(IC7-G) Kan jag köra optisk out trotts Audigy 2??

Permalänk
Medlem

(IC7-G) Kan jag köra optisk out trotts Audigy 2??

Jag har tänkt att köpa ett Ic7-G kort och är mycket nöjd med att det har optisk-out på det inbyggda ljudet... Frågan är bara kan jag använda detta trotts att jag vill använda mitt Audigy 2 kort som mitt ljudkort???

Permalänk
Medlem

e rätt säker på att det går att stänga av bios..... vore väldigt konstigt annars

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det var ju inte hur vida jag kan stänga av det som var frågan utan om jag kan använda mig av Optisk-out fast jag tänker använda Audigy 2 kortet? Mitt Audigy har ju nämligen ingen Optisk-out

Permalänk
Medlem

k... tror inte ljudkortet ska ligga på samma som optiska...

annars så kan du ju köra auto select på ljudet.... och om du inte har nån annan optisk utgång än det på moderkortet så kommer den väl antagligen att köra på moderkortets.. lr?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Hmmm jo är inte riktigt hundra på att du förstår. Jag vill inte köra onboard ljudet alls förutom att det finns optisk-utgång på kortet vilket jag vill ha för att kunna tänka över musik till min MiniDisc. Kan jag använda dessa utgångar trotts att jag vill köra allt ljud på Audigy?

Rimligen borde det inte funka men kanske.....

Permalänk
Medlem

e rätt säker på att man kan stänga av o på dom separat i bios....

annars så kan du fråga på http://forum.oc-forums.com/vb/index.php?

dom vet garanterat

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Ok tackar!

Permalänk
Medlem

Tror inte att du vill använda det inbyggda ljudet. AC97 = crap.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Dirt666: sannorlikt måste du använda dig av det inbyggda ljudkortet för att kunna använda den optiska utgången. Alltså ha det aktivt och installerade drivrutiner.
Vet dock inte hur det fungerar om man vill använda sig av två ljudkort.

Btw...finns det inte något "extra-kort" till audigy2 med digitala utgångar?

Permalänk
Medlem

Du kommer inte kunna använda den optiska utgången för att skicka ut ljudet från Audig-kortet. Däremot kommer det att funka utmärkt att ha två kort i samtidigt. Du kan oftast välja vilket ljudkort du skall använda till vad. Tex så kan man ställa in winamp så mp3 ljudet använder ett annat ljudkort än vad resten gör.

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

Ok tack grabbar!

]P[ : Jo det finns ett sådant kort men jag slipper ju gärna att lägga ut 400:- till.