Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fredagspanelen 283: New year, new me

Permalänk
Medlem

Detta avsnitt var som en ovan sa att det kändes som att titta på SVT och då kan ni lika väll lägga ner. Stelbent o tråkigt bara.

Men nu till varför jag och många ser på Fredagspanelen.

1, Det ska vara ett långt avsnitt
2, Det är bra när det blir ett långt avsnitt för det ger er tid att fylla ut med matnyttig info som inte skrivs i en artikel och ger mycket "behind the scene" info och förklaring till hur eller varför saker sker eller inte sker.
3, När det är ett långt avsnitt så får ni tid att visa eran syn på saken om det ämne som pratas om i stunden och även era känslor

Dessa tre saker ovan är det som gör fredagspanelen, det finns ju en anledning när någon som varit med länge saknas och vi får panik! (Emil vart är du !!) Vi lär känna er och ni pratar mer öppet och drar inte bara exelfilen framför er och sen bara går.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Mycket bra har redan skrivits i inläggen ovan och det är ingen idé att jag upprepar vad som skrivits. Kort & gott: jag håller med de som föredrar det längre formatet med reflektioner, resonemang och redaktionens personliga tankar och åsikter. Dessutom vill man ju veta vad som är på gång i testlabbet etc.

Permalänk
Medlem

Mina tre cent:

Anledningen till att jag ser/lyssnar på fredagspanelen är de lite längre utläggningarna, analysen och det personliga tyckandet. Därmed inte sagt att det nödvändigtvis behöver vara extremt långt, kanske bara färre ämnen och lite längre om varje i så fall. Vill jag ha kort och snabbt så läser jag flödet och ingresserna på hemsidan. Det är vad jag önskar.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Detta avsnitt var som en ovan sa att det kändes som att titta på SVT och då kan ni lika väll lägga ner. Stelbent o tråkigt bara.

Men nu till varför jag och många ser på Fredagspanelen.

1, Det ska vara ett långt avsnitt
2, Det är bra när det blir ett långt avsnitt för det ger er tid att fylla ut med matnyttig info som inte skrivs i en artikel och ger mycket "behind the scene" info och förklaring till hur eller varför saker sker eller inte sker.
3, När det är ett långt avsnitt så får ni tid att visa eran syn på saken om det ämne som pratas om i stunden och även era känslor

Dessa tre saker ovan är det som gör fredagspanelen, det finns ju en anledning när någon som varit med länge saknas och vi får panik! (Emil vart är du !!) Vi lär känna er och ni pratar mer öppet och drar inte bara exelfilen framför er och sen bara går.

Håller med, fast med ett tillägg. Tyckte varannan vecka var ett bra upplägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Håller med, fast med ett tillägg. Tyckte varannan vecka var ett bra upplägg!

Ahh okej där får jag hålla med ! Det är ju frågan om det kanske är en bättre balans, man får ju en större längtan när det inte kommer lika ofta men ja sen är det frågan om dom yngre som lever på Tik-tok ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

För mig är det tradition att kolla på Fredgaspanelen varje fredag.
Vill gärna ha runt 1 timme och gärna oklippt.

Ibland missar jag nyheter och Fredagspanelen har varit bra för mig så jag kan gå tillbaka till sånt jag missat.

Jag kollar inte vanlig tv så Fredagspanelen är något jag skulle sakna om det blev kortare avsnitt och i den stilen ni hade denna gång.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

För en som brukar kolla the Wan show frekvent så tycker jag verkligen inte om detta korta format. Säger inte att varje avsnitt behöver vara lika lång som deras senaste, typ 3h 36m, verkligen inte. Det var extremt även för den serien.
Men jag har ingenting emot avsnitt som spänner över 2h ex, ofta blir det ju att man lyssnar som podd också. Brukar ha som rutin att se fredagspanelen på helgmornarna. Nu hann jag knappt dricka klart första koppen kaffe innan det var slut.
Men det jag gillar med deras format är att dom pratar väldigt öppet och djupgående i ämnena... Istället för att, som jag ofta får intrycket av att ni gör, läser strikt från ett manus. Jag saknar helt klart utsvävningar och personliga åsikter i många saker som tas upp. Bara Luke i sig gör den serien värd att lyssna på, som ofta agerar som en stor kontrast mot Linus. Sen kan det ha och göra med att vissa saker som tas upp handlar om just själva företaget ja, där Linus ofta ger sin sida av myntet i en del situationer. Så helt klart mycket sånt som ryms i deras avsnitt absolut. Men tar man som ex några avsnitt bakåt i tiden som många har legat runt 2,5h och där en har handlat om just det jag beskrev, företagsrelaterade ämnen, så är många avsnitt ändå över 2h.
En stor del av nöjet i just the Wan show blir när dom börjar diskutera nånting för att sen helt plötsligt inse att dom diskuterat (intressant under tiden) om samma ämne i typ 20min eller mer.

Tycker tyvärr överlag att trenden sista tiden i denna panel verkar gå emot en....jag vet inte. Tech-nyhetssändning eller nåt? Något som bara ska avklaras.
Aja, hoppas nästa avsnitt blir bättre.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Gillar lite kortare men detta var för kort... gärna kring 30 min iaf. Hela avsnittet var lite trött och begravingsstämning. Mer energi hade varit trevligt.

Permalänk

Lite för kort. Är van vid mina sysslor när man kollar/lyssnar 😄

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Skrivet av Napster91:

Gillar de långa avsnitten... 40min+, det måste inte vara felfritt manus med retake och nogrann klippning för någon säger fel eller får "hjärnsläpp" tillfälligt. Gillar resonemangen som ett komplement till artiklarna/nyheterna som intresserat mig + att man får info om det som inte fångade uppmärksamheten och oftast gör det i videoformat mer än en rubrik.

Över 40min kommer bara bli om de går tillbaka till varannan vecka fredagspanel.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Haha, detta verkar ju blivit en rejäl vattendelare. Oavsett var panelens format landar är det kul med engagemang! Riktigt trevligt att läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Haha, detta verkar ju blivit en rejäl vattendelare. Oavsett var panelens format landar är det kul med engagemang! Riktigt trevligt att läsa.

Tycker ni ska spara ut håret, eller klippa noelia, ni får välja

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av medbor:

Tycker ni ska spara ut håret, eller klippa noelia, ni får välja

Då får de börja spara då, snagg är inte alls min look.

On topic: Jätteintressant att höra era åsikter och hur ni känner kring fredagspanelen Det hjälper att reda i mina egna tankar om format och stil och så får vi ta det med oss tillbaka till ritbordet!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Tycker ni ska spara ut håret, eller klippa noelia, ni får välja

Håller på att pitcha in att redaktionen ska köra reverse munk-frilla. Får se hur det landar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Håller på att pitcha in att redaktionen ska köra reverse munk-frilla. Får se hur det landar.

Så bara en toft mitt på? Reverse mullet med bara långt på sidorna är också ett alternativ

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen är mer eller mindre död sen Emil och Jonas inte är med eller iaf spökar runt i bakgrunden.
Jag vill se och höra kunnigt folk som går in på djupet och berättar vad som händer i hårdvaruvärlden, ju nördigare desto bättre.
Produkter i testlabbet, saker ni köpt själva eller kommande nyheter och spekulationer.
Dock så tycker jag inte att det ska vara en plattform för robotdammsugare, smart belysning, mobiltelefoner samt spel.
Visst får det förekomma, men jag är inte här för att prata långkok, doftgranar och clickbait.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb