Bra att du berättade vad det är för dator, ha gärna med den biten i första posten i framtiden. Det är en förutsättning annars kan man inte hjälpa till🙂
Det är ovanligt att man ens har fyra minnesslottar så jag tänkte nämligen föreså att det är två minnen som man kall ha. Men efter att vi fick veta så ser jag att datorn bör futta slotts, tar bara 4gb per slott.
Ja där ser man.
Nä jag skulle se det som och håller med i kören, att lägga pengar just på den här datorn blir dumt. Jag tycker att du kanske kan hålla lite utkik långsiktigt. Kan ju komma nån rea nånstans men det är ju då att tilverkarna överger äldre minnen för att ge plats till nyare timmen ä. Därför så har äldre minnen en tendens att tvärt om gå upp i pris, det har jag lagt märke till länge nu.
Det är begagnat som gäller tyvärr.
En sak till var noga att se att det är rätt många ben men äldre datorer brukar i allmänhet vara betydligt mindre petiga än dagens datorer.
Det är ingen mening att jaga snabbare minnen. Det är knappt nån skillnad i verkligheten. Leta efter det som är billigast om det skiljer mycket.
Det är inte någon mening att ha 16 gb ram i den om du inte har ett medvetet skäl till det. Säg labbdator för att testa virtuella maskiner eller något.
Ska du bara göra enkla uppgifter som webb, se film ä, betala räkningar. Då duger 8 gb ram. Kör man 4gb så blir Windows en ren pina, att uppdatera tar timmar. Redan vid 6gb känns Windows betydligt rappare vid 8 , utöver noll skillnader. Att så är 8gb det som gäller.
Men har datorn orginaldisken så är ssd en billig och lämplig uppdatering. En 128 gb inso på amazon(glömt namn ska googla ) får man för runt 130 spänn. Det är max pengar att lägga.