Köpa s23 ultra hos elgiganten med abbonemang - en fråga

Permalänk
Medlem

Köpa s23 ultra hos elgiganten med abbonemang - en fråga

Hej,

Mod får flytta på tråden om jag har lagt den helt fel. Innan jag åker till Elgiganten som ligger en bit bort så tänkte jag fråga om det någon här som vet hur detta fungerar. Både tre's & elgigantens kundtjänst har stängt, erbjudandet gäller nog bara idag...

Mobilen:
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Med tre's abonnemang kostar endast mobilen 350 x 24 = 8 400 sek

Och abbonemanget som krävs då: 7 176 sek

Nu framgår det inte om det är bindningstid i 24 mån, men enligt Tre's hemsida så har de ingen bindingstid på abbonemanget. Tror ni det är möjligt att köpa mobilen online via abbonemang, betala ut hela mobilkostnaden & säga upp abbonemanget? Då får man mobilen för ca 8 400 sek. Eller är det ett fult spel i bakgrunden, dvs att man måste betala hela abbonemangskostnaden för 24 mån samt telefonen, om man nu skulle vilja slutbetala allt?

Tacksam för seriösa svar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ddx4:

Hej,

Mod får flytta på tråden om jag har lagt den helt fel. Innan jag åker till Elgiganten som ligger en bit bort så tänkte jag fråga om det någon här som vet hur detta fungerar. Både tre's & elgigantens kundtjänst har stängt, erbjudandet gäller nog bara idag...

Mobilen:
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Med tre's abonnemang kostar endast mobilen 350 x 24 = 8 400 sek

Och abbonemanget som krävs då: 7 176 sek

Nu framgår det inte om det är bindningstid i 24 mån, men enligt Tre's hemsida så har de ingen bindingstid på abbonemanget. Tror ni det är möjligt att köpa mobilen online via abbonemang, betala ut hela mobilkostnaden & säga upp abbonemanget? Då får man mobilen för ca 8 400 sek. Eller är det ett fult spel i bakgrunden, dvs att man måste betala hela abbonemangskostnaden för 24 mån samt telefonen, om man nu skulle vilja slutbetala allt?

Tacksam för seriösa svar.

Det måste stå en minsta totalkostnad vid köp av mobil+abonnemang. Det gör så denna gången hos elgiganten. MTK är det lägsta priset som går att få.
"Minsta totalkostnad ink eventuella start/admin avgifter 15827.- för 24 månader"

MTK gäller oavsett om du har abonnemanget 1 månad eller 24 månader.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det måste stå en minsta totalkostnad vid köp av mobil+abonnemang. Det gör så denna gången hos elgiganten. MTK är det lägsta priset som går att få.
"Minsta totalkostnad ink eventuella start/admin avgifter 15827.- för 24 månader"

MTK gäller oavsett om du har abonnemanget 1 månad eller 24 månader.

Ah okej, märkte det nu, tack för svar!

Med andra ord, sparar man endast 1 163 kr i verkligheten och inte "SPARA 8590kr!"

Permalänk
Medlem

Ja självklart får du inte en mobil som kostar 16000kr för 8000kr.
Det är 24mån bindningstid.
Så du måste betala abonemang plus mobil "avbetalning".
Du kan säkert betala in allt i ett svep efter ett tag o avsluta abonemanget. Men det blir inte totalkostnad på 8000kr utan det dubbla.

Annars hade väl alla gått o köpt mobil billigt o sagt upp abonemang efter en månad utan att betala resten av 24mån.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Ja självklart får du inte en mobil som kostar 16000kr för 8000kr.
Det är 24mån bindningstid.
Så du måste betala abonemang plus mobil "avbetalning".
Du kan säkert betala in allt i ett svep efter ett tag o avsluta abonemanget. Men det blir inte totalkostnad på 8000kr utan det dubbla.

Annars hade väl alla gått o köpt mobil billigt o sagt upp abonemang efter en månad utan att betala resten av 24mån.

Det gjorde jag med s10an jag äger och använder nu.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Det gjorde jag med s10an jag äger och använder nu.

Vilket troligen är en av anledningarna till att reglerna är ändrade numer.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ddx4:

Ah okej, märkte det nu, tack för svar!

Med andra ord, sparar man endast 1 163 kr i verkligheten och inte "SPARA 8590kr!"

Beror ju på om man har annat dyrt abonnemang som bäst går att ersätta med det erbjudna.
Så vitt jag ser så kostar det minst 14k oavsett så några spara gör man ju onekligen inte oberoende på vad det är för kampanj.

Skrivet av MatteN:

Vilket troligen är en av anledningarna till att reglerna är ändrade numer.

Regler och regler, det är frivilligt avtalade villkor från ÅF, tjänsteleverantör och Kund.
Finns nog inget som säger att det inte kan dyka upp nya kampanjer där det inte är bindningstid på abonnemanget. Ska då stå i MTK.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin