Digital Foundry: "Nintendo Switch Pro inte längre aktuell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Switch Online kostar 200 per år och då ingår ett antal NES och SNES-spel, dock långt från alla och utbudet roterar. Sen finns det en högre nivå som kostar 500 per år (tror jag, $49.99 och den vanliga kostar $19.99 vilket blev 200 så...), då får man några N64-spel och några Megadrive-spel plus lite expansioner för några vanliga Switch-spel.

Här är en lista på NES- och SNES-spelen. Det står ingenting om att utbudet skulle rotera? Nintendo Switch Online - Every NES, SNES, N64 And Sega Genesis Game Available

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Sen kan dom ta bort allt vad gäller "motion". Finns några minigames i Mario Party där man ska hålla på och vifta med sin joycon och greja. Det bara skriker 2006-2007 för mig, när Wii/Kinect etc var det ballaste som fanns. Nu vill jag hålla en fast Nintendo Pro-kontroll i mina händer till alla spel.

Det vet du kanske redan men det finns Mario Party Superstars som enbart använder vanliga knapptryck och stöder alla typer av kontroller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av torbjorn_75:

Här är en lista på NES- och SNES-spelen. Det står ingenting om att utbudet skulle rotera? Nintendo Switch Online - Every NES, SNES, N64 And Sega Genesis Game Available

Jag håller inte järnkoll på utbudet, men saker har tillkommit och det känns inte som att det har blivit direkt fler spel, så jag antar att det roterar.

Det jag verkligen hade invändningar mot var dock att alla spel skulle finnas där för det är väldigt långt från sanningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag håller inte järnkoll på utbudet, men saker har tillkommit och det känns inte som att det har blivit direkt fler spel, så jag antar att det roterar.

Det jag verkligen hade invändningar mot var dock att alla spel skulle finnas där för det är väldigt långt från sanningen.

Ja, det verkar mest vara Nintendos egna spel som ingår. Men jag tror inte att utbudet roterar, det borde stå någonstans i så fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av torbjorn_75:

Ja, det verkar mest vara Nintendos egna spel som ingår. Men jag tror inte att utbudet roterar, det borde stå någonstans i så fall.

Jo, men inte ens alla Nintendos egna spel finns och utbudet av tredjepartsspel är rätt skralt. Missförstå mig inte nu, jag tycker det är en hyfsat prisvärd tjänst, man måste ju betala för att spela online ändå och då är det ju en fin bonus liksom.

Samtidigt är utbudet av gamla spel på Switch rätt dåligt. De har en sjukt bra katalog av saker som de borde låta oss komma åt, mot betalning förstås.