Permalänk
Medlem

Identifiera tangentbordet

Såg detta märkliga tangentbord på ett nyhetsklipp (Svt) och undrar om någon vet vad det är för tangentbord. Ser ut som det bara är touch eller är det bara ljuset som gör att man inte ser tangenterna?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror det är gummimembrantangenter, men det syns dåligt på skärmskottet (eng. Printscreen).

I videon (0:39) tycker jag det ser ut som likadana knappar som billiga RGB-fjärrkontroller har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag tror det är gummimembrantangenter, men det syns dåligt på skärmskottet (eng. Printscreen).

"Skärmskottet" .. detta borde vi börja använda i all skriven kommunikation.
Ska se hur de reagerar på jobbet när jag börjar tråckla med att jag vill ha ett "skärmskott" på hur det ser ut..

Permalänk
Medlem

På tryckskärmen nedan ser man kanske lite bättre. Men mejla socialchefen i Borgholm, det är ju hon som sitter vid det.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett sånt hygien-tangentbord de använder på vissa vårdavdelningar och instutitioner runt om i landet.
Sanitype, PureKeys, SterileFlat eller motsvarande.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett PureKeys
https://www.purekeys.com/medical-keyboards/full-size/

Permalänk
Medlem

Liknar det, fast hörnet nere till höger stämmer inte. Kanske äldre modell i videon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Liknar det, fast hörnet nere till höger stämmer inte. Kanske äldre modell i videon?

Inte helt lätt att avgöra då företagsprodukter inte direkt ger en så mycket att gå på när det kommer till produktbilder.. 😅 Men det är helt klart en blå logga uppe i vänstra hörnet på tangentbordet i videon, vilket även PureKeys har

Permalänk
Medlem

Ah såklart, lätt att sprita av. Tack!