’ kanske finns också?

Permalänk
Medlem

Funkar det att gå in i museet med ett äkta VR headset? Eller är det bara webläsaren..?