Startdiskett till XP

Permalänk

Startdiskett till XP

Jag har formaterat om hårddisken till min andra dator så den nu är tom, hur gör jag för att installera XP. Det går inte att bara stoppa in skivan. Behöver jag någon startdiskett?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Om Windows XP skivan inte startar installationen ska det fungera med startdiskett. Eller snarare sex stycken. Kom ihåg att språket på Windows och startdisketterna ska vara samma. Om det är också olika startdisketter till Win XP pro än till home. Samt är SP1 integrerat ska startdisketterna ochså ha stöd för det.

Så först kollar du vilket språk det ska vara.
Sen ifall det är Professional eller Home.
Och sen ifall SP1 är integrerat.

Här finns de att hämta.
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk

Hur vet jag om SP1 är integrerat?
Kan man lägga ner "startdisketten" på en skiva istället? Har ingen floppy :$

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Klart det går att stoppa in skivan. Välj bara din CD-Rom som första Boot-Option i BIOS. Så gjorde jag och det fungerade utmärkt.

Permalänk

Men av någon anledning så går det inte :S

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...