Netflix reklamabonnemang får smalare utbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Såklart, men att det ens är en sån prisskillnad när du bara går från 1080p till 4K - som dessutom är väldigt få är rätt märkligt.

Det absolut bästa rent ekonomiskt (och fortfarande ha en tjänst öht) är såklart att köra en tjänst åt gången tyvärr har jag svårt att inte plöja igenom en serie på en helg så det funkar inte att bara ha en tjänst åt gången 😅

Men vad hade du tidigare som var villigare än ett par olika tjänster? Det fanns ju massor med saker på vanlig TV som man aldrig tittade på men som ändå ingick.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Men hur mycket reklam blir det då? Vad blir det för pris? Vad blir det för kvalitet?
Spontant så känner jag mig ju inte så sugen på att betala mer för reklam än vad jag gör för HBO i alla fall, kanske inte ens så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Men vad hade du tidigare som var villigare än ett par olika tjänster? Det fanns ju massor med saker på vanlig TV som man aldrig tittade på men som ändå ingick.

Netflix - men innan dessa prishöjningar som inte direkt ger något bättre utbud

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Men är det verkligen dyrt? Vi hade Canal digital tidigare, betalade ca 500 kr / mån. Nu har vi :

Netflix : 129 kr / mån
HBO MAX : 44,50 kr / mån
Amazon Prime : 45,75 / mån
Viaplay : 129 kr / mån
Totalt : 348,25 kr / mån

Detta är mer skräddarsytt efter oss och vi kan titta när vi vill. Man slipper dessutom ALL reklam!! Ärligt talat kan jag tycka att det faktiskt är ganska billigt, särskilt när man i vissa fall får tillgång till 4K och HDR.

YES, det är inte jättebra filmutbud, men Canal Digital var inte bättre. Man hyrde film i stället vilket fortfarande går bra, men nu via streaming.

De blir fler och fler (och både serier och filmer flyttar med) och dyrare och dyrare (överskrider inflationen, omän knappast nu på sistone förstås). Än så länge ingen reklam, men jag blir förvånad om inte de allra flesta tjänster kommer trycka in reklam förr eller senare. Förr eller senare blir det sannolikt Kabel-TV 2.0, som någon nämnde tidigare i tråden.

För närvarande ca 550/månad totalt för oss, och då har vi varken Disney eller Amazon.

Men nej, piratande är inget alternativ.

Skrivet av Neon:

Det jag dock saknas är en tjänst där man kan söka upp specifik serie/film och se vilka tjänster som har den i angiven region. Det är alltid ett meck att gå in och söka på var och en av dem.

Jag brukar använda de här två:

Vodeville (filmer)
https://www.vodeville.se/

Playpilot (främst serier)
https://www.playpilot.com/se/

Skrivet av Neon:

Det optimala hade varit om det var 1 tjänst som man ser all strömning genom och sen i denna tjänst köper man vilka utbud man vill ha, ex Netflix, HBO o.s.v. Men att få dem att samarbeta på det viset tror jag ligger väldigt långt fram.

Ja, det är drömscenariot.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Ja "vi" är ledordet för din åsikt. Alla är inte "vi" i ett hushåll, och för en ensam person är inte 500kr per månad en liten summa för endast tv. Och eftersom det finns flertalet tjänster där alla har egna och exklusiva utbud så blir det inte intressant att betala 150+ kronor för någon enstaka serie i en tjänst och 150+ kronor för någon enstaka serie hos en annan tjänst. Nej det finns egentligen inget förnuftigt alternativ till "piratande" för många tv/filmintresserade som inte delar utgifter med någon annan.

Vem vill betala 3000-5000 kr i månade för leasing bilen? Ingen, betyder det att vi kan ta den på bakgården och skita i att betala? Ja jag förstår, det är inte riktigt samma sak, Piratkopiera är så gott som riskfritt och det innebär egentligen BARA att de som framställt får mindre pengar ELLER att de som betalar får betala lite mer.

Vad har ni kört tidigare som är billigare än att ha 3–4 streaming tjänster? KabelTV och Parabol har alltid inneburet att man betalar
för en massa annat ointressant, dessutom med reklam. Alternativet är annars Public service som alla ändå måste betala för men jag vet inte om det är mycket mer prisvärt?

Har man 3-4 tjänster så finns det oftast något för alla i familjen och man kan dessutom skifta mellan olika tjänster från månad till månad.

Om man verkligen inte har råd? Tja, jag antar att de flesta av oss råkar på att man inte har finanserna som krävs för det man vill ha eller vill göra och då får det bli prioritering. Man kan dock fortfarande ha förståelse för varför saker kostar vad de kostar. Personligen kan jag inte tycka att 129 kr / mån för allt som finns på Netflix är dyrt, särskilt inte när jag jämför med vad man får med ex canal digital.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Netflix - men innan dessa prishöjningar som inte direkt ger något bättre utbud

Inte ovanligt att tjänster höjer sina priser tyvärr, det är inte Netflix ensam om. Många andra strömningstjänster som bara tar 50 kr/mån är också yngre och försöker bygga upp en kundbas. Man ska inte bli förvånad om även de höjer sina priser till runt 100 lappen inom ett par år.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasV:

AppleTV har väl sådan funktionalitet där man kan ansluta olika tjänster till Apple-appen och iaf få rekommendationer från andra tjänster. Osäker om den spelar upp saker i sin egen app eller startar dem i andra appar åt dig, har aldrig använt det själv.

Däremot kan jag rekommendera https://www.justwatch.com/ för informationsdelen. Går att ställa in region och vilka streamingtjänster man har. Finns app där också. Informationen stämmer för det mesta.

Grymt bra, tack, ska testa när det finns tid.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag brukar använda de här två:

Vodeville (filmer)
https://www.vodeville.se/

Playpilot (främst serier)
https://www.playpilot.com/se/

Tack, ser bra ut, ska testa även dessa

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Reklamfinansierat alternativ är en motåtgärd och inte anledningen. Hittar inte deras analys nu men vill minnas att man torrt konstaterade att marknaden är mättad med ökad konkurrensen och en förlorad kundstock gör att man söker andra lösningar.

Ja, men oavsett, det återstår att se om det får en negativ inverkan i slutänden eller inte. Jag tror att dom kommer fortsätta tappa, och tappa.
Men vi får se som sagt 😃

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Vad svårt det var att låta bli piratprat?
§7 gäller!

Nästa person får semester från forumet!

/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Man får helt enkelt vara aktivare och pausa tjänster tills de kommer med nytt man vill se, HBO har ju löst det fiffigt, de kommer svida att pausa den tjänsten när jag är klar med det jag kan tänkas vilja se.

Netflix delas med familjen även om vi inte bor under samma tak. Så då låter vi den dyra rulla, men om jag stod själv för det skulle jag pausa varje gång jag sett det jag vill se.

Just nu kör ja Netflix,HBO,Amazon,Disney. Paramount och Apple vilar. Man får rotera grejorna funderar på att pausa Amazon till nya Sagan om ringen tjofräset kommer.

Så länge folk bara låter saker rulla så tolkar företagen det som vi är nöjda och tacksamt tar våra pengar. Märker företagen att tjänsten stoppats när de stora produktionerna har setts klart så ökar det deras vilja att släppa saker oftare och inte hålla på saker o sprida ut dem för att få folk att hålla tjänsten aktiv.

Personligen saknar jag möjligheten att prenumerera på enskilda serier, jag trodde det var framtiden innan Netflix komm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kabel TV 2.0

Tror vi kommer se en markant ökning av piratandet de kommande åren. Streaming har blivit för dyrt och dåligt utbud samtidigt som det ät enklare än någonsin att avnjuta piratat material.

Skrivet av Neon:

Men är det verkligen dyrt? Vi hade Canal digital tidigare, betalade ca 500 kr / mån. Nu har vi :

Netflix : 129 kr / mån
HBO MAX : 44,50 kr / mån
Amazon Prime : 45,75 / mån
Viaplay : 129 kr / mån
Totalt : 348,25 kr / mån

Detta är mer skräddarsytt efter oss och vi kan titta när vi vill. Man slipper dessutom ALL reklam!! Ärligt talat kan jag tycka att det faktiskt är ganska billigt, särskilt när man i vissa fall får tillgång till 4K och HDR.

YES, det är inte jättebra filmutbud, men Canal Digital var inte bättre. Man hyrde film i stället vilket fortfarande går bra, men nu via streaming.

Inga priser kan konkurrera med "piratande", men det riskerar också mindre produktion av det man gillar.

I vissa fall går det komma ännu lägre i pris om man köper i paketpris och delar konton. Exempelvis så betalar jag, min mor och min bror
C More Standard, HBO Max och Viaplay 99kr/mån (Via Telia)
Disney+ för 89kr/mån
Netflix för 129kr/mån
Comhem Play gratis i 12 mån
Sammantaget blir det 317kr/mån. Personligen så betalar jag ca 105 kr/mån för nästan hela streamingutbudet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

I vissa fall går det komma ännu lägre i pris om man köper i paketpris och delar konton. Exempelvis så betalar jag, min mor och min bror
C More Standard, HBO Max och Viaplay 99kr/mån (Via Telia)
Disney+ för 89kr/mån
Netflix för 129kr/mån
Comhem Play gratis i 12 mån
Sammantaget blir det 317kr/mån. Personligen så betalar jag ca 105 kr/mån för nästan hela streamingutbudet.

Ja, kontodelning är nog tyvärr nästa punkt på dagordningen då punkt ett va Regionlåsning och VPN countermeasures

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Ja, kontodelning är nog tyvärr nästa punkt på dagordningen då punkt ett va Regionlåsning och VPN countermeasures

Har dock svårt och se hur man skulle kunna blockera detta. Det alternativet som jag kan se är att man bara får kolla en i taget, och sedan betala extra om man vill vara fler som ska titta samtidigt. Men det är inget större problem för oss då vi sällan använder samma tjänst samtidigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

I vissa fall går det komma ännu lägre i pris om man köper i paketpris och delar konton. Exempelvis så betalar jag, min mor och min bror
C More Standard, HBO Max och Viaplay 99kr/mån (Via Telia)
Disney+ för 89kr/mån
Netflix för 129kr/mån
Comhem Play gratis i 12 mån
Sammantaget blir det 317kr/mån. Personligen så betalar jag ca 105 kr/mån för nästan hela streamingutbudet.

Hur funkar detta? Är det något Telia stödjer? Eller är det "ful" delning?
För sådant något vore intressant för vår familj, efter alla har egna konto osv. Men skulle det gå att dela på ett smidigt enkelt sätt, så är det ju intressant.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Så det är bara pissabonnemanget dom kommer sänka priset på OCH ha reklam, som ingen använder ändå.
Ingen sänkning på 179kr abonnemanget, FAIL.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Hur funkar detta? Är det något Telia stödjer? Eller är det "ful" delning?
För sådant något vore intressant för vår familj, efter alla har egna konto osv. Men skulle det gå att dela på ett smidigt enkelt sätt, så är det ju intressant.

Vi har fått en ytterligare rabatt av historiska skäl. Men man kan göra en besparing ändå ifall ifall man redan idag har flera tjänster. https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Kan köpa att det finns personer som kanske pallar med lite reklam, men så kör man även smalare utbud? Där dog nog intresset för en hel del.

Finns en massa lagomfolk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neon:

Men är det verkligen dyrt? Vi hade Canal digital tidigare, betalade ca 500 kr / mån. Nu har vi :

Netflix : 129 kr / mån
HBO MAX : 44,50 kr / mån
Amazon Prime : 45,75 / mån
Viaplay : 129 kr / mån
Totalt : 348,25 kr / mån

Detta är mer skräddarsytt efter oss och vi kan titta när vi vill. Man slipper dessutom ALL reklam!! Ärligt talat kan jag tycka att det faktiskt är ganska billigt, särskilt när man i vissa fall får tillgång till 4K och HDR.

YES, det är inte jättebra filmutbud, men Canal Digital var inte bättre. Man hyrde film i stället vilket fortfarande går bra, men nu via streaming.

Inga priser kan konkurrera med "piratande", men det riskerar också mindre produktion av det man gillar.

Exakt, för 20år sedan var det svindyrt, idag är det ju pissbilligt pga konkurrensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

I vissa fall går det komma ännu lägre i pris om man köper i paketpris och delar konton. Exempelvis så betalar jag, min mor och min bror
C More Standard, HBO Max och Viaplay 99kr/mån (Via Telia)
Disney+ för 89kr/mån
Netflix för 129kr/mån
Comhem Play gratis i 12 mån
Sammantaget blir det 317kr/mån. Personligen så betalar jag ca 105 kr/mån för nästan hela streamingutbudet.

Netflix drar på mitt VISA-kort 179/mån. Vad gör du för att bara betala 129?
Antar att du har det abonnemanget som ger "bara" 1080p samt max 2 samtidiga strömmar?

Skaffade Netflix 2014, tror jag, har inte kollat deras alternativ sedan dess. Bara betalat och sett "glad ut"..
Jag har testat med 1080p, och ser ärligt talat "ingen" skillnad mot 4K. Har bra skärmar, då jag absolut ser skillnad på 1080p respektive 4k på Bluray.

Man kanske skulle nergradera till ett billigare 1080p?

Permalänk
Inaktiv

Netflixaktiens värde:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Såklart, men att det ens är en sån prisskillnad när du bara går från 1080p till 4K - som dessutom är väldigt få är rätt märkligt.

Det absolut bästa rent ekonomiskt (och fortfarande ha en tjänst öht) är såklart att köra en tjänst åt gången tyvärr har jag svårt att inte plöja igenom en serie på en helg så det funkar inte att bara ha en tjänst åt gången 😅

Du betalar även för att kunna titta på 2 till skärmar samtidigt. Standard har bara 2 samtidigt, medans premium har 4 samtidigt.

Förutom 4K då såklart

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Avstängd

Inte för att deras utbud är särskilt stort i Sverige ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Networker:

Netflix drar på mitt VISA-kort 179/mån. Vad gör du för att bara betala 129?
Antar att du har det abonnemanget som ger "bara" 1080p samt max 2 samtidiga strömmar?

Skaffade Netflix 2014, tror jag, har inte kollat deras alternativ sedan dess. Bara betalat och sett "glad ut"..
Jag har testat med 1080p, och ser ärligt talat "ingen" skillnad mot 4K. Har bra skärmar, då jag absolut ser skillnad på 1080p respektive 4k på Bluray.

Man kanske skulle nergradera till ett billigare 1080p?

Det mesta på skräpflix är inte i 4K, troligen därför du inte ser skillnad på det mesta av det du tittar på.

Permalänk
Medlem

Reklambaserad tjänst är väl säkert superbra för de som har taskig ekonomi. Men att de förutom reklam skall ha betalt för tjänsten gör den ju sjukt oattraktiv. Jag hatar reklam och betalar gärna för att slippa men att betala och få reklamen ändå Det låter bara idiotiskt, att sedan utbudet ovanpå detta är kapat får mig bara att le lite skevt och betvivla deras beslut. I ärlighetens namn tycker jag inte någon streamingtjänst lever upp till någon form utav super kvalitet längre. Allt är upphackat mellan de olika tjänsterna i form av rättigheter och licenser, Jag har tre streamingtjänster i dagsläge och finner det ibland att det inte finns någonting att titta på. Men detta bottnar väl kanske i att man har blivit lite bortskämd med åren. Oavsett så tror jag inte att Netflix kommer att öka med den nya tjänsten tvärtom den kommer nog att skapa friktion och irritation

Visa signatur

i5-9600K@3.70GHz - 32GB DDR4 2666MHz - GeForce RTX 2070 8GB - MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON, S-1151 - M.2 PCIe SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pamudas:

För 129kr/mån får du endast 1080p. För 99kr/mån får du endast 480p (lol) och för 179kr/mån får du 4K & HDR i de få titlar som nu har det

Jämför vi med Amazon Prime, 60kr/mån så får du fortfarande 4K i de titlar som har det.
Disney+ har 4K i sina egna stora titlar vad jag förstår och kostar ca 74kr/mån (12mån abonnemang, dyrare vid månadsfakturering)
HBO Max har jag inte själv så vet inte hur utbudet av 4K är där. Men om det är som gamla HBO så skulle jag anta att det är typ 0? Nåja, kostar 89kr/mån. Har du kvar abonnemanget från deras deal så är det såklart billigare, 45kr/mån.

Förutsatt att du hoppade på HBO Max med sitt halva-priset-livet-ut och kör 12måns fakturering på Disney+, så får du alltså Amazon Prime, D+ och HBO Max för samma pris som Netflix 4K-abonnemang

Nej, Netflix är inte "billigt". Men samtidigt är det inte för dyrt personligen med tanke på hur mycket jag använder det. Dock börjar jag fundera på om det verkligen är värt efter att ha kollat på nya Resident Evil-serien...

Känns även som Netflix 1080P är sämre än riktig 1080P.. trots 1080P ser bilden grötig ut.. detta fenomen existerar ej på Disney eller Youtube, Paramount.. där är bilden skarp även på 1080P, 4k kristallklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343162:

Känns även som Netflix 1080P är sämre än riktig 1080P.. trots 1080P ser bilden grötig ut.. detta fenomen existerar ej på Disney eller Youtube, Paramount.. där är bilden skarp även på 1080P, 4k kristallklar.

Har en LG 65 OLED som är inställd enligt konstens alla regler (inga bildförbättringar) och upplever aldrig bilden som grötig vid streaming. Visst det kan möjligen inträffa precis när videon sätter igång men det händer väldigt sällan. Visst ser man skillnad på 1080p och 4K men så viktigt är det inte för oss att det är värt priset även om det bara handlar om 600 kr / år. Min uppfattning har varit att det är långt ifrån allt som finns i 4K på Netflix.

MEN vi är alla olika petiga när det kommer till saker så säger du att Netflix 1080p är för dåligt för er så är det naturligtvis det och då finns det inte så mycket annat att be för en att betala för 4K och hoppas på att det ni ser finns i 4K.

Jag har själv meckat på fram och tillbaka med olika bildkvalité och paneler, haft flera apparater hemma och testat sida vid sida. Visst ser man skillnader under förstoringsglaset men när man väl är inne i filmen/serien så spelar det så gott som ingen roll (om nu inte TVn är helt felinställd eller om nätet inte räcker till att strömma på).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja, men oavsett, det återstår att se om det får en negativ inverkan i slutänden eller inte. Jag tror att dom kommer fortsätta tappa, och tappa.
Men vi får se som sagt 😃

Ett återkommande tankefel i denna tråd. Det är två skilda tjänster som inte har något med varandra att göra.
Den ena har som syfte att fånga upp dem som inte längre har för avsikt att nyttja nuvarande tjänst i dess form eller locka till sig nya kunder med förhoppning att får över den till den mörka sida i förlängningen. Hur väl det slår ut går såklart bara att sia om.

Vad gäller förlorade kunder så verkar kurvan ha planat ut och blev inte så kraftig som marknaden först förutspådde och som låg till grund för börsraset på 70%. Lönsamheten är dock fortsatt god enligt gårdagens rapport men i dessa tider av inflation så kan såklart mycket hända på kort tid. Som sagt, vi får se hur det blir med det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ett återkommande tankefel i denna tråd. Det är två skilda tjänster som inte har något med varandra att göra.
Den ena har som syfte att fånga upp dem som inte längre har för avsikt att nyttja nuvarande tjänst i dess form eller locka till sig nya kunder med förhoppning att får över den till den mörka sida i förlängningen. Hur väl det slår ut går såklart bara att sia om.

Vad gäller förlorade kunder så verkar kurvan ha planat ut och blev inte så kraftig som marknaden först förutspådde och som låg till grund för börsraset på 70%. Lönsamheten är dock fortsatt god enligt gårdagens rapport men i dessa tider av inflation så kan såklart mycket hända på kort tid. Som sagt, vi får se hur det blir med det.

Är att jag tror att dom kommer tappa kunder ett tankefel? Ok, intressant resonemang då mitt första inlägg löd:
Fortsätt med tveksamma beslut ligger tydligen högt på deras agenda.
Och så undrar dom varför dom tappar prenumeranter.

Så jag har inte nämnt nånting om det du nämner, utan det är enbart spekulationer från min sida. Det du citerar är enbart vad jag anser i det här fallet och min åsikt...ingenting som jag påstår kommer hända.
Eller är det så att du tog det som att jag agerade som den satt inne på alla svaren och vet hur framtiden kommer bli? Är rätt uppenbart att det är det ingen som gör. Har inte påstått nånting, inte nämnt nånting om deras tjänster i sig. Utan jag säger enbart att jag inte skulle bli förvånad om dom kommer fortsätta tappa.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag smaken är som baken.
Netflix har väl dock ett ganska så mycket större utbud, så är det egentligen dyrare funderar jag.
Disney blir man som vuxen ganska fort trött på men har man småbarn förstår jag.

Största problemet är egentligen inte all sajterna, det är vi ålbeten till människor som glatt betalar för flera olika streamingtjänster än att vägrar vilket skulle fått marknaden att stanna kvar istället för att varje produktilnsbolag skulle skapa sig ett eget.

Sedan vet jag inte inte om detta stämmer, men räcker verkligen 180kr -minus moms för att driva en streamingtjänst med ett enormt utbud?
Varje produktion kostar ändå ganska mycket pengar att göra eller köpa in, så frågan är om det egentligen inte har varit bättre om alla kunde enas under en flagga och betala mer.

Jag tänker att en del av problemet med netflix är just utbudet, även om utbudet må vara stort så är det undermåligt. För låt säga 10 år sen så tyckte jag att det fanns mycket att se på netflix, numer så kollar jag i princip aldrig på netflix för det leder nästan alltid direkt till att man bara scrollar för att hitta något som man aldrig hittar. Visst, min upplevelse kanske är fabricerad i mitt huvud och kanske var det så att netflix var precis lika uselt då som nu.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop