Netonnets prissättning
Jag får varje år ett presentkort från jobbet att lösa in i några butiker där den enda elektronikkedjan som finns tillgänglig är Netonnet, väljer då alltid det och sen väntar jag till dess att jag behöver något. "Problemet" är att varje gång jag behöver något elektronikmässigt så är Netonnet inte bara några kronor dyrare utan det kan röra sig om flera hundralappar vilket gör så att jag lika gärna bara köper det själv i annan butik. Utan att försöka verka bortskämd där jag både vill ha det billigt och använda mitt presentkort, jag köper bara några tandborsthuvuden och löser in presentkortet i annan butik i framtiden, men jag tänker bara på att Netonnet tidigare var en väldigt bra butik.
Nu ingår Netonnet i Komplett/Webhallen-koncernen, Netonnet ska väl "alltid" ha "låga priser" och kör därmed nästan aldrig kampanjer men trots detta så är såväl Komplett som Webhallen nästan alltid billigare. Inte för att de två heller någonsin är billigast, oftast är det ju Amazon och Elgiganten (pga prismatch mot Amazon) som är billigast. Netonnet har inte heller samma produkter som finns hos de övriga kedjorna i koncernen, många varor saknas helt i deras sortiment trots att det finns hos Komplett och Webhallen.
Det är såklart tråkigt då jag alltid tyckt att Netonnets kundservice varit bäst av de tre kedjorna som är i samma koncern men att betala flera hundralappar extra bara för det känns konstigt.
Eller är det bara jag som märkt av detta? Att Netonnet numera nästan aldrig ligger bra i pris jämfört med konkurrenterna och att mycket saknas i sortimentet?