Köpa batteri till HP laptop, vilket 3djeparts märke?

Permalänk
Medlem

Köpa batteri till HP laptop, vilket 3djeparts märke?

Hej!

Jag försöker köpa ett hp batteri av modell ht03xl, L11119-855.

Dock verkar det väldigt svårt att få tag på orginal batteri. Enda stället jag ser hpspareparts.co.uk och jag vet inte om man kan lita på sidan.

Finns ju en uppsjö av kina märken på amazon oxh batteri sidor verkar sälja samma sak.

Enda märket jag känner igen är Green Cell. Är det bra?

På recentioner så ser jag på Kina batterier att en del säger att dör för snabbt, och en del datorer rapporterar varje gång att de inte är orginal vid boot, eller att man måste starta datorn med sladd i. Det verkar ju jobbigt, för jag försöker hjälpa en familjemedlem.

Någon som har tips på batterimärken eller var man kan köpa hp reservdelar?

Permalänk
Medlem

Jag köpte HP batteri från Amazon 2021, fungerar jättebra. Green Cell batteri var det

Skrivet av aradove:

Hej!

Jag försöker köpa ett hp batteri av modell ht03xl, L11119-855.

Dock verkar det väldigt svårt att få tag på orginal batteri. Enda stället jag ser hpspareparts.co.uk och jag vet inte om man kan lita på sidan.

Finns ju en uppsjö av kina märken på amazon oxh batteri sidor verkar sälja samma sak.

Enda märket jag känner igen är Green Cell. Är det bra?

På recentioner så ser jag på Kina batterier att en del säger att dör för snabbt, och en del datorer rapporterar varje gång att de inte är orginal vid boot, eller att man måste starta datorn med sladd i. Det verkar ju jobbigt, för jag försöker hjälpa en familjemedlem.

Någon som har tips på batterimärken eller var man kan köpa hp reservdelar?

Permalänk
Medlem

Batteriexperten värkar ha.

https://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/l11119855-for-hp-...

Jag hade nog gått mer på vilken butik som säljer batteriet och om de har bra garantier.

Min syster köppte nyt till sin mac från i-fixit med verktyg.
Det gick sönder efter ett tag, så de skickade ett nytt till med verktyg så nu har hon dubbel uppsägning värktyg hemma 😅

Så från en bra butik så kan du få batteriet utbytt om det är dåligt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Hej!

Jag försöker köpa ett hp batteri av modell ht03xl, L11119-855.

Dock verkar det väldigt svårt att få tag på orginal batteri. Enda stället jag ser hpspareparts.co.uk och jag vet inte om man kan lita på sidan.

Finns ju en uppsjö av kina märken på amazon oxh batteri sidor verkar sälja samma sak.

Enda märket jag känner igen är Green Cell. Är det bra?

På recentioner så ser jag på Kina batterier att en del säger att dör för snabbt, och en del datorer rapporterar varje gång att de inte är orginal vid boot, eller att man måste starta datorn med sladd i. Det verkar ju jobbigt, för jag försöker hjälpa en familjemedlem.

Någon som har tips på batterimärken eller var man kan köpa hp reservdelar?

Inte direkt tips på vart, men kan iallafall säga att HP inte gnäller om 3:e parts batterier.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Batteriexperten värkar ha.

https://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/l11119855-for-hp-...

Jag hade nog gått mer på vilken butik som säljer batteriet och om de har bra garantier.

Min syster köppte nyt till sin mac från i-fixit med verktyg.
Det gick sönder efter ett tag, så de skickade ett nytt till med verktyg så nu har hon dubbel uppsägning värktyg hemma 😅

Så från en bra butik så kan du få batteriet utbytt om det är dåligt.

Tack! Jag beställde därifrån nu, hoppas det kommer fram!

Permalänk
Medlem

Jag beställde nytt batteri från batteriexperten.com till min gamla HP Omen 15 från 2018 där batteriet hade svullnat.

Batteriet fungerar suveränt, men jag var tvungen att knipsa av en liten plastbit på batteriet för att det skulle passa.

Hoppa det fungerar bra för dig också.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |