ASUS ZenWiFi Pro ET12 - Trasig Ethernet-port?
Köpte igår ett par ASUS ZenWiFi Pro ET12 och såhär långt, väldigt imponerad över hur snabba de är och vad enkla de var att få fart på. Jämfört med de Linksys Atlas Pro jag testade först men sen lämnade tillbaka efter konstant strul.
En fråga dock. På resp enheter finns det 3 st LAN-portar. Har en Philips Hue Bridge som bara är trådad. Började med att koppla in den på port 3 på routern och såg hur den fick kontakt med routern utan problem. Däremot fick den inget Internet. När jag sen flyttade den till en annan port hoppade den igång på en gång utan problem. Provade även den andra porten och även där funkade det utan problem. Det här har fått mig att undra om det är fel på port 3 eller om det kan vara någon inställning någonstans jag behöver justera?
Spelar ju ingen större roll vilken port jag använder men när jag köper nya prylar vill jag självklart att de ska funka felfritt. Har jag fått ett måndagsex är det ju bra att reklamera så snart som möjligt.
Har även försökt skicka frågan till ASUS men för att göra det måste jag först registrera produkten. När jag försöker göra det genom att ange det serienummer som finns i botten på routern får jag bara tillbaka att det inte är ett giltigt serienummer. Tänkte även att det borde finnas något ASUS User Community där jag kunde ställt frågan men har till min förvåning inte kunnat hitta något. Annat än specifikt för ROG och något som heter ZenTalk men bara verkar vara för laptops och mobiler ifall jag minns rätt. Inte kunnat hitta någonting för routern jag köpt.
Någon annan härinne med samma modell som råkat ut för något liknande eller har en känsla för vad det skulle kunna bero på?
Tack på förhand!