Kodändring (?) 230227 gör Pale Moon oanvändbar som webbläsare på Swec

Permalänk
Medlem

Kodändring (?) 230227 gör Pale Moon oanvändbar som webbläsare på Swec

Under natten mot idag (230227) fungerade Sweclockers precis som vanligt när jag använde Pale Moon. När jag vid nästa tillfälle besöker sidan är funktionaliteten begränsad. Alternativen att rapportera, redigera, uppdutta eller citera flera inlägg i forumet är gråmarkerade och icke-funktionella, precis som om jag inte vore inloggad. Alternativet för att citera inlägg fungerar däremot precis som förväntat.

Loggar ut för att åter logga in, kan då inte göra detta då captcharutan över huvud taget inte visas.

Startar en ny session av Pale Moon med allt vad scriptblockerare etc. heter avstängt, men captchat visas fortfarande inte så är numera utestängd från sidan med den webbläsaren.

I Vivaldi fungerar sidan precis som innan (utan anmärkning), så det beror därmed rimligtvis inte på någon global blockering (såsom via hostsfilen). Senaste uppdateringen av Pale Moon släpptes 230221 och Sweclockers har fungerat som förväntat därefter.

Då återstår frågan om det från Swecs håll gjorts någon ändring som orsakar denna problematik?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Under gårdagen släppte vi en uppdatering för att lansera vår nya CSS and JavaScript kodstandard. I den releasen så uppdaterades även våra föråldrade compilers vilket gjorde att all JavaScript kompilerades efter ECMAScript® 2021. Vi har som mål att stödja Latest - 1 när det kommer till de större webbläsarmotorerna och om inte en Fork hinner med kan vi inte garantera stöd där.

I dagsläget använder vi inget från 2021 utan detta är ett delmål för att uppdatera hela stacken. Nedan är skillnaden mellan ECMAScript® 2021 och ECMAScript® 2020. Vilket kommer att gå ut vid nästa release.

Pale Moon fick (nästan) fullt stöd för 2020 i versionen 32.0.0 (2023-01-24).