Köpa Microsoft office 2021 på t ex Livekort.se

Permalänk
Medlem

Köpa Microsoft office 2021 på t ex Livekort.se

Har kikat på denna versionen av Microsoft Office 2021 till svärmor som tröttnat på alternativen jag installerat åt henne och hon vill ha "riktiga office igen": https://livekort.se/sv/microsoft-office-2021-standard-1-user-...

Priset är ok, jag har användt Livekort tidigare för Windows-licenser utan problem men detta Office inkluderar nedladdning av en installtionsfil som inte kommer direkt ifrån Microsofts sida, vilket gör mig nojjig, någon som har koll på om dessa installatiosfiler är ofarliga och bara ett sätt att kringgå det faktum att Microsoft inte har dom tillgängliga på hemsidan, eller vad är det frågan om?

OBS! Jag är inte intresserad av diskussioner kring licensens legitimitet ur Microsofts synvinkel eller liknande, min fråga kretsar kring mjukvaran i fråga.

Tacksam om någon har erfarenhet att dela med sig av

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma tankar när svärmor ville ha Office och undvek livekort.
Jag köpte istället på Stacksocial och det var Nerdused som var säljare. De säljer även direkt (.co.uk).
Man fick en licensnyckel som man man aktiverade på https://setup.office.com/ och så kunde man ladda ner installationsfilen direkt från MS.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte att det 2023 fortfarande kommer frågor om detta.

https://www.webhallen.com/se/product/342126-Office-2021-Home-...

Givetvis är saker fishy när någon säljer en licens för 1/10 av den faktiska kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag förstår inte att det 2023 fortfarande kommer frågor om detta.

https://www.webhallen.com/se/product/342126-Office-2021-Home-...

Givetvis är saker fishy när någon säljer en licens för 1/10 av den faktiska kostnaden.

Så simpelt kan du inte resonera, det har varit 0% fishy med Windowslicenserna jag köpt från samma site men i det fallet tillhandahåller Microsoft sina filer så jag kan skapa en USB-sticka med Windows 10 t. ex.
I detta fallet är det Microsoft som inte ger mig tillgång till installationsfilen, om dom gjorde det skulle jag riskfritt kunna kolla att jag köpt en legit licens och har jag inte det så är det bara att kräva pengarna tillbaka via Paypal om inte firman i sig är tillmötesgående och erkänner att dom säljer luft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Så simpelt kan du inte resonera, det har varit 0% fishy med Windowslicenserna jag köpt från samma site men i det fallet tillhandahåller Microsoft sina filer så jag kan skapa en USB-sticka med Windows 10 t. ex.
I detta fallet är det Microsoft som inte ger mig tillgång till installationsfilen, om dom gjorde det skulle jag riskfritt kunna kolla att jag köpt en legit licens och har jag inte det så är det bara att kräva pengarna tillbaka via Paypal om inte firman i sig är tillmötesgående och erkänner att dom säljer luft.

Det är inte så enkelt.

T ex en volymlicensnyckel kommer ju se legit ut, men det bryter ju ändå mot användaravtalet att sälja den vidare till 3e part.

Om det gick att sälja offfice 2021-nycklar för 120:-, menar du då att Webhallen har 1000% påslag?

Det är bara att inse att en Officenyckel för 120:- inte säljs på ett ärligt sätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturn5:

Så simpelt kan du inte resonera, det har varit 0% fishy med Windowslicenserna jag köpt från samma site men i det fallet tillhandahåller Microsoft sina filer så jag kan skapa en USB-sticka med Windows 10 t. ex.

Det är inte noll procent fishy, snarare väldigt fishy, vilket dock inte betyder att det inte fungerar eller att du kommer få problem.

Citat:

I detta fallet är det Microsoft som inte ger mig tillgång till installationsfilen, om dom gjorde det skulle jag riskfritt kunna kolla att jag köpt en legit licens och har jag inte det så är det bara att kräva pengarna tillbaka via Paypal om inte firman i sig är tillmötesgående och erkänner att dom säljer luft.

MS tillhandahåller installationsfiler om man har en licens kopplad till sitt MS-konto. Office 365 (eller vad de nu kallar det nuförtiden) däremot kan man ju ladda ner från MS i en testversion som fungerar i 30 dagar eller så. Jag antar att de tog bort testversionen av vanliga Office då de vill att folk ska använda 365 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det är inte så enkelt.

T ex en volymlicensnyckel kommer ju se legit ut, men det bryter ju ändå mot användaravtalet att sälja den vidare till 3e part.

Om det gick att sälja offfice 2021-nycklar för 120:-, menar du då att Webhallen har 1000% påslag?

Det är bara att inse att en Officenyckel för 120:- inte säljs på ett ärligt sätt.

Detta är inte vad tråden handlar om, den handlar om mjukvaran som flera "kodsäljarsiter" säger att man ska nyttja, vet du inget om den delan av det så är jag tacksam för din input i tråden hittills men ber dig gå vidare utan att skriva mer, är det ok?
Lite tråkigt för mig med notiser om nya inlägg som inte relaterar till min ställda fråga, det hoppas jag du kan förstå och respektera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är inte noll procent fishy, snarare väldigt fishy, vilket dock inte betyder att det inte fungerar eller att du kommer få problem.
MS tillhandahåller installationsfiler om man har en licens kopplad till sitt MS-konto. Office 365 (eller vad de nu kallar det nuförtiden) däremot kan man ju ladda ner från MS i en testversion som fungerar i 30 dagar eller så. Jag antar att de tog bort testversionen av vanliga Office då de vill att folk ska använda 365 istället.

Blir tyvärr samma som till ovan, min fråga är om mjukvaran som siter tillhandahåller, inte om licensen dom säljer eller hur ni spekulerar kring vart dom fått tag i den och hur "fel" ni personligen tycker den biten är.
Har du någon personlig erfarenhet av mjukvaran man tvingas nyttja dela gärna med dig eller om du av personlig erfarnhet vet att koden man får går att nyttja genom att logga in på Microsofts sida för att få tag i officiell iso eller installationsfil därifrån. Om inte tackar jag för din medverkan i tråden och ber dig att i framtiden lämna den ifred.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturn5:

Blir tyvärr samma som till ovan, min fråga är om mjukvaran som siter tillhandahåller, inte om licensen dom säljer eller hur ni spekulerar kring vart dom fått tag i den och hur "fel" ni personligen tycker den biten är.
Har du någon personlig erfarenhet av mjukvaran man tvingas nyttja dela gärna med dig eller om du av personlig erfarnhet vet att koden man får går att nyttja genom att logga in på Microsofts sida för att få tag i officiell iso eller installationsfil därifrån. Om inte tackar jag för din medverkan i tråden och ber dig att i framtiden lämna den ifred.

Att ladda ner mjukvara från en okänd part (som inte är tillverkaren av mjukvaran) är dåligt ur en säkerhetssynvinkel. Huruvida just denna är ok eller inte kan ingen svara på som inte har köpt just denna och granskat mjukvaran man får. Så du får chansa eller betala den faktiska kostnaden. Eller så kör du på det som @tomle föreslog och köper en annan "grålicens" som faktiskt ger möjlighet att ladda ner den riktiga mjukvaran från tillverkaren och inte något okänt.

Sen är detta ett diskussionsform som är till för just diskussioner, inte din privata hjälplinje, så du har inte kontroll över vad folk svarar på och bestämmer inte över vart tråden går. Att du är sur för att MS inte tillhandahåller sin dyra mjukvara gratis till de som köpt ytterst tveksamma licenser för en spottstyver spelar ingen roll. Svaret är att dessa licenser är fishy, oavsett om de fungerar eller ej, och att då ladda ner mjukvara från en säljare som du vet är fishy är ju än mer riskfullt.

Vad jag gör är att jag köper årskort när de är billiga för MS 365 Family så delar jag det med familjen. Det kostar mer än dessa grålicenser förstås men du får också en riktig licens och en massa molnlagring, vilket är anledningen till att jag kör på det. Office är bara en bonus.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Office 2021 från Livekort själv funkade perfekt
Däremot tog jag Bussines varianten
Som följer med Skype för Bussines 2021

Så jag gjorde en XML fil och exkluderade dessa från installationen med förinstallerad nyckel och allt och det aktiveras utan problem.

Jag gjorde en fil i Office installationen med namnet Install med formatet .bat det är en Windows Kommandofil
i den lade jag då in raden.

setup.exe /configure "Configuration.xml"

och sedan gjorde jag en Configuration.xml fil i installation mappen i den gjorde jag följade.

<Configuration ID="94a37e2a-208a-4d2e-a1ad-880ad35aa7a5">
<Add OfficeClientEdition="64" Channel="PerpetualVL2021">
<Product ID="ProPlus2021Volume" PIDKEY="CD-Nyckeln från Livekort">
<Language ID="sv-se" />
<ExcludeApp ID="Lync" />
<ExcludeApp ID="OneDrive" />
<ExcludeApp ID="Teams" />
</Product>
</Add>
<Property Name="SharedComputerLicensing" Value="0" />
<Property Name="FORCEAPPSHUTDOWN" Value="FALSE" />
<Property Name="DeviceBasedLicensing" Value="0" />
<Property Name="SCLCacheOverride" Value="0" />
<Property Name="AUTOACTIVATE" Value="1" />
<Updates Enabled="TRUE" />
<RemoveMSI />
<AppSettings>
<User Key="software\microsoft\office\16.0\excel\options" Name="defaultformat" Value="60" Type="REG_DWORD" App="excel16" Id="L_SaveExcelfilesas" />
<User Key="software\microsoft\office\16.0\powerpoint\options" Name="defaultformat" Value="52" Type="REG_DWORD" App="ppt16" Id="L_SavePowerPointfilesas" />
<User Key="software\microsoft\office\16.0\word\options" Name="defaultformat" Value="ODT" Type="REG_SZ" App="word16" Id="L_SaveWordfilesas" />
</AppSettings>
<Display Level="Full" AcceptEULA="TRUE" />
</Configuration>

Sedan när man ska installera så klickar jag bara på Install.bat filen istället än setup.exe filen.
Och det fungerade utmärkt och den installerar inte längre det excluderade programmen som OneDrive, Teams, och Skype For Bussines.

Och den aktiverar office också utan problem.

Problemet däremot är att Office 2021 accepteras inte hos https://setup.office.com/ 2019 tror jag är sista officen det har panel för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Har kikat på denna versionen av Microsoft Office 2021 till svärmor som tröttnat på alternativen jag installerat åt henne och hon vill ha "riktiga office igen": https://livekort.se/sv/microsoft-office-2021-standard-1-user-...

Priset är ok, jag har användt Livekort tidigare för Windows-licenser utan problem men detta Office inkluderar nedladdning av en installtionsfil som inte kommer direkt ifrån Microsofts sida, vilket gör mig nojjig, någon som har koll på om dessa installatiosfiler är ofarliga och bara ett sätt att kringgå det faktum att Microsoft inte har dom tillgängliga på hemsidan, eller vad är det frågan om?

OBS! Jag är inte intresserad av diskussioner kring licensens legitimitet ur Microsofts synvinkel eller liknande, min fråga kretsar kring mjukvaran i fråga.

Tacksam om någon har erfarenhet att dela med sig av

Här har du en länk direkt till Microsoft där du kan hämta reatailversionen av Office 2021 Pro Plus
https://officecdn.microsoft.com/db/492350F6-3A01-4F97-B9C0-C7...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"