Permalänk
Snusfri

Hur hänger ni toarullen?

Hänger ni den korrekt eller är ni lite häftigt trotsiga?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Med tanke på att nästan alla våra hållare för toapapper kräver "skäggmontering" så känns det som en icke-fråga.

Permalänk
Moderator
Skrivet av ehsnils:

Med tanke på att nästan alla våra hållare för toapapper kräver "skäggmontering" så känns det som en icke-fråga.

Menar du den här varianten?

Den känns lite förlegad, den säljs uppenbarligen men ser den inte ofta.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

De som väljer "annat":

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

med https://cdon.se/bygg-verktyg/toalettpappersstativ-marble-dusc... är det valbart...

jag har liknande helt i ståltråd och utan tung fot så tenderar de att vilja välta när det är bara en 'reserv' kvar och mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

De som väljer "annat":
<Uppladdad bildlänk>

Kan ju köra med storrulle också, alltså den sort som ofta finns på offentliga toaletter där änden alltid lyckas försvinna in i plåtlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Menar du den här varianten? https://www.byggmax.se/media/catalog/product/cache/bed8de9818ad0cb6b0e672d6723959dc/7/2/723107_3.jpg

Den känns lite förlegad, den säljs uppenbarligen men ser den inte ofta.

Om man ändå inte har varianten med tänder för operforerade rullar är den här mycket mer praktisk:
https://www.bygghemma.se/kok-och-bad/badrum/badrumstillbehor/...

Otroligt mycket smidigare att byta rulle på istället för att fippla med trärullen i mitten vars piggar ska i hålen. Sedan är det ju vanligt med hållare som saknar mothåll idag, vilket gör att om man rycker till i papperet utan att hålla emot själv så kan man få av 1+ m om man har otur. Sådärbra, fast kul för kreativa katter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Menar du den här varianten? https://www.byggmax.se/media/catalog/product/cache/bed8de9818ad0cb6b0e672d6723959dc/7/2/723107_3.jpg

Den känns lite förlegad, den säljs uppenbarligen men ser den inte ofta.

Den, fast med lite tänder, har vi hemma i lägenheten i bägge WC-rummen och typ överallt på fabriken där jag jobbar t.ex. så den är fortfarande rätt vanlig häromkring iaf

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Den enda något sånär acceptabla anledningen att hänga rullen på något annat sätt än åt rätt håll (skägg) är väl om man har en ouppfostrad katt som maniskt snurrar av allt papper om man hänger den så...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Skägg såklart. Allt annat är ju otänkbart.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Varför gissa när vi har patentet?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Redaktionschef
Skrivet av THB:

Hänger ni den korrekt eller är ni lite häftigt trotsiga?

<Uppladdad bildlänk>

Finns endast ett rätt svar. Blir permabann på alla som väljer hockeyfrilla/annat*.

*tok heller

Permalänk
Medlem

Skägg såklart, men avslutar alltid med att göra en pil

Permalänk
Medlem

Får mig att tänka på Thimbleweed Park…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Hedersmedlem

Än så länge bara 3 av 150 som törs välja hockeyfrilla, jag är faktiskt förvånad!

Jag har hört ett rimligt argument för att ha så faktiskt: vissa katter slår gärna på rullen tills allt papper åkt av. Hänger man den felvänt så åker inte pappret av när den snurrar åt det enda håll katten kan snurra den.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Åker allt för ofta på att sätta i nya rullen i hållaren på jobbet då kollegorna inte verkat förstå hur det går till, utan istället lägger den nya rullen på handfatet och låter kartongbiten sitta kvar i hållaren, tom.

Så bara för den goda sakens skull hänger jag alltid med hockeyfrilla <3

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Åker allt för ofta på att sätta i nya rullen i hållaren på jobbet då kollegorna inte verkat förstå hur det går till, utan istället lägger den nya rullen på handfatet och låter kartongbiten sitta kvar i hållaren, tom.

Så bara för den goda sakens skull hänger jag alltid med hockeyfrilla <3

Cruel and unusual.

Permalänk
Medlem

Sjukt att det är så pass många personer som gör fel.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Det är bara överambitiösa personer med för mycket fritid som orkar montera toalettrullar i en hållare och inte bara ställer rullen på handfatet. Har ni inget annat vettigt att göra i era liv?

Skämt åsido, skägg såklart. Annat ser jag som felmonterat i vissa hållare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Menar du den här varianten? https://www.byggmax.se/media/catalog/product/cache/bed8de9818ad0cb6b0e672d6723959dc/7/2/723107_3.jpg

Den känns lite förlegad, den säljs uppenbarligen men ser den inte ofta.

Går ju faktiskt att montera åt vilket håll man vill på en sådan. Nackdelen är väl att man får dra av rutorna själv. Men har själv aldrig tyckt de där rivdelarna ens fungerar, man rycker och får mer papper istället.

Permalänk
Medlem

Man ställer väl den nya toarullen direkt ovanpå kylskåpet där man förvarar filmjölken? Vem har toarullshållare 2023 liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Hänger ni den korrekt eller är ni lite häftigt trotsiga?

<Uppladdad bildlänk>

Skägg, annars är man ju psykopat!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Går ju faktiskt att montera åt vilket håll man vill på en sådan. Nackdelen är väl att man får dra av rutorna själv. Men har själv aldrig tyckt de där rivdelarna ens fungerar, man rycker och får mer papper istället.

Rivdelen funkar väl sådär på en del hållare, men även utan den så är det ändå mycket smidigare att få tag i pappret, dra det till vettig längd och kapa det med "skägg"-varianten, jämfört med att ha det inklämt mot väggen.
Det finns helt enkelt ingen praktisk eller logisk anledning till "hockefrilla"-varianten.
(utom möjligen katt-undantaget som nämnts tidigare)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Rivdelen funkar väl sådär på en del hållare, men även utan den så är det ändå mycket smidigare att få tag i pappret, dra det till vettig längd och kapa det med "skägg"-varianten, jämfört med att ha det inklämt mot väggen.
Det finns helt enkelt ingen praktisk eller logisk anledning till "hockefrilla"-varianten.
(utom möjligen katt-undantaget som nämnts tidigare)

Jag använder båda händerna och river av själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Jag använder båda händerna och river av själv

Hur många händer du än använder så finns det ingen fördel med "hockeyfrilla" varianten
(och med skäggvarianten funkar det oftast bra använda en hand)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av THB:

Hänger ni den korrekt eller är ni lite häftigt trotsiga?

<Uppladdad bildlänk>

jag har den runt skaftet på den oöppnade reservtoaborsten som står brevid den öppnade så antar annat.

plats för upp till 3 rullar på en gång.

Skrivet av Enviro:

Finns endast ett rätt svar. Blir permabann på alla som väljer hockeyfrilla/annat*.

*tok heller

sååå hur hänger jag den rätt?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Man ställer väl den nya toarullen direkt ovanpå kylskåpet där man förvarar filmjölken? Vem har toarullshållare 2023 liksom.

Undrar hur många som kommer koppla....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Hur många händer du än använder så finns det ingen fördel med "hockeyfrilla" varianten
(och med skäggvarianten funkar det oftast bra använda en hand)

Har inte förespråkat "hockey"-varianten. Hänger den som "skägg" och plåtbiten som ska skära av pappret gör ändå ingenting när man försöker använda den ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Skägg såklart, men avslutar alltid med att göra en pil

Fancy 🚾🧻

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mayhem SWE:

Haha att de ens finns en options i video-settings (?) för detta ?! Coolt 😄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •