Apple watch köpes, series 3 eller nyare

Permalänk
Medlem

Apple watch köpes, series 3 eller nyare

Hej!

Jag skulle vilja prova Apple watch och är därmed på jakt efter series 3 eller nyare.

SE, series 6, series 7 är väl den jag är mest instresserad av, men om ni har en series 3/4/5 är det också av intresse vid rätt pris

Skriv till mig vad ni har och hur mycket ni begär för den så kan vi diskutera vidare! Ange gärna batteri hälsa och om det är några repor på den.

Kan mötas upp i norra Stockholm, men frakt funkar också.

Tack på förhand!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska sikta in dig på Watch 4 eller nyare. Klockan förbättrades i många avseenden mellan 3 och 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag tycker du ska sikta in dig på Watch 4 eller nyare. Klockan förbättrades i många avseenden mellan 3 och 4.

Jag har försökt kika på specs men det mest konkreta jag hittar är att det är bättre skärm på se/6/7.

Är 4/5 mycket bättre än 3 också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Jag har försökt kika på specs men det mest konkreta jag hittar är att det är bättre skärm på se/6/7.

Är 4/5 mycket bättre än 3 också?

Definitivt. Från fjärde serien och uppåt är då klockan på riktigt börjar bli kompetent.

Jag skulle nog vilja gå så långt att skillnaden mellan version 4 hela vägen upp till version 7 faktiskt inte är sådär enormt stor trots att det är 4 år mellan dem. 4 års mellanrum motsvarar inte de teknologiska framsteg man kanske kan tro att det gör.

Permalänk
Medlem

Har en Stainless Steel Series 6 med Milanese Loop och AppleCare+

Hänger med två andra band också.

Du kan få den för ett bra pris. PMa

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Jag har försökt kika på specs men det mest konkreta jag hittar är att det är bättre skärm på se/6/7.

Är 4/5 mycket bättre än 3 också?

4an fick en rejäl skjuts i processorn, och även om klockan är lika stor så blev skärmen större med mindre becels.

Jag köpte klocka till sambon för 18 månader sedan kanske, och då valde jag just en begagnad 4 eftersom att utöver den var funktionerna inte motiverade till priset jämför med en beggad 4.

Femman och SE kändes lite... meh. Ingen värd uppgradering över fyra.
Sexan fick EKG och kan mäta syrenivå i blodet.
Sjuan fick lite större skärm och igen snabbare processor, samt snabbladdning.

I övrigt älskar sambon sin klocka. Hon använder den som telefon (cellular modell), sms och koka ägg - "Siri, sätt timer på 7 minuter". Dessutom super smidigt då hon inte kan ha telefonen på sig på jobb, så då kan man alltid nå henne.
Den kan fruktansvärt många andra saker, men i ärlighetens namn dog det ut rätt snabbt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Har en Stainless Steel Series 6 med Milanese Loop och AppleCare+

Hänger med två andra band också.

Du kan få den för ett bra pris. PMa

Skickar pm för att diskutera

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Skickar pm för att diskutera

Känns nog som att jag letar efter lite billigare alternativ. De som är i aluminium och är billigare. Armband spelar ingen större roll för mig vilket det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

4an fick en rejäl skjuts i processorn, och även om klockan är lika stor så blev skärmen större med mindre becels.

Jag köpte klocka till sambon för 18 månader sedan kanske, och då valde jag just en begagnad 4 eftersom att utöver den var funktionerna inte motiverade till priset jämför med en beggad 4.

Femman och SE kändes lite... meh. Ingen värd uppgradering över fyra.
Sexan fick EKG och kan mäta syrenivå i blodet.
Sjuan fick lite större skärm och igen snabbare processor, samt snabbladdning.

I övrigt älskar sambon sin klocka. Hon använder den som telefon (cellular modell), sms och koka ägg - "Siri, sätt timer på 7 minuter". Dessutom super smidigt då hon inte kan ha telefonen på sig på jobb, så då kan man alltid nå henne.
Den kan fruktansvärt många andra saker, men i ärlighetens namn dog det ut rätt snabbt....

Jag fick köpa en s3 med esim för 800 kr, så jag körde på det eftersom det kändes som prisvärt alternativ att prova. Om det känns riktigt bra så kanske man köper en s8 senare

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad