Avsluta annons: kan inte välja användare

Permalänk
99:e percentilen

Avsluta annons: kan inte välja användare

När jag ska avsluta min skänkes-annons är fältet för mottagare utgråat och går ej att interagera med.

Bilden visar Safari på iOS, men det är likadant i Firefox på Ubuntu 20.04.

På en köpes-annons funkar det som förväntat.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Det går inte att ingå en "affär" med en annan medlem vid skänkes annonser. Vi viktar inte för närvarande betyget beroende på annonstyp dvs Köpes, Säljes, Bytes och Skänkes. Då skänkes inte kostar några pengar så borde alla affärer resultera i en 5:a i betyg, vilket kan ge en skev bild på användarnas marknadsbetyg.

Vi har inte reviderat vare sig design eller funktion sedan betygsystemet infördes. Får alla 5, 4, 3 (...) - fyller den ens någon funktion? Det finns inte någon plan på att se över betygsystemet i år.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jreklund:

Det går inte att ingå en "affär" med en annan medlem vid skänkes annonser. Vi viktar inte för närvarande betyget beroende på annonstyp dvs Köpes, Säljes, Bytes och Skänkes. Då skänkes inte kostar några pengar så borde alla affärer resultera i en 5:a i betyg, vilket kan ge en skev bild på användarnas marknadsbetyg.

Rimligt. Då föreslår jag att inte visa fältet alls, alternativt visa ett meddelande om att det inte går att fylla i det för en skänkes-annons. Nuvarande implementation känns förvirrande och/eller som en bugg.

Citat:

Vi har inte reviderat vare sig design eller funktion sedan betygsystemet infördes. Får alla 5, 4, 3 (...) - fyller den ens någon funktion? Det finns inte någon plan på att se över betygsystemet i år.

Om jag förstår detta rätt har det ingen direkt betydelse för min undran, även om det kanske verkade så utifrån trådstarten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Det är relevant i det avseendet att vi inte planerar att åtgärda beteendet i år. Vi behöver se över systemet i stort.