Testpilot: Synology BC500 och TC500 – övervakning med integritet

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Synology BC500 och TC500 – övervakning med integritet

Testpiloten Björn Endre har satt upp Synologys senaste övervakningskameror BC500 och Synology TC500, och gillar vad han upptäcker.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant, hur står sig mjukvaran mot ProVision?
Finns AI?
AI är viktigt när man har många kameror i systemet, det är väldigt tidsödande att sitta och gå igenom klipp själv för att leta efter en enskild händelse.
Kan man markera vart i kamerabilden man vill att den ska ta upp händelser, ifall man har kameran riktad så den även får med annat utanför i bilden så vill man ju inte trigga en händelse varje gång en bil åker förbi om det kommer en bil var 30:e sekund i genomsnitt.

Permalänk
Medlem

Hmm, ser inte både fot och kabelanslutningar ut att vara väldigt lika Reolinks grejer? Har 2st Reolink RLC-810A framför mig här och jämför lite. Är det möjligtvis så att det är en ombrandad Reolink?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Jag förstår att det skulle kannibalisera på deras C2-tjänst, men det jag skulle vilja ha med Synologys kameror är möjligheten att ansluta till min NAS, snarare än att min NAS (Surveillance Station) ansluter till kameran.

Det menar jag är en funktion som lätt skulle motivera det rätt höga priset.
Men Synology brukar vara bra på att utveckla/leverera nya funktioner till befintliga produkter, så…

Permalänk
Medlem

Förlorade intresset, när jag såg priset.

Visa signatur

Intel Core i9-9900K @ 4.7 GHz // ASUS TUF 3080 OC

Permalänk
Medlem

"kupol"-typ, kupol kallas ibland dome kameror (även om kupol ofta avser en specifik sort) denna typen brukas benämnas turret vilket en del översätter till torn, i säkerhetsbranschen är det turretkamera som gäller.
Finns det monteringsfäste som man kan lägga skarven i?
Något att tänka på med bulletkameror utomhus är att insekter gillar dem så bli inte förvånad om något skymmer sikten efter ett tag, beroende på hur de är monterade kan avhjälpandet vara olika besvärligt.

Permalänk
Medlem

Här sitter man väntar på svar och så ser jag nu efter refreshen att det var inte en artikel utan en annons. 😂

Permalänk
Medlem

Tänkte att "har jag inte redan sett den här för någon vecka sedan?" Jo då, en bumpad annons...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd

30fps.. trodde vi hade lämnat den tekniken 2008 men men.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Följer den ONVIF standarden, eller är den bara lämplig att använda med deras NAS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Hmm, ser inte både fot och kabelanslutningar ut att vara väldigt lika Reolinks grejer? Har 2st Reolink RLC-810A framför mig här och jämför lite. Är det möjligtvis så att det är en ombrandad Reolink?

Mycket möjligt eller från samma OEM. Dock verkar dessa helt sakna en av Reolinks största fördel, en Reolink kamera kräver ingen app, online konto, licenser eller annat skräp för att fungera. Bara att plugga i å köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Mycket möjligt eller från samma OEM. Dock verkar dessa helt sakna en av Reolinks största fördel, en Reolink kamera kräver ingen app, online konto, licenser eller annat skräp för att fungera. Bara att plugga i å köra.

Japp, och som tillägg på det så har dom en mycket trevligare prislapp.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

30fps.. trodde vi hade lämnat den tekniken 2008 men men.

För just övervakning vill du ju inte fylla utrymmet på en dag, därav 30FPS, det är inte bara där man dragit ner utan man drar ner på i princip alla inställningar för att inte fylla diskarna på nolltid.

Ska du övervaka i realtid utan inspelning så kan du ju köra på hur många FPS du vill men då kommer du även behöva en bättre typ av kamera än denna.